Hledat v komentářích

Investiční doporučení

Výsledky společností - ČR

Výsledky společností - Svět

IPO, M&A

Týdenní přehledy

 

Detail - rozhovor
Online rozhovor: Makléřský tým Patria Direct nejen o aktuální situaci na trzích!

Online rozhovor: Makléřský tým Patria Direct nejen o aktuální situaci na trzích!

22.09.2008 8:30
Autor: 

Právě jste vstoupili do rozhovoru s makléři a managementem Patria Direct. Vlastní rozhovor začíná ve 14:00 a bude trvat do 15:00. Otázky můžete klást již nyní po přihlášení kliknutím na zelené tlačítko a vyplněním formuláře.

Jaké je stanovisko ke krizi na finančních trzích. Jaké služby se snaží v této situaci Patria Direct poskytovat. Možné strategie chování v této situaci. I na klesajících trzích lze vydělat. K těmto a mnoha dalším tématům je připraveno se vyjádřit 8 profesionálních makléřů a obchodní ředitel společnosti. Využijte této situace a pošlete i vy svůj dotaz! 

Patria Direct, a.s.

  • Součást skupiny Patria Finance, největšího obchodníka s cennými papíry v ČR
  • Jeden z vedoucích obchodníků s cennými papíry, kteří poskytují služby individuálním investorům
  • Více než 9 000 klientů a téměř 20 mld. klientských aktiv
  • Nejširší profesionální tým makléřů věnujících se privátním klientům v ČR
  • Online broker, který v těchto dnech realizuje až 1500 obchodů denně v objemu přesahujícím půl miliardy korun
  • V těchto dnech začíná nabízet své služby také na Slovensku

 


Rozhovor je uzavřený

Upozornění:
* Redakce Patria.cz si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem. Otázky mohou být redakčně kráceny.
* Při psaní otázek se prosím podívejte na již položené, vyvarujte se posílání stejných dotazů.
* Z technických důvodů mohou být vaše dotazy zobrazeny se zpožděním.
* Otázky a odpovědi jsou řazeny chronologicky v textu tohoto článku. Položené otázky se rovněž zobrazí pod článkem v diskusi.
* Host bude odpovídat na otázky v pořadí v jakém přišly, redakce Patria.cz si však vyhrazuje právo výjimečně provádět selekci otázek a cenzuru. Děkujeme za pochopení. 

Aktualizace rozhovoru
  • Otázka (Honza, 14:54) -
    Jste psali,že otvírací cena 02 bude další den obchodní nižší o 50 Kč. Tak proč tady píšete, že to dělá trh. Vždyť jste v pátek nemohli vědět, že trh bude chtít sypat objednávky za 403. Pokud není nařízení tvořit kotace nižší o vyplacenou divi tak se jedná o podvod.
  • Odpověď (Michal Valentík, 15:39) -
    "Psali jste". Kdo to psal? Jak to formuloval? Osobně bych nikdy na 100% netvrdil, že Telefonika otevře o 50 Kč níže. Pouze bych spekuloval. Byl bych rád, kdyby si investoři uvědomili, že žijeme v relativně svobodné zemi, a že vyjadřovat své názory není podvod. Záleží pouze na Vás, zda-li se podle cizích názorů budete řídit.
  • ---
  • Otázka (dan, 14:50) -
    Gratuluji, otázky které se vám nehodily do krámu, nebyli vůbec zveřejněny. Nezklamali jste. Příště si položte vhodné otázky sami a rovnou si na ně odpovězte. Budete tak úplně nejlepčejší...
  • Odpověď (Radim Krejčí (Patria Online), 15:03) -
    Dobrý den, žádná otázka nebyla smazána, všechny položené otázky jsou vidět dole v diskusi pod hlavní článkem, všechny otázky budou zodpovězeny.
  • ---
  • Otázka (, 14:41) -
    Dobrý den, 1) Kdy bude možno přes Vaši společnost obchodovat s opcemi na akcie a indexy v USA. S komoditními futures předpokládám obchodovat lze. 2) Proč je dle Vaše názoru tak nízká aktivita v obchodování s akciovými pákovými instrumenty na BCP. Při vysokém stupni rizikovosti těchto obchodů nelze za dané likvidity otvírat pozice. Děkuji předem za odpovědi. Milan
  • Odpověď (Oldřich Pavlovský, 15:37) -
    1. Na rozšíření nabídky produktů o opce as futures v současné době pracujeme, mělo by k ní dojít v horizontu několika měsíců. 2. Likviditu pro pákové instrumenty (futures i certifikáty) na pražskou burzu dodávají tzv. specialisté; tzn. že v každém okamžiku by měla existovat nabídka i poptávka.
  • ---
  • Otázka (, 14:34) -
    I přes tzv: "krizi na finančních trzích" je jistě dost investorů, kteří na ni museli zákonitě vydělat. Laický pohled na graf za posledních 5 dnů alespoň mě říká, že jsem měl "zastavit u banky dům", ve středu či čtvrtek koupit třeba ORCO, nebo NWR a dnes prodat. Je můj pohled správný?
  • Odpověď (Michal Zachar, 15:34) -
    Samozrejme aj v tejto fazi trhu su investori, ktori vyhladavaji kratkodobe prilezitosti. Ti, ktori sa nebali zaciatkom minuleho tyzdna nakupovat napriek nalade aka panovala na svetovych trhoch, realizovali v piatok ci dnes slusne zisky. Aj pri takychto spekulaciach by som ale rozhodne doporucoval pouzivanie tzv. stop-loss pokynov.
  • ---
  • Otázka (RZMB, 14:31) -
    Môže mi prosím niekto vysvetliť, aká je logika cenníka poplatkov za podaný pokyn na amerických trhoch, keď poplatok za nákup (predaj) v ekvivalente za napr. 500 000 Kč je podstatne vyšší ako za dva príkazy za 250 000 Kč?
  • Odpověď (Oldřich Pavlovský, 15:33) -
    Je to tak... s úpravou počítáme při nejbližší změně ceníku.
  • ---
  • Otázka (Palladio, 14:13) -
    Dobrý den pánové popř. dámy, rád bych se zeptal jaký předpokládáte vývoj trhů v době cca dvou let. V případě, že krize pomine a obnoví se poptávka, dojde k obnovení poptávky v plné síle či přepokládáte poptávku nižší? Druhá otázka: Vaše konkurence pořádá vzdělávací semináře pro své klienty. Připravujete něco podobného také?
  • Odpověď (Jiří Fišer a Martin Kodýdek, 15:30) -
    Domníváme se, že medvědí trh ještě není u konce. Konsensuální předpoklady firemních zisků na letošní a příští rok jsou i přes korekci stále vysoké jak v USA tak zejména v Evropě. Stabilizaci trhů očekáváme zhruba tři měsíce před dosažením minima u firemních zisků. V USA by se tak akciový trh mohl vrátit k růstovému trendu začátkem příštího roku, v Evropě pak v 3Q09. (Fišer). Druhou otázku jste se trefil do našich myšlenek. Jsme ale na počátku přípravy celého projektu, takže teď nejsme schopni říci další podrobnosti. Každopádně našim cílem do budoucna je přispět ke vzdělanosti klientů. (Kodýdek)
  • ---
  • Otázka (Liberator, 13:54) -
    Hezký den, prosím o Váš odhad cen k 1.1.2009 na: ČEZ ERSTE BANK NWR ORCO UNI 02 UNIPETROL Děkuji. Libor Vyhlídal Bystřice pod Hostýnem
  • Odpověď (Jan Korb, 15:22) -
    ČEZ 1050 Erste Bank 920 NWR 375 ORCO 450 Unipetrol 175 O2 450
  • ---
  • Otázka (Fofr, 13:53) -
    Dobrý den, jak dlouho trvá registrace, pokud bych zašel k Vám osobně a registroval se na místě? Děkuji za odpověď.
  • Odpověď (Lucie Rabiňáková, 15:13) -
    Doba celkové registrace nepřesáhne 15 -20 min. Pokud klient požaduje detailnější informace, např. o fungování internetové aplikace, tato doba se může prodloužit.
  • ---
  • Otázka (Lucas, 13:51) -
    Dobrý den, chci prodat akcie Erste a Zentivy za účelem zisku. Zajímalo by mne jestli mám s prodejem vyčkat, porostou v dalších cca 30 dnech? Děkuji.
  • Odpověď (Michal Valentík, 15:12) -
    Dnes Sanofi zvýšila nabídku na 1 150 Kč. V tuto chvíli bych za tuto cenu prodával. Erste Bank taktéž. Nevidím prostor pro další růst. Rád bych Vás upozornil, že se jedná pouze o můj názor. Jak se rozhodnete záleží na Vás.
  • ---
  • Otázka (Disaster, 13:50) -
    Dobrý den, zajímal by mě váš názor na situaci v USA, konkrétně zda-li považujete kroky vlády a příslušných úřadů na podporu bank. systému za dostatečné? A jestli zadlužení USA, které velmi narůstá, může přispět spolu s celkovou situací v USA v další jěště masívnější oslabení dolaru?
  • Odpověď (Tomáš Vlk, 15:26) -
    Dostatečné k zabránění hrozícímu kolapsu systému. Jde o systémový krok, který má z bankovního sektoru odstranit problémová aktiva. Důležité však bude, zda banky získané peníze poskytnou dál do ekonomiky ve formě úvěrů, nebo jestli je v obavách budou držet (v hotovosti nebo státních dluhopisech). To teď není jasné. Ani záchrana bank ale není konec problémů. Ztížený přístup k úvěrům, rostoucí nezaměstnanost, nižší poptávka - to jsou věci, které budou nadále tížit ekonomiku. Zadluženost USA je negativní pro dolar, ale v dlouhém období. Pro eurodolar budou v kratším výhledu důležitější očekávání o vývoji USA a EMU - z které strany Atlantiku budou zrovna chodit horší ekonomické zprávy, ta měna bude pod tlakem.
  • ---
  • Otázka (, 13:07) -
    Zdravím makléře z Patrie, jak osobně hodnotíte burzovní zpravodajství na ČT24? díky Happy trading
  • Odpověď (Martin Kodýdek, 15:26) -
    Dobrý den, už vůbec to, že se burzovní zpravodajství stalo nedílnou součástí vysílání ČT a nově i Z1 vnímáme pozitivně. Jelikož pravidelně přispíváme vstupy, vidíme to i z druhé strany. Domnívám se, že zpravodajství má vzestupnou úroveň, i když samozřejmě vždy je co vylepšovat.
  • ---
  • Otázka (Z. David, 12:52) -
    Dobrý den! Na kolik Kč odhadujete momentální fundamentální hodnotu akcie Unipetrolu?
  • Odpověď (Jiří Fišer, 15:16) -
    Fundamentální hodnotu akcií Unipetrolu jsme na základě metody diskontovaného cash flow stanovili na 236 Kč za akcii, což je o 9% více než konsensuální odhad ve výši 216. Přehled našich doporučení naleznete na http://www.patria.cz/akcie/vyzkum/doporuceni.html
  • ---
  • Otázka (Krátký, 12:50) -
    Dobrý den, projevily se tyto dny v nárůstu, nebo poklesu Vašich klientů? Jste schopní při takto hektické aktivitě na trzích obsloužit všechny tak, aby byli spokojení? Děkuji.
  • Odpověď (Martin Kodýdek, 15:15) -
    Počet klientů v posledních dnech výrazně roste. Např. v pátek přišlo přes 20 nových klientů, když průměrný počet se v letních měsících obvykle pohyboval do 10 denně. Určitou roli hraje i sezónnost, ale obecně můžeme říci, že nové investory krize neodrazuje, spíše cítí příležitost nakupovat levně. V posledních měsících jsme výrazně posílili náš tým, takže se domnívám, že jsme všechny klienty schopni obsloužit kvalitně.
  • ---
  • Otázka (, 12:39) -
    Dobry den, historie IPO na BCPP mnoha investorum prijde neslavna (upis Pegas 750 Kc, AAA 55 Kc, NWR 450 Kc), zejmena v porovnani s aktualnim trznim ohodnocenim zminovanych titulu. A) Nemyslite si, ze jako maklersky dum se prilis ocividne snazite maximalizovat svuj zisk (kratkodoby a tim padem kratkozraky) a ocenit titul pri emisi co nejvyse, abyste dostali pokud mozno nejvyssi sumu za vasi praci? B) Je pravda, ze jste odmenovani procenty z vyse celkoveho primarniho upisu? C) Myslite si, ze za soucasnych okolnosti a s prihlednutim k dosavadnimu vyvoji bude o dalsi IPO vubec zajem? Je mi jasne, ze trhy prochazeji korekci, ale to urcite neni jediny faktor, kvuli kteremu napr. AAA stoji tolik kolik stoji... Dekuji za odpovedi.
  • Odpověď (Petr Formánek, 15:04) -
    Re A. Oceneni akcii pri emisi je dano nabidkou a poptavkou investoru po akciich pri upisu. Emitent se muze rozhodnout emitovat za cenu nizsi, nez je indikuje stav upisovaci knihy, a obvykle tak cini. Re B. Ano, odmena manazeru emise je obvykle stanovena procentualne vuci objemu emise, ale neni to pravidlo. V kazdem pripade je odmena manazeru emise zverejnena predem, t.j. pred zacatkem upisu vsem investorum v Prospektu emitenta. Re C. Jsme presvedceni ze ano, i s ohledem na: (i) zmeny v uverove politice bank a celkove nizsi dostupnosti kapitalu na dluhovych trzich a (ii) prisnejsim pohledu bank na financni leverage resp. pomeru vlastniho a ciziho kapitalu na pasivnin strane bilanci spolecnosti. Samozrejme az opadne soucasna extremni volatilita a nejistota na akciovych trzich.
  • ---
  • Otázka (Pavel, 12:26) -
    Není mi jasné, jak to že akcie Komerční banky v době finanční krize nijak zvlášť neztrácely. Vždyť i pro zkušené hráče na burze je to přeci velké riziko takové cenné papíry držet. A navíc nebyly na svých historických minimech. A samozřejmě mě zajímá, jak vidíte ceny akcíí na pražské burze v následujících dnech. Děkuji a přeji příjemný den.
  • Odpověď (Viktor Růžička a Pavol Mokoš, 15:27) -
    Nedá se říci, že by akcie tolik neztrácely. Od svého maxima v květnu se akcie během měsíce a půl propadly o více jak 25 % a svojí krizi si tak prožily možná o něco dříve. Myslím, že tento týden budou akcie spíše stagnovat, na některých titulech ale budeme sledovat krátkodobé vybírání zisků tak jako je tomu dnes právě u akcií Komerční Banky. (Růžička). Při úvahách o tom, proč se akcie KB tímto způsobem drží, je nuné si uvědomit, že KB není rozsáhlou evropskou bankou typu Erste Bank a je primárně závislá na vývoji českého trhu. Jakožto banka na lokální úrovni nejsou akcie KB natolik vystaveny kolísání sentimentu v evropském bankovním sektoru. V následujících dnech neočekávám na českém trhu další významný růst akcií, který jsme viděli v pátek, spíše bychom se mohli dočkat mírného poklesu v závislosti na vývoji akciových trhů v zámoří. (Mokoš)
  • ---
  • Otázka (, 12:18) -
    Dobrý den. Mohli by jste mi prosím objasnit, proč se tolik propadly v patek 19.9.2008 akcie AMBAC FINL GROUP INC ? Děkuji
  • Odpověď (Marcel Petrík, 15:23) -
    Ratingová agentura Moody's v piatok varovala, že možno zníži rating AMBACu. Rating hodnotí finančnú silu rozvahy spoločnosti, potenciál a schopnosť dostáť svojim záväzkom. Je dôležitý pretože investori kupujúci dlhopisy hľadajú cenné papiere garantované spoľahlivú poisťovňou s maximálnym možným ratingom.
  • ---
  • Otázka (T.M., 12:15) -
    Dobrý den, jak jsou prostředky Vašich klientů chráněny pro případ bankrotu jako tomu bylo v případě Lehman Brothers? Vím o garančním fondu, ale ten poskytuje ochranu jen do výše 20 000 EUR ...
  • Odpověď (Martin Kodýdek, 15:24) -
    Dobrý den, ano na základě zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu je Patria Direct, jakožto obchodník s cennými papíry, povinna přispívat do Garančního fondu, který zaručuje pojištění klientských vkladů a náhradu ve výši 90 % částky majetku zákazníka. Nejvýše se vyplatí částka v CZK odpovídající 20 000 EUR pro jednoho zákazníka u jednoho obchodníka s cennými papíry. Kromě toho je naše bezpečnost dána příslušností Patria Direct do velké nadnárodní bankovní skupiny, která byla krizí zasažena minimálně. Zároveň můžeme deklarovat, že finanční zdraví skupiny Patria je velmi dobré.
  • ---
  • Otázka (J. Danda, 11:56) -
    Dobrý den, jaké produkty byste svým klientům doporučili v době zvýšené volatility a klesajících trhů? Děkuji za odpověď.
  • Odpověď (Jindřich Holčák, 14:50) -
    Z akcií bychom mohli doporučit defenzivní tituly jako je např. Telefonica O2, která se nám jeví při ceně kolem 400 Kč z dlouhodobého hlediska velmi zajímavou investicí. Pro konzervativní investory hledající předem daný výnos nabízíme i širokou škálu dluhopisů. Kromě akcií lze využít i ostatních investičních produktů, např. certifikáty nebo warranty, spekulující na pokles trhu nebo na produkty, jejichž podkladovými aktivem jsou komodity. Zajímavou formou investice mohou být i ETF (indexové akcie) s různými typy podkladových aktiv. (Očekává-li např. investor růst ve farmaceutickém sektoru, lze si vybrat ETF, které reprezentuje výběr akcií např. z určitého regionu, aniž by podstupoval riziko, že zvolí jen "nesprávnou" akcii. Stejným způsobem lze nakoupit i "short ETF", s očekáváním, že sektor poklesne). Pro zkušenější investory nabízíme obchodování se spekulací na pokles, tzv. short. Podmínkou je však uzavření speciální smlouvy a vyplnění investičního dotazníku, který prověří klientovu zkušenost a znalosti s tímto typem obchodování. Klient si po uzavření smlouvy půjčí od obchodníka cenné papíry, které obratem prodá. Při očekávaném poklesu klient akcii nakoupí levněji a poté uzavře short pozici (vrátí zpět obchodníkovi). Rozdíl v cenách je klientův zisk. Podotýkáme, že "shortovat" lze pouze české akcie obchodované v segmentu SPAD a podmínkou je obchodování přes osobního makléře.
  • ---
  • Otázka (Míra, 11:22) -
    Myslíte si že trh bude po tak velkém dvoudenním růstu opět stagnovat pod 11000 bodů?
  • Odpověď (Michal Zachar, 14:39) -
    Podla mojho nazoru americka vlada, Fed a SEC svojimi poslednymi krokmi kratkodobo ukludnili naladu na trhoch a tym padom uchranili Dow Jones od dalsieho poklesu. Ano, viem si predstavit hodnotu indexu v nasledujucich dnoch kolisat okolo hodnot 10.500-11.000 bodov. Len podotykam, ze financna istitucia, ktora v nom ma najvacsiu vahu, je az na 15. mieste. Index zacina akciami IBM, Chevron, Exxon Mobil – tie by mohly v najblizsich dnoch tazit z rastucich cien ropy, ktora zacina posilovat s oslabujucim dolarom.
  • ---
  • Otázka (, 11:16) -
    Dobrý den, jaká vidíte rizika současného pozitivního vývoje na akciových trzích v delším horizontu cca jednoho roku, a za jak dlouho se podle vás tato situace normalizuje natolik, že se vrátí do doby před rokem, myslím tím na hodnotu podílů fondu Sporotrend?
  • Odpověď (Pavol Mokoš, 14:37) -
    Rizika vidím především v dalším zpomalování globální ekonomiky, oslabování spotřebitelské poptávky v USA a případný strmý růst ceny ropy. Normalizace akciových trhů do stavu před hypoteční krizí bude zřejmě trvat několik let a vývoj podílů fondu Sporotrend bude záviset na vývoji cen akcií, ze kterého se portofolio daného fondu skládá.
  • ---
  • Otázka (Pelc, 11:09) -
    Dobrý den. Stalo se mi, že jsem nedávno volal do PD na infolinku v 15:50 a nemohl jsem se dovolat... Přitom jsem chtěl zadat pouze výběr peněz z mého účtu. Předpokládám, že jsou všichni busy s objednávkami. Lze to lépe řešit? Např. podáním pokynu přes internet nebo odkazem na jiné, méně vytížené tel. číslo? Děkuji.
  • Odpověď (Jindřich Holčák, 14:57) -
    Na začátku a konci obchodování na pražské burze dochází k největšímu náporu telefonických hovorů ze strany našich klientů. Tomuto stavu lze předcházet využíváním internetové aplikace. Výběr penežních prostředků lze zadat přes internet po přihlášení na klientský účet v záložce "Portfolio", kde v levé části stránky lze zvolit odkaz "Vybrat peníze". Pro případ jakýchkoliv neobchodních pokynů lze využít také naše nové oddělení Customer Care na tel. č. 221 424 142.
  • ---
  • Otázka (, 11:09) -
    Mohli by ste, prosím vás, vysvetliť stav okolo informácií, že Americká komisia pre cenné papiere chce obmedziť tzv. špekulatívne obchody - short-selling. Ak by k tomu došlo, ako by to ovplyvnilo obchodovanie na Pražskej burze?
  • Odpověď (Marcel Petrík, 15:08) -
    Zákaz sa týka shortovania vybraného zoznamu cenných papierov finančných inštitúcií na americkom trhu, a preto na obchdovanie na BCPP nemá vydané nariadenie žiadny priamy vplyv. Navyše má toto nariadenie obmedzenú platnosť.
  • ---
  • Otázka (jardaok, 11:02) -
    a) Zkusíte si odhadnout hodnotu PX na konci roku 2008, v polovině 2009 a na konci 2009? b) Pokud byste nyní měli možnost investovat do akcií následujícího zaměření, kam by to bylo? Zaměření: USA, West Europe, Eastern Europe, Emerging Markets, Asia... Je mně jasné, že na to není jednoznačná odpověď, ani já však nechci ubírat prostor on-line diskuse komplikovanými dotazy, proto se ptám takto poněkud černobíle :-) Díky! Jarda
  • Odpověď (, 14:33) -
    PX na konci roku 2008 - 1400 b. Investování dle geografického zaměření: Doporučuji spíše aktivní obchodování - nákup s poklesem, ale zároveň realizace v okamžiku růstu, dlouhodobý trend všech trhů a regionů může být spíše klesající.
  • ---
  • Otázka (, 10:49) -
    Dobrý den, 1) Myslíte si, že akciové trhy již našly své dno či se můžeme dočkat obdobným propadům k jakým došlo minulý týden ? 2) Jaké komodity považujete nyní za nejvhodnější pro investice ? Předem děkuji za odpověď
  • Odpověď (Michal Valentík, 14:28) -
    Odpověď je stejná jako u předchozí otázky. Děkuji.
  • ---
  • Otázka (, 10:35) -
    Dobrý den, jak Vy vidíte další vývoj na komoditních a akciových trzích, dojde ke stabilizaci a v jakém časovém horizontu ? Děkuji.
  • Odpověď (Michal Valentík, 14:27) -
    Zásah americké vlády dle mého názoru problémy nevyřeší. Krize se pouze prodlouží a prohloubí. Co se ekonomie týče, zastávám názor Rakouské školy a to především v Misesovském pojetí. Krátkodobě trhy mohou růst, nicméně se stále domnívám, že k propadu ještě dojde. Je to otázkou času. Z historického hlediska považuji zlato za velmi bezpečnou investici, jelikož je z defice peněz jediným platidlem na této planetě. Do ostatních komodit bych v dlouhém období neinvestoval.
  • ---
  • Otázka (matrix, 10:31) -
    Dobrý den, zajímalo by mě, jak se staví ke krizi Vaši klienti. Obviňují Vás ze ztráty svých peněz? Cítíte nějakou vinu? Děkuji.
  • Odpověď (Martin Kodýdek, 14:25) -
    Dobrý den. Tak samozřejmě mezi klienty je cítit nervozita, někdy poměrně velká a není se co divit. Na druhou stranu si velká většina z nich uvědomuje, že se stala mimořádná věc. S klienty, kterým nabízíme službu osobní makléř, se snažíme pracovat velmi aktivně a snažíme se, aby negativní dopad na ně byl co nejmenší. Tzn. abych odpověděl – vinu necítíme a mám pocit, že to tak vnímají i klienti. Výjimky se samozřejmě najdou vždy. Mimochodem právě v téhle situaci si myslím, že jsme díky týmu profesionálních makléřů dovedli nabídnout více než naše konkurence.
  • ---
  • Otázka (Honza, 10:27) -
    Zajímalo by mne, zda existuje pravidlo nařizující povinné snížení ceny kotací den po posledním dni nároku na vyplacení dividendy. V případě 02 se to praktikovalo minulý týden... avšak u Pegasu k tomu nedošlo. Proto prosím o vyjádření. Děkuji...
  • Odpověď (Michal Valentík, 14:21) -
    Ne, žádné pravidlo ani nařízení neexistuje. Tržní cena je určována nabídkou a poptávkou. U Telefonicy O2 jednoduše před rozhodným dnem prodával velký zahraniční účet, proto stlačil cenu níže. Důvodů proč zrovna prodával před rozhodným dnem může být mnoho. Určitě měl k tomu pádný důvod. Argumenty typu někdo chtěl zahýbat cenou, aby ovlivnil investory (především drobné) je lichá. Pegas byl naopak na tak zajímavých úrovních (likvidační cena podniku), že investoři nebrali ohled na poslední den obchodování s nárokem na výplatu dividendy.
  • ---
  • Otázka (Smolík, 10:11) -
    Dobrý den, zajímalo by mě, jakým způsobem se dotkla krize na finančních trzích Patria Direct, potažmo celé skupiny Patria? Děkuji za odpověď.
  • Odpověď (Martin Kodýdek, 14:14) -
    Dobrý den, ten největší dopad byl v tom, že množství práce výrazně převyšovalo průměr. Díky posílení našeho týmu v posledních měsících si dovolím však říci, že jsme to zvládli bez výraznějších problémů. Co se týká finančního zdraví Patria Direct, tak vzhledem k tomu, že naší hlavní činností je práce pro klienty a ne obchodování na vlastní účet, tak volatilita trhů a aktivita na nich je z našeho pohledu lepší nežli stagnace. Spojitost s problémy amerických investičních bank není z pohledu finančního zdraví skupiny Patrie v podstatě žádná.
  • ---
  • Otázka (krteček, 10:09) -
    Dobrý den, lze s ohledem na nabídku Sanofi (a její podmínky) očekávat pokus o nepřátelské převzetí Zentivy ze strany PPF? Jak budu moci realizovat odprodej svého podílu přímo Sanofi, aniž bych se nyní musel zbavovat akcií na trhu? Děkuji za odpověď.
  • Odpověď (Jiří Fišer, 14:48) -
    Podle našeho názoru je nepravděpodobné, že PPF podá konkurenční nabídku, naopak se domníváme, že PPF bude za nových podmínek zvažovat prodej akcií. Podrobnosti ohledně přijetí nabídky Sanofi-Aventis jsou uvedeny v nabídkovém inzerátu, jednodušší je ale prodat akcie na trhu, cena se v současné době pohybuje zhruba na úrovni nabídky Sanofi-Aventis.
  • ---
  • Otázka (, 9:43) -
    Dobrý den, Chtěl bych se vás zeptat na jednu věc, vzhledem k tomu, že je momentálně docela panika na akciových trzích a není to jednoduché, tak by mně zajímalo proč se snažíte přes média masírovat investory články podobnými těm ze dne 17.9.2008 na idnes od p. Valentíka - s nadpisem - Ten kdo drží akcie přijde o zisky. Podle mně vědomě ovlivňujete chování investorů,kteří vás ještě dobře neznají, myslím tím co vyhlásíte jako doporučení, tak se musí investor zachovat přesně opačně. Je to zlodějna a doufám, že brzy bude nějaký zákon, který bude tyto praktiky trestat. Podle mně hádáte jen z křištálové koule. Děkuji za odpověd
  • Odpověď (Martin Kodýdek, 13:56) -
    Dobrý den i Vám. Přes média se nesnažíme nikoho masírovat. Pouze uspokojujeme poptávku ze strany médií, která zcela logicky v této době chtějí nabídnout svým čtenářům co nejvíce relevantních informací. Uživatelé iDnes se pana Valentíka ptali na jeho názor a on ho vyjádřil. Nehledal bych v tom nic dalšího. Občas mám pocit, že Patria je příliš démonizována. Ve skutečnosti se snažíme dělat profesionální práci podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Za 11 let co pracuji pro firmu, jsem nezažil případ, kdy bychom se vědomě snažili dělat neprofesionální práci s cílem poškodit klienty/investory a to se týká jak analytických doporučení, tak konzultačních služeb.
  • ---
  • Otázka (Tral, 9:36) -
    Mohou být akcie na mém účtu u Vás bez mého vědomí půjčovány na short operace?
  • Odpověď (Oldřich Pavlovský, 13:52) -
    Nemohou. Obchodník musí mít k vypůjčení akcií od klienta písemný souhlas.
  • ---
  • Otázka (Jan Dvořák, 9:34) -
    Dobrý den, prosím o názor na tento krátký článek: http://www.nypost.com/seven/09212008/business/almost_armageddon_130110.htm P.S. nepodařilo se mi vložit, vkládám znovu
  • Odpověď (Michal Zachar, 14:08) -
    Nie som v pozicii hodnotit a komentovat naladu na parkete newyorskej burzy vo stvrtok par minut pred zahajenim obchodovania. Podla mojho nazoru ale okolnosti z minuleho tyzdna situaciu tak dramaticky zhorsili, ze americka vlada a Fed vytiahli tu najucinnejsiu zbran - $700 mld. plan na „vymazanie“ toxickych aktiv z rozvah americkych bank a SEC docasny zakaz kratkych prodeju 799 akcii financnich titulu. Tieto kroky aspon kratkodobo vniesli optimizmus na kapitalove trhy.
  • ---
  • Otázka (Honza, 9:27) -
    Hezký den...domníváte se, že se akcie Telefonicy 02 a vůbec celého sektoru telekomů v Evropě dočkají obnovení zájmu ze strany investorů? Případně kdy lze čekat rotaci tohoto sektoru vzhůru.. děkuji...
  • Odpověď (Jan Korb, 13:44) -
    Dobrý den, domnívám se, že otázka zájmu a obratu není o sektoru telekomunikací, ale o akciích obecně. Pokud se změní sentiment ve prospěch nákupů akcií jako investičního instrumentu, pak se zájem bude týkat také telekomunikací. Prozatím toto odvětví nenabízí důvod pro větší atraktivitu než ostatní odvětví. "Rotaci" vzhůru v současném prostředí nelze časově ohraničit.
  • ---
  • Otázka (Jarda, 8:46) -
    Chtěl bych se zeptat co si myslíte o tom, že soudruzi Bush, Paulson a Bernake tak masivně zestátnili Fredie Mac, Fanie, AIG atd. a zřejmě se nehodlají zastavit před žádným dalším socialistickým krokem. Na jedné straně chápu, že před volbami uvrhnout statisíce lidí do velkých problémů je nepopulární, ale na druhé straně to povede ke zvětšující se nezodpovědnosti vedení finančních ústavů v USA, které zůstanou prakticky bez trestu. Znamená to pro budoucno chovejme se zjevně a totálně nezodpovědně, jen abychom dostali své prebendy a stát to potom za nás zaplatí. Toto počínání je evidentně kontraproduktivní pro zdraví americké ekonomiky a potažmo světa. Nechat tyto obry padnout by přineslo určitou krizi, ale "hodní hoši v drahých oblecích v bankách" by to odnesli a už by k tomu jen tak po krizi nedošlo.
  • Odpověď (Marcel Petrík, 14:05) -
    Myslím si, že Fed a státní pokladna USA volily mezi 2 zly. Na vybranou měly nechat padnout „obry“ a potenciálně řešit domino efekt plynoucí z potíží dalších institucí, které byly pro Freddie Mac, Fannie Mae, Bear Stearns a AIG protistranami, nebo financovat záchranu těchto a dalších institucí z peněz daňových poplatníků. Podle mého názoru je riziko šíření potíží na další finanční instituce mnohem horší, než je prohloubení deficitu státního rozpočtu. Důvod proč si to myslím je, že vyšší výdaje vlády je možno v budoucnu kompenzovat následnou fiskální restrikcí, kdežto krizová situace jako je tato si vyžadovala okamžitou a razantní reakci, která by jednoznačně demonstrovala stanovisko autorit.
  • ---
  • Otázka (Homo, 8:41) -
    Dobrý den. Vážení pánové mám dvě otázky. Provozní hodiny na Pražské burze jsou absolutně nevyhovující, proč se burza nepřízpůsobí ostatní Evropě? Spréd, jeho velikost v podstatě odrazuje od obchodování na PB. Velmi stěžuje zadávání inteligentních pokynů na PB. Já sám jsem především z těchto důvodů přesunul část aktivit na západní burzy a uvažuju, že další část přesunu na polskou burzu, navzdory jazykovým barierám. Děkuji za odpověď.
  • Odpověď (Oldřich Pavlovský, 13:48) -
    Stanovení provozních hodin i velikosti lotů / spreadů je v kompetenci Burzy. Podle našich informací není na zásadní změnu těchto parametrů v současné době vyvíjen žádný tlak. Pražská burza využívá pro stanovení tržní ceny systém "market making", kdy jsou členové burzy povinni nepřetržitě udržovat poptávku a nabídku - tento systém tak oproti klasickému "objednávkovému" (např. KOBOS) zaručuje stálou likviditu se stanoveným cenovým rozpětím (přestože se Vám zdá příliš široké). Pokud máte zájem o obchodování v menších lotech, lze využít službu "miniSPAD", kterou svým klientům nabízí Patria Direct, kde lot činí 40-80.000 Kč (více zde https://www.patria-direct.cz/Dokumenty/Popup/miniSPAD/miniSpad.cs.html).
Aktualizace rozhovoru
Offline rozhovory
Jsme infrastruktura podnikání i zrcadlo ekonomiky, říká zakladatel Accolade a čerstvý podnikatel roku Milan Kratina
11.03.2025 20:03
Accolade je jeden z největších investorů do průmyslových nemovitostí ...
Jiří Šperl pro Patria.cz: Výsledky KB dovolují atraktivní dividendu. Transformaci retailového bankovnictví teď zúročíme podílem na trhu
Tisíce investorů bereme jako závazek, říká po rekordním kvartále i půlroce šéf Colt CZ Group Jan Drahota a pracuje na vizi 2030
15.10.2024 8:02
Skupina Colt CZ Group předstoupila v září před investory po rekordním ...

Online rozhovory

Váš názor
  • už v pátek po zavření trhů
    22.09.2008 14:54

    jste psali,že otvírací cena 02 bude další den obchodní nižší o 50Kč.Tak proč tady píšete,že to dělá trh.Vždyť jste v pátek nemohli vědět,že trh bude chtít sypat objednávky za 403.Pokud není nařízení tvořit kotace nižší o vyplacenou divi tak se jedná o podvod.
    ?
    • Re: už v pátek po zavření trhů
      22.09.2008 15:08

      k tomu se dá dodat jen jedno... žijeme v Česku, zemi Josefa Švejka
      qwer
  • technické problémy
    22.09.2008 14:50

    Gratuluji, otázky které se vám nehodily do krámu, nebyli vůbec zveřejněny. Nezklamali jste. Příště si položte vhodné otázky sami a rovnou si na ně odpovězte. Budete tak úplně nejlepčejší...
    qwer
  •  
    22.09.2008 14:41

    Dobrý den, 1) Kdy bude možno přes Vaši společnost obchodovat s opcemi na akcie a indexy v USA. S komoditními futures předpokládám obchodovat lze. 2) Proč je dle Vaše názoru tak nízká aktivita v obchodování s akciovými pákovými instrumenty na BCP. Při vysokém stupni rizikovosti těchto obchodů nelze za dané likvidity otvírat pozice. Děkuji předem za odpovědi. Milan
  • ZDAR!!!
    22.09.2008 14:34

    I přes tzv: "krizi na finančních trzích" je jistě dost investorů, kteří na ni museli zákonitě vydělat. Laický pohled na graf za posledních 5 dnů alespoň mě říká, že jsem měl "zastavit u banky dům", ve středu či čtvrtek koupit třeba ORCO, nebo NWR a dnes prodat. Je můj pohled správný?
    JosefS36
    • Re: ZDAR!!!
      22.09.2008 15:07

      todle by udělal asi jen blázen...co kdyby trhy další dny padaly?
      qwer
      •  
        22.09.2008 15:12

        Ptám se spíše v teoretické rovině, ne že bych měl odvahu.
        JosefS36
        •  
          22.09.2008 15:15

          Bod obratu se dá těžko odhadnout, proto riskovat vlastní bydlení není nikdy dobrý nápad. Ani v teoretické rovině. Riskovat se může vždy jen s tím, co si můžu dovolit ztratit. Ale jinak je jistě dobré nastoupit do rozjetého vlaku. Ale nezapomenout včas vystoupit. Nicméně v dnešní situaci stále nevíme, kam ten vlak jede...
          qwer
  • logika cenníka
    22.09.2008 14:31

    Môže mi prosím niekto vysvetliť, aká je logika cenníka poplatkov za podaný pokyn na amerických trhoch, keď poplatok za nákup (predaj) v ekvivalente za napr. 500 000 Kč je podstatne vyšší ako za dva príkazy za 250 000 Kč?
    RZMB
    • Re: logika cenníka
      22.09.2008 15:29

      Je to přesně tak. Máte pravdu. Pak jedině poradit zadávat 2 pokyny. Mnohem horší ale třeba je, že nejde provádět změny ceny a musíte pokyn zrušit a zadat nový...
      qwer
  •  
    22.09.2008 14:13

    Dobrý den pánové popř. dámy, rád bych se zeptal jaký předpokládáte vývoj trhů v době cca dvou let. V případě, že krize pomine a obnoví se poptávka, dojde k obnovení poptávky v plné síle či přepokládáte poptávku nižší? Druhá otázka: Vaše konkurence pořádá vzdělávací semináře pro své klienty. Připravujete něco podobného také?
    Palladio
  • CENY 1.1.2009
    22.09.2008 13:54

    Hezký den, prosím o Váš odhad cen k 1.1.2009 na: ČEZ ERSTE BANK NWR ORCO UNI 02 UNIPETROL Děkuji. Libor Vyhlídal Bystřice pod Hostýnem
    Liberator
    • Re: CENY 1.1.2009
      22.09.2008 15:10

      stačí na koruny, nebo chcete přesně na halíře?
      qwer
      •  
        22.09.2008 15:13

        na tisice -st-
        stance
        •  
          22.09.2008 15:35

          čez nad tisíc, erste nad tisíc, orco, nwr, uni, o2 pod 1000.
          qwer
  •  
    22.09.2008 13:53

    Dobrý den, jak dlouho trvá registrace, pokud bych zašel k Vám osobně a registroval se na místě? Děkuji za odpověď.
    Fofr
  •  
    22.09.2008 13:51

    Dobrý den, chci prodat akcie Erste a Zentivy za účelem zisku. zajímalo by mne jestli mám s prodejem vyčkat, porostou v dalších cca 30 dnech? děkuji.
    Lucas
    •  
      22.09.2008 15:12

      za účelem zisku? Zkuste je prodat za účelem ztráty, rozhodování bude jednodušší :-))
      qwer
  • USA
    22.09.2008 13:50

    Dobrý den, zajímal by mě váš názor na situaci v USA, konkrétně zda-li považujete kroky vlády a příslušných úřadů na podporu bank. systému za dostatečné? A jestli zadlužení USA, které velmi narůstá, může přispět spolu s celkovou situací v USA v další jěště masívnější oslabení dolaru?
    Disaster
  • burz.zprav. na ČT24
    22.09.2008 13:07

    Zdravím makléře z Patrie, jak osobně hodnotíte burzovní zpravodajství na ČT24? díky Happy trading
    scalpel
  •  
    22.09.2008 12:52

    Dobrý den! Na kolik Kč odhadujete momentální fundamentální hodnotu akcie Unipetrolu?
    Z. David
  •  
    22.09.2008 12:50

    Dobrý den, projevily se tyto dny v nárůstu, nebo poklesu Vašich klientů? Jste schopní při takto hektické aktivitě na trzích obsloužit všechny tak, aby byli spokojení? Děkuji.
    Krátký
  • IPO na prazske burze
    22.09.2008 12:39

    Dobry den, historie IPO na BCPP mnoha investorum prijde neslavna (upis Pegas 750 Kc, AAA 55 Kc, NWR 450 Kc), zejmena v porovnani s aktualnim trznim ohodnocenim zminovanych titulu. A) Nemyslite si, ze jako maklersky dum se prilis ocividne snazite maximalizovat svuj zisk (kratkodoby a tim padem kratkozraky) a ocenit titul pri emisi co nejvyse, abyste dostali pokud mozno nejvyssi sumu za vasi praci? B) Je pravda, ze jste odmenovani procenty z vyse celkoveho primarniho upisu? C) Myslite si, ze za soucasnych okolnosti a s prihlednutim k dosavadnimu vyvoji bude o dalsi IPO vubec zajem? Je mi jasne, ze trhy prochazeji korekci, ale to urcite neni jediny faktor, kvuli kteremu napr. AAA stoji tolik kolik stoji... Dekuji za odpovedi.
    J. Vybiral
  •  
    22.09.2008 12:26

    Není mi jasné,jak to že akcie Komerční banky v době finanční krize nijak zvlášť neztrácely.Vždyť i pro zkušené hráče na burze je to přeci velké riziko takové cenné papíry držet.A navíc nebyly na svých historických minimech.A samozřejmě mě zajímá,jak vidíte ceny akcíí na pražské burze v následujících dnech.Děkuji qa přeji příjemný den
    Paul
  •  
    22.09.2008 12:18

    Dobry den. Mohli by jste mi prosim objasnit,proc se tolik propadli v patek 19.9.2008 akcie AMBAC FINL GROUP INC ? Dekuji
  •  
    22.09.2008 12:15

    Dobrý den, jak jsou prostředky Vašich klientů chráněny pro případ bankrotu jako tomu bylo v případě Lehman Brothers? Vím o garančním fondu, ale ten poskytuje ochranu jen do výše 20 000 EUR ...
    T.M.
  •  
    22.09.2008 11:56

    Dobrý den, jaké produkty byste svým klientům doporučili v době zvýšené volatility a klesajících trhů? Děkuji za odpověď.
    J. Danda
  • DJIA
    22.09.2008 11:22

    Myslíte si že trh bude po tak velkém dvoudenním růstu opět stagnovat pod 11000 bodů?
    Míra
  • Rizika
    22.09.2008 11:16

    Dobrý den, Jaké vidíte rizika současného pozitivního vývoje na akciových trzích v delším horizontu cca jednoho roku, a za jak dlouho se podle vás tato situace normalizuje natolik, že se vrátí do doby před rokem, myslím tím na hodnotu podílů fondu Sporotrend?
    Thorn
  •  
    22.09.2008 11:09

    Dobrý den. Stalo se mi, že jsem nedávno volal do PD na infolinku v 15:50 a nemohl jsem se dovolat... Přitom jsem chtěl zadat pouze výběr peněz z mého účtu. Předpokládám, že jsou všichni busy s objednávkami. Lze to lépe řešit? Např. podáním pokynu přes internet nebo odkazem na jiné, méně vytížené tel. číslo? Děkuji.
    Pelc

Nejčtenější zprávy týdne

Sledujte nás na sociálních sítích

Facebook X LinkedIn Instagram Youtube

Právě diskutujete

Nejčtenější zprávy dne

Nejdiskutovanější zprávy týdne

Analýza dne