Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Michael Kors dále padá, škodí mu i Apple Watch a HENRYs

Michael Kors dále padá, škodí mu i Apple Watch a HENRYs

1.7.2015 16:47
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Tržby módního holdingu Michael Kors v Severní Americe se propadly v posledním reportovaném čtvrtletí o 6,7 procenta a akcie MK poklesly od počátku tohoto roku o 43 procent, za posledních dvanáct měsíců dokonce téměř o 52 procent. Jako již mnoho značek v minulosti doplatil Michael Kors na raketový růst popularity. Produktů Michael Kors bylo jednoduše najednou všude plno a moc na to, aby zůstal Kors dostatečně „in“ a „cool“ .

Toyota: prodeje automobilů v USA v červnu vzrostly o 4,1 %, oček. +3,3 %.
 

Nejen Kors táhne dolů i Macy‘s
Pokles tržeb Michael Kors dopadá i na obchodní domy Macy's. Růst tržeb maloobchodníka klesal v několika posledních letech a budoucnost pro řetězec obchodních domů nevypadá zrovna růžově. Jedním z hlavních důvodů pro tento pokles je právě snížení tržeb u klíčového prodejce zastoupeného v obchodních domech Macy’s, kterým je právě Michael kors. Není však jedinou značkou prodávanou v Macy’s, která jí působí potíže. Dolů řetězec táhnou i Coach, Guess, nebo Ralph Lauren a další.

Pochybné cenovky v outletech stély Korse v nedávné době miliony
Za rostoucí slávu vděčí MK kabelkám a také diskontovaným outletovým obchodům. V nedávné době však značka rozzlobila své zákazníky údajně zavádějícími cenovkami outletového zboží. Na cenovkách produktů v outletech Kors uváděl maloobchodní ceny a poté snížené ceny pro outlet, to ale i u zboří, které se nikdy nemělo prodávat v tradiční maloobchodní síti a bylo přímo a exkluzivně pro Kors outlety vyrobené. Společnost tak byla obviněna z vytváření iluze velké slevy s tím, že zboží by se nikdy neprodalo v obchodních domech za původní maloobchodní cenu. Oficiální stížnost proti MK vyústila ve vyplacení vyrovnání spotřebitelům, kteří si v outletech koupili zboží za 4 roky do 25. července 2014, ve výši 4,88 milionů dolarů. Kors zároveň popřel, že by udělal chybu. V reakci na stížnosti však společnost na cenovkách nahradila označení maloobchodní zboží „hodnotou“ zboží.

Apple Watch další hrozbou pro MK
Nejsou to však pouze kabelky Michael Kors, které jsou všudypřítomné, oblíbené jsou i hodinky. Na trhu je ale nyní další a dokonce chytrý hodinkový trend a tím je bezesporu Apple Watch. Analytici předpovídali již v loňském roce, že právě uvedení hodinek jako Apple Watch na trh s cenou začínající na 349 dolarech tvrdě dopadne na prodeje hodinek společností jako je MK, které nabízejí hodinky v cenovém rozmezí 300 až 500 dolarů. Tyto předpovědi se již pomalu začaly naplňovat a projevily se na poklesu tržeb za poslední reportované čtvrtletí, navzdory očekávanému růstu tržby v Severní Americe, která je pro MK hlavním trhem, klesly o téměř 7 procent.

Šetrní HENRYs
Nejen na Michaela Korse doléhá i další rostoucí problém luxusního odvětví. Skupina zákazníků označovaná jako „HENRYs“ (High Earners Not Rich Yet) neboli „skoro bohatí“, kteří mají sice značné příjmy, ale ještě nestihli akumulovat dostatečná aktiva, se stávají znepokojivě šetrnými zákazníky. Jejich rostoucí neochota utrácet není špatnou zprávou jen pro luxusní značky, ale i americkou ekonomiku jako takovou.

Američané, kteří vydělávají mezi 100000 a 250000 dolary ročně podle marketingové expertky Pam Danziger velmi pečlivě zvažují, co si koupí. A jsou to právě značky jako Michael Kors ruku v ruce s Ralphem Laurenem a Coachem, které cílí na zákazníky ve věkovém rozmezí 25 až 34 let, kteří mají co utrácet, ale ještě je nelze označit za bohaté. Tito spotřebitelé tvoří zhruba 18 procent amerických domácností. Pomalý růst příjmů ovšem přispívá k jejich konzervativnímu přístupu k utrácení dolarů. A právě to je dalším faktorem vedoucím k neuspokojivým výsledkům značek, jako je Kors. Právě HNERYs jsou novým prototypem zákazníka masového trhu od doby, kdy tradiční střední třída přišla o velkou část nadstandardní kupní síly během posledního období recese.

Deutsche bank increase decrese spending.png
Graf znázorňuje růst a pokles výdajů spotřebitelů v různých kategoriích od roku 2007 podle Deutsche Bank.

Američané obecně utrácí méně za oblečení a bytové doplňky a tento trend by se tak v následujících letech mohl podepsat na společnostech z tohoto sektoru, kupující mají jednoduše obecně jiné priority. Například nedávná zpráva Morgan Stanley ukazuje, že generace přelomu tisíciletí upřednostňuje útraty za nájem, elektroniku či osobní služby daleko více než mladí před deseti lety, zbývá jim tak méně peněz na oblečení nebo doplňky. Pokud oblečení kupují, nechtějí za ně platit plnou cenu.

Zdroj: BI, BBG


Čtěte více:

Hvězda Michaela Korse oficiálně padá
13.4.2015 16:55
Když světoznámý designér oděvů a módních doplňků Michael Kors zakládal...
Summary: GDF Suez (DIP),  Volkswagen (DIP), Apple (DIP) a další
30.6.2015 17:02
Evropa:Podle francouzského tisku GDF Suez (DIP) zvažuje uvedení akcií ...
Jaký potenciál má Apple Music?
1.7.2015 12:30
Včera vstoupila nová služba Apple do ostrého provozu - jmenuje se Appl...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
16:00USA - Prodeje nových domů