Horké léto a zákazníci lačnící po zmrzlině pomohli Unileveru k nečekaně lepším tržbám. Ty se během tří měsíců do konce září zvýšily o 3,2 procenta, oznámila společnost, která vyprahlým Evropanům a Američanům dodává kromě řady jiných výrobků také zmrzliny Magnum a Ben&Jerry´s. Trhy počítaly s nárůstem pouze o 2,8 procenta.
V divizi, která zahrnuje zmrzlinu, se tržby zvýšily dokonce o 4,5 procenta. To je podstatně lepší výsledek než očekávání analytiků, kteří počítali se snížením. „Zmrzlina měla další slušnou sezónu, ke které stejně jako loni pomohlo pěkné počasí v Evropě,“ uvedl .
Při pohledu na druhý kvartál ale růst organických tržeb (bez akvizic, odprodeje majetku a měnových výkyvů) v letních měsících zpomalil. A pokud jde o vývoj v objemu prodaného zboží, zde se růst snižoval už třetí období za sebou.
se potýká s útlumem na rozvíjejících se trzích, které tvoří skoro dvě třetiny celkových tržeb. Aby nepříznivý vývoj zvrátila, koupila firma aktivity jako Dollar Shave Club a Seventh Generation, které mají podpořit růst v segmentech pánské péče o vzhled a péče o domácnost.
Kromě toho navíc zřejmě zabředl do sporu s řetězcem . Důvodem je zvyšování cen kvůli Brexitu, které vede k tomu, že z internetového obchodu britského řetězce začaly mizet některé výrobky Unileveru. Ten je největším dodavatelem Tesca.
Spor se údajně rozhořel, když se pokusil zvýšit velkoobchodní ceny. Firma tvrdí, že kvůli libře, klesající následkem šokujícího britského referenda, jí hrozí vyšší náklady. Podle serveru BBC je mezi výrobky, jež přestává přes internet prodávat, například kvasnicová pomazánka Marmite, která se nejen u Britů těší velké oblibě. Finanční ředitel Unileveru Graeme Pitkethly ale věří, že "situaci" s Tescem se podaří rychle vyřešit.
Vývoj akcií Unilever v Londýně od začátku roku:

Zdroj: BBG, BBC