Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Patria vyzývá uživatele k diskusi: placené služby vs. reklama

Patria vyzývá uživatele k diskusi: placené služby vs. reklama

13.03.2002 12:27
Autor: 

Vážení uživatelé,
v posledních dnech přibývá počet hlasů, které kritizují některé formy reklamy kvůli tomu, že jsou na obtíž a že zhoršují práci se stránkami Patria Online.

Na jednu stranu nás mrzí, že reklama omezuje uživatele v práci s našimi stránkami, na druhou stranu je to však dobrá příležitost vyvolat diskusi o možnosti placených finančních informací. Www.patria.cz v této chvíli generuje příjmy pouze prostřednictvím reklamy. Snažíme se být méně progresivní a zatím odmítáme agresivnější formy reklamy (srovnejte, prosím, s jinými portály), nemůžeme se ale zcela postavit proti trendu internetové reklamy v případě, že nebudeme mít alternativní zdroj příjmů. Rádi bychom tedy vyvolali diskusi o tom, zda je pro uživatele příjemnější model s placenými informacemi bez jakékoliv reklamy, či zda je pro Vás akceptovatelnější stránka zahlcená reklamou (lze očekávat, že situace se bude bohužel zhoršovat). Tuto otázku považujeme za klíčovou pro budoucí fungování stránek Patrie. Všechny Vaše názory budeme pozorně sledovat.

Váš názor můžete sdělit ZDE.

Za tým Patria Online
Martin Kodýdek

Váš názor
  • Reklama ano
    04.04.2002 6:02

    Protože jsem chudý a připojen přes diet up, tak jsem rád, když platí někdo jiný, tedy zadavatelé reklamy. Přeji hezký den
    • Jeste jeden aspekt
      19.09.2002 19:09

      S pouzitim reklamy souhlasim s tim co zde jiz bylo receno. Ale dovolil bych si dovolit jeste jeden aspekt zpoplatneni a to kdybychom byli ochotni platit, tak samotne zpoplatneni prinese radu trasakcnich nakladu, ktere u reklamy odpadavaji, a to uz kontrola, hesla ...ale i treba by nekdo (ja kupr.) Patrii vyuziva pomerne casto a posleze pomerne dlouho ne, a studovat ruzne druhy poplatku jsou dalsi trasakcni naklady. PS: Reklama je nekdy dokonce dulezita, je dobre se o nekterych vecech dozvedet, ovsem prijde mi temer neeticke kdyz reklama funguje velmi dobre je kvalitne udelana a samotne informace se stahuji dlouho a treba se to i zadrhne, ale reklama nikdy.
      Gungun
  • Kvalitní zboží nepotřebuje reklamu.
    28.03.2002 7:24

    Od pradávna je známo,že kvalitní zboží si dělaá reklamu samo.To ci vidíme kolem sebe a nazýváme reklamou je ve většíně případů jen ohloupování lidi a slouží jen a jen pro zisk toho,kdo reklamu provozuje, Jsem pro reklamu,ale takovou, aby nepřekážela v hlavní činnosti,kterou chci provozovat. Toho si musí být provozovatelé Patrie vědomi.
    Štefa
  • V.I.P.
    27.03.2002 13:46

    Myslím, že nejlepším řešením tohoto "problému" by bylo zprovoznění řekněme V.I.P. verze stránek, která by jako placená služba (bez reklam a pod.) mohla sama prokázat svou životaschopnost vůči bezplatným stránkám. Volba by pak byla na návštěvníkovi - zaplatim, nebo reklamy. Osobně dávám přednost reklamám, ty totiž např. neodradí nově příchozího návštěvníka, ze kterého se pak může stát platící klient.
  • Platit či neplatit
    14.03.2002 12:25

    Můj názor je takový, že v okamžiku zpoplatnění vašich informací přijdete min. o 80% uživatelů, kteří sice potřebné informace získají později, ale zadarmo, cemuž se při mentalitě našeho národa (a příjmech řadových občanů) nemůže nikdo podivovat. Pro zbylých 20% uživatelů je včasná a úplná informace natolik strategická, že za ni rádi zaplatí, aby ve výsledku vydělali (čas jsou peníze). Osobně, ač nepřítel reklam, se přikláním k zachování současného stavu.
    • strategie Patria
      26.03.2002 13:50

      Otázkou je, zda server Patria je "lidovým" zdrojem informací a usiluje o co největší počet návštěvníků (potenciálním zákazníků) nebo zda je pro něj cennější dobrý goodwill u oněch 20 % "poučených" strategických uživatelů (byť v okamžitém a krátkodobém efektu finančně nevynahradí "ztrátu" z neprodané reklamní plochy).
      Pavel Kraus
  • Reklama
    13.03.2002 17:49

    Reklama stejne jako v novinach,v Tv ci radiu me absolutne nezajima ale pouze info,ktere sleduji,pripadne potrebuji.Z toho vyplývá,ze i kdyby bylo na strance 95% reklamy,inzerent ze me nebude mit radost,protoze me nezajima ale pouze 5% info.Tzn.reklama me nevadi.
    Petr Rada
    • Reakce na názor pana Rady
      14.03.2002 9:57

      Vážený pane Rada, nejde o to, zda Vás reklama "nezajímá", důležité pro všechny inzerující firmy je to, že reklama "ovlivňuje". Jestliže žijete v tomto století a nejste ani slepý ani hluchý, tak Vám garantuji, že Vás reklama ovlivňuje takovým způsobem, že se Vám o tom ani nezdá. Vtip je v tom, že si to v drtivé většině případů při nakupování ani neuvědomíte. Stačí se ovšem kouknout např. do Vaší ledničky - nemáte tam náhodou máslo Rama, jogurty Danone, Sedlčanský hermelín, minerální vodu Mattoni, apod.?
      Ing. Jaroslav Smolka
      • Částečně žijete v bludu
        21.03.2002 8:12

        Ne, ne , ne, i já si dovoluji tvrdit, že se u mně reklama silně míjí účinkem, protože se na ni obvykle vůbec nesoustřeďuji a obvykle vím, že mi jen něco překáží na jisté části obrazovky, ale opravdu nevím co se tam píše. Stejně se směji názoru, který kdysi řekl pan ředitel TV NOVA Železný o reklamě na Nově, že totiž prodává reklamním agenturám diváky krásně balené do balíčků, kus za milion. Pan Železný netuší, jak se plete a jak vítanou chvílí jsou reklamy ve filmech, protože je třeba si odskočit na WC, zkontrolovat děti, uvařit si kávu, zavolat rodičům, apd. a často se to ani během reklamy nedá stihnout, navíc je okénko reklamy velmi vhodnou dobou na podívání se na ostatní programy a přiznám se, že se často díky tomuto odskočení ani k původnímu pořadu nevrátím. Takže není každý bašťoun, který naletí na reklamu. Čao, Pavel Žilka
        Pavel Žilka
        • Tomu se musím jenom zasmát...hehehe
          23.03.2002 15:55

          Reklamní agentury jsou blbé a platí obrovské peníze za něco co se jim nevyplatí.......hehe Vážený pane Žilko..(a)?...reklamu dělají teamy odborníků..sociologů...psycholgů...zdá se mi že už je z toho vědecká disciplína:) "Ne, ne , ne, i já si dovoluji tvrdit, že se u mně reklama silně míjí účinkem, protože se na ni obvykle vůbec nesoustřeďuji a obvykle vím, že mi jen něco překáží na jisté části obrazovky, ale opravdu nevím co se tam píše."...............POVEDENÝ VTIP. I když se na reklamu nesoustředíte tak Váš mozek všechny informace analyzuje a ukládá, ale Vy to vůbec nevíte(nejste si toho vědom), a když jdete do obchodu sáhnete jak napsal p.Jaroslav Smolka po Ramě nebo po MĚ(viz mé jméno:)) A na argument, že když jde reklama jdete na wc či si uvařit kávu, říkam,že zvuk převážně slyšíte a zbytek rodiny slovy Sedmé z Devíti vesele "asimiluje" reklamy.(viz Star Trek) Na konec p.Žilko všichni jsme "asimilováni' reklamou.
          • Já se směji ještě více
            25.03.2002 13:29

            Ale ony jsou ty týmy "odborníků" opravdu blbé, protože já si tu RAMU, když si ji i v reklamě všimnu, u pultíku just nevezmu, protože já zase nejsem tak blbý a vím, že ty týmy "odborníků" někdo platí a kdo jiný než zákazník ve zboží, takže si vlastně, milý pane kolego, kupujete za více peněz než by bylo nezbytné kupujetei méně hodnotné zboží. Když to baštíte (tu reklamu i tu RAMU), tak je to jistě Vaše věc, já jsem tím chtěl jenom říci, že ne každý to baští, ale je mi jasné, že ta část lidí, která to baští, bohatě zaplatí ty obrovské částky, které reklamní průmysl vydělává. Můj známý má reklamní firmu, vím jaké částky se v reklamách točí a vím o jakých zmetcích se často reklamy točí. A často skutečně platí, že čím nižší úrovně vrobek je, tím více se do reklamy nacpe peněz. Takže se nadále směji a kupuji si věci ne podle reklamy, nebo rozhodně ne tak podle reklamy, jak by si reklamní agentury a výrobci přáli. Čao, Pavel Žilka
            Pavel Žilka
            • (anti)účinnost reklamy
              26.03.2002 13:30

              Reklama mě silně obtěžuje a zvláště mě irituje onen stupidní způsob vymývání mozků, který se v ČR s takovou oblibou praktikuje. Kvůli neustálým reklamním vstupům jsem téměř přestal poslouchat rozhlas (každé časové znamení už má svého sponzora !), TV zapínám přesně 5 sec. před zpravodajstvím, noviny (polovina stránek zaplněná reklamními plochami) nekupuji, webové stránky na reklamu filtruji. Bohužel nemohu (stále) zavírat oči při řízení vozu nebo v metru, takže můj způsob sebezachování duševní integrity spočívá v zásadním odmítnutí spotřeby inzerovaných výrobků. Prostě je nekupuji a kupovat a užívat nebudu, i kdyby byly sebelepší a zdarma. (Jediná reklama se kterou naprosto souhlasím je ono "Mobilní telefon Eurotel bych si nikdy nekoupil ... :-))) Shrnuto: reklama mě silně ovlivňuje, ale mám pocit, že poněkud jinak, než předpokládají ony výše zmíněné týmy odborníků .... (safra, leda kdyby mi chtěly záměrně prodat určité výrobky, na které by se sebezapřením žádné reklamní kampaně nedělaly). Abych odpověděl panu Kodýdkovi: dle mého názoru reklama na jakýkoli seriozní web nepatří, zpoplatnění přístupu ke kvalitním informacím je naprosto v pořádku.
              Pavel Kraus
              • reklama na Vitanu
                19.04.2002 15:02

                Viděli jste novou skvělou TV reklamu na polévku Vitana? (Manžel po úrazu hlavy je zcela mimo). Něco takového dokážu ocenit i když polévky Vitana (a ani žádné jiné) z pytlíku nejím. Domnívám se, že reklamy jsou účinné na skupinu obyvtelstva s IQ do nějakých 105 (=70% obyvatelstva - odhad). Zbytek obyvatelstva, mezi který patří i čtenáři těchto stránek, už musí reklamu brát jako nutné zlo. A to i tu, která nás obtěžuje na internetových stránkách (prostě tu není pro nás).
                David Krajíček
      • Jdeme na mejdlo?
        16.03.2002 13:07

        Pan Smolka mluví ze své vlastní zkušenosti respektive ze své vlastní ledničky.....:)
        Sedlčanský Hermelín
  • Reklama nebo placene sluzby
    13.03.2002 14:37

    Rozhodující je kvalita služeb a reklama neni na prekazku, pokud se vyskytuje po stranach obrazovky. Horší je, pokud se vnucuje rolováním do zorného pole a brání tak užívaní. Posledním takovým příkladem je v současnosti běžící reklama na oranžové barvy na cosi...
    Petr krečí
    • Reklama ano či ne?
      13.03.2002 15:24

      Souhlasím s rozumnou mírou reklamy za cenu přístupu zdarma, ale současná skákavá oranžová obluda mě přivádí k šílenství a osobně na mě působí zcela opačně než autor zamýšlel.
      Zuzana Svobodová
  • Platit či neplatit, mít či nemít
    13.03.2002 14:16

    Obávám se, že celá věc není tak jednoduchá, jak by se mohlo na první pohled zdát. Pokud bude reklama to "nutné zlo", které musím překonat, abych se dobral informací, které mě zajímají, pak rozhodně nebude plnit svůj účel. Ba naopak, možná bude fungovat jako "antireklama" (Už je tu zas ten protivnej baner z tý obtížný firmy XYZ...). Toho si podle mě dříve nebo později všimnou i zadavatelé reklamy a je možné, že ji začnou omezovat. Budeme si asi muset zvyknout, že za informace se platí.
    Karel Peřina
  • Reklama
    13.03.2002 14:03

    Myslím, že je podstatný obsah, a ne forma. Je-li okolo reklama, budiž, je to pochopitelné. Proto nemyslím, že by bylo vhodné zrušit reklamy a zavést placený přístup.
    Jan Krkoška
  • Chápu Vás
    13.03.2002 13:39

    Vážení přátelé, stránky Patrie využívám především ke zjištění aktuálních kurzů akcií na burze. Vůbec nepociťuji, že by mě nějakým způsobem "omezovala" reklama na Vašich stranách. Žijeme v tržní době a chápu, že příprava takových stránek je finančně nákladná, a že se ty peníze na přípravu musí někde "splašit". Osobně se přikláním k tomu, abyste nadále v rozumném množství vkládali reklamní bannery. Pokud budou Vaše stránky jakýmkoliv způsobem zpoplatněny, ztratíte nás, běžné uživatele.
    Ing. Jaroslav Smolka
    • Souhlas
      13.03.2002 13:51

      Mám zcela totožný názor s ing. Smolkou.
      ing. David Dohnal
  • Platit nebo se nechat zahltit Reklamou
    13.03.2002 13:31

    Nemyslím, že by situace byla zas tak špatná. Pro mne konkrétně je mnohem přijatelnější snést něco raklamy než platit za každou stránku ze které chci informace. Zároveň ale chápu "profíky", kteří s tou danou stránkou pracují neustále a reklama jim minimálně překáží na obrazovce. Což tedy vyhovět obojím. Chceš informace bez reklam - plať. Nechceš - akceptuj trochu reklamy. Prostě mít placené stránky bez reklam a neplacené s reklamou. Docela by mne zajímalo kdo by odebíral ty placené? :-))
    • Platit nebo reklama
      17.04.2002 12:17

      Souhlasím plne s Vaším názorem.
      Dagmar Hrstková
    • Reklama nebo placene stranky
      13.03.2002 13:37

      Mam uplne stejny nazor. I kdyz by www stranky byly zahlceny stale vice reklamou, odradit by mne mohl pouze nekvalitni obsah informaci v nich obsazeny nebo placene sluzby.
      • Připojuji se....
        17.04.2002 12:52

        Můj názor je totožný s názory paní(slečny?) Hrstkové, pánů Kapounka a Sternwalda.
        Petr Bronec
Aktuální komentáře
20.09.2024
17:48Americká akciová výjimečnost pokračuje
17:34Volby online: Česko volí krajské zastupitele a část Senátu
17:14J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Vnitřní informace
17:03Prezident Pavel jmenuje k 1. prosinci do bankovní rady ČNB ekonoma bankovní asociace Jakuba Seidlera
17:02EK hodlá poskytnout Ukrajině půjčku v hodnotě až 35 miliard eur
17:02Firemní zprávy narušují optimismus o ekonomice a akcie korigují zisky  
15:58Uber bude spolupracovat s Waymo. Evercore ISI jej vidí jako sázku na robotaxíky
15:21Technická analýza: AI může Adobe přinést další růst  
14:54Fidelity International: Snižující se korelace naznačují, že dluhopisy mohou opět plnit zajišťovací role
13:54Než otevře Wall Street: FedEx, Nike  
13:46Direct Financing s.r.o.: Vnitřní informace - Oznámení o výplatě úrokového výnosu
13:24Perly týdne: Tlaky na ceny aut, dluhopisy nechtějí agresivní pokles sazeb
12:49Rakouská Raiffeisen Bank International se stahuje z běloruského trhu
12:24Raiffeisenbank a.s.: Výplata úrokového výnosu dluhopisů
12:19Random Thoughts #2: Všechno bude fajn aneb aktualizace Investičních tipů  
10:58Silný akciový trh stále více kontrastuje s hrozbou pro evropskou ekonomiku. Mercedes varuje, akcie otáčejí dolů  
9:03Rozbřesk: Vláda zvyšuje rozpočtový deficit kvůli povodním. Korunu povzbuzuje dobrá nálada na globálních trzích
8:35Další rána pro německý průmysl, Mercedes-Benz zhoršil svůj finanční výhled. Evropa po vydatném růstu tento týden otevře v červeném  
19.09.2024
22:09Fed dodal akciím novou krev do žil, trhy oslavovaly "jumbo cut"  
17:39Fed konečně snížil sazby: Jak na to trh historicky reaguje a které akcie mají šanci stát se šampiony?  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
JP - Základní O/N úroková sazba