Aktualizováno Index spotřebitelské důvěry sestavovaný společností Conference Board v březnu, podle předběžných údajů, meziměsíčně nečekaně roste o 2,2 b. na úroveň 96,2 bodu, což je více, než trhem očekávaných 94 b. (agentura BBG). Dobrou zprávou je také vylepšená revize za únor, která posílá finální údaj za minulý měsíc o 1,8 bodu výše na 94.

Březnové zlepšení jde na vrub optimističtějším očekáváním pro následujícího půl roku (příslušný subindex přidal 4,8 bodu na 84,7), hodnocení současných podmínek se proti únoru mírně zhoršilo (minus 1,5 b. na 113,5). Slabší hodnocení aktuální situace pramení jednak z ochladnutí podnikatelského optimismu a rovněž stále citelnějšího utahování podmínek na trhu práce. Podíl domácností, které se domnívají, že volných míst je dostatek, zůstává stále relativně vysoký (25,4 %), avšak rychlejším tempem roste počet respondentů, kteří považují nalezení nového místa za velmi těžké (26,6 %).
Budoucí optimismus je pak poháněn vidinou lepších obchodních podmínek, očekávanou vyšší cenou akcií a dalším růstem zaměstnanosti, přičemž růst příjmů by měl nepatrně zpomalit. Nákupní plány pro příštích 6M se drží i nadále vysoko, což by mělo podporovat spotřebitelský apetit i v 2H16. Inflační očekávání zůstávají přikována poblíž historických minim, což nahrává cenám dluhopisů a naopak přidělává vrásky Fedu, který se snaží vrátit inflaci a inflační očekávání zpět k cíli.
Dnešní data naznačují, že důvěra amerických spotřebitelů se po nevydařeném začátku roku vrací k růstu. Údaje se však rozchází s konkurenčním indikátorem Michiganské univerzity, který již tři měsíce po sobě ztrácí. Pokud se podíváme na letošní nevýrazná data mapující skutečné chování spotřebitelů (maloobchodní tržby, prodeje osobních automobilů), tak musíme dát za pravdu michiganskému indexu, který koresponduje se zpomalením nákupní dynamiky. Čísla z Conference Board však dávají naději, že nákupní apetit Američanů by mohl posílit a s ním také celý maloobchod. Dolar nechávají data bez reakce.