Zatímco konkurenti na pomalejším trhu s elektromobily bojují s problémy, těží z robustní cenové a nákladové disciplíny i stabilní poptávky po řadě modelů, jako je elektrický Megane E-Tech. Akcie na začátku obchodování stouply až o 1,9 %, nyní klesají o 1,5 %. Za poslední rok posílily o více než 40 %.

Tržby skupiny v prvním čtvrtletí mírně vzrostly na 11,7 miliardy eur, uvedla společnost, čímž překonaly odhady analytiků ve výši 11,4 miliardy eur. potvrdil svůj výhled na rok. Kniha objednávek zůstává silná s 2,5 měsíci budoucích prodejů.
"Držíme se politiky stabilních cen," řekl finanční ředitel Thierry Pieton. „Podařilo se nám o dost snížit náklady – naše nové modely mají vyšší marži a pro naše zákazníky nižší cenu.“ Výrobce sází na to, že řada 10 nových produktů uvedených na trh v tomto roce, včetně plně elektrického Renaultu 5 za 25 000 EUR, pomůže přilákat více zákazníků v době, kdy se někteří větší rivalové, jako je , potýkají s problémy. Ceny jsou povzbudivé a ukazují „schopnost Renaultu kompenzovat brzdy v podobě měnových kurzů,“ napsal v poznámce analytik společnosti Bernstein Stephen Reitman.
V březnu se prodeje plně elektrických aut v Evropě propadly o 11 % kvůli vyšším úrokovým sazbám, slabšímu hospodářskému růstu a postupnému rušení štědrých dotací. „Trh elektromobilů je o něco pomalejší, než se před dvěma lety očekávalo, ale stále roste,“ řekl Pieton během hovoru. "Přechází se na elektrifikaci, o tom není pochyb."
Vozidlo Megane E-Tech neustále poskytuje přístup k novým typům klientů a 80 % prodaných vozů je s „velkými bateriemi a výkonnějším motorem“. Polovina prodaných australských modelů je s vyšší výbavou ‚Esprit Alpine‘. "Lidé prostě chtějí atraktivní auto s pořádnou výbavou," což také pomáhá ziskovosti, řekl finanční ředitel.
Generální ředitel Luca de Meo začátkem tohoto roku opustil plány na IPO softwarové a elektromobilové divize Renaultu Ampere v době, kdy snižuje ceny a roste konkurence ze strany čínských výrobců. Renault, který loni uvolnil vztahy s dlouholetým japonským partnerem Nissan Motor, jedná se svými konkurenty včetně o sdílení nákladů na vývoj platformy pro dostupnější elektromobily. Stále zůstává partnerství pro tuto platformu otevřený, ale o těchto jednáních nemá žádné zprávy, uvedl Pieton. Automobilka také sdílí svá aktiva v oblasti spalovacích motorů s čínskou společností Zhejiang Geely. Uzavření společného podniku na pohonné jednotky je na spadnutí, dodal.
Zdroj: Bloomberg, Patria