Hledat v komentářích

Investiční doporučení

Výsledky společností - ČR

Výsledky společností - Svět

IPO, M&A

Týdenní přehledy

 

Detail - rozhovor
Neprošlapanou cestou jsme vyvinuli bezpilotního dříče a teď nenecháme hladový trh čekat, říká šéf na burzu mířícího Primoca UAV

Neprošlapanou cestou jsme vyvinuli bezpilotního dříče a teď nenecháme hladový trh čekat, říká šéf na burzu mířícího Primoca UAV

23.4.2018 7:11

Nyní v roce 2018 začínáme sklízet zasazené ovoce. Tři roky jsme vyvíjeli, testovali a certifikovali civilní bezpilotní stroj a připravovali se dodávat nějaký objem letadel na světový trh. Dnes jsme ve fázi, kdy začínáme prodávat objemy, které neumíme vyrobit. To je důvod, proč si jdeme pro peníze na kapitálový trh. Abychom tento proces zásadně urychlili, měli peníze k dispozici rychle, mohli rychle růst a rychle uspokojovat poptávku. Trh je hladový. Z úpisu nových akcií chceme postavit novou výrobu, která umožní 250 letounů ročně a zároveň nám dovolí v nových prostorách vlastní letiště s potřebnou vzletovou dráhou. Po IPO počítáme s pravidelnou výplatou dividendy. V této souvislosti chci jasně říci, že jsme zdravá a už letos zisková firma. Vlastními penězi bych si dokázal obsloužit expanzi až do objemu 250 letadel ročně. Pokud by tento projekt nevyšel, dividendy bychom neplatili a financovali bychom místo toho vlastními penězi vývoj, jen by to celé šlo pomaleji, říká v rozhovoru pro Patria.cz Ladislav Semetkovský, generální ředitel a zakladatel společnosti Primoco UAV, která oznámila vstup na trh START pražské burzy.

Patria.cz: Pane Semetkovský, odkryjte na úvod investorům sám sebe. Kdo založil a vede Primoco UAV? Jaká je Vaše profesně-životní cesta? 

IT vývoje a médií. Já jsem uplynulých 20 let věnoval téměř výhradně vývoji softwaru a médiím v regionu střední a východní Evropy. V roce 1997 jsem začal vydávat portál o bydlení a stavění Tvujdum.cz. Byla to doba, kdy všechna online média v Česku vznikala, existoval server o finančnictví, autech, v prenatálním stavu byl Seznam.cz. Přemýšlel jsem tehdy, do čeho by bylo zajímavé se pustit a protože jsem programoval, pomáhal podnikům zavádět IT systémy, přemýšlel jsem nad byznysem v online světě. V oblasti něčeho, co by mělo stálé nebo alespoň velmi dlouhé trvání. Nepokrytý jsem nalezl segment bydlení jako něco, co potřebujeme všichni, každý přece chceme bydlet. S obdobou portálu Tvujdum.cz jsme později expandovali na Slovensko, do Německa, do Rakouska, do Ruska. 

Zhruba po 10 letech jsem viděl, že jsme na maximu v Česku, na Slovensku. Výrobců a dodavatelů domů, developerů, hypotečních bank prostě už víc nebylo. Dostal jsem tehdy zajímavou nabídku od Sanomy a rozhodl se prodat.

Už předtím ale, poprvé v roce 2005, jsem byl v Rusku. Expanze s ruskou obdobou webu o bydlení tou nejlepší notou nebyla, víc bodovala auta či ženy. A tak jsme na to šli jinak. Vymysleli jsme a začali dělat portál RussianTraveller.ru, který stojí na prodeji reklamy a byznysu do 60 zemí světa. Nejsme rezervační systém, neprodáváme hotely či letenky, nabízíme zajímavý content o cílových destinacích. Příjmy projektu jsou ze zahraničí, takže například pád ruského rublu a geopolitika jej zasáhly pouze okrajově. 

Projekt dodnes žije, funguje a je úspěšný. Ale já po dvou dekádách v IT vývoji a médiích začal hledat něco, co mi dá nový impuls. Řekl jsem si, že bych chtěl něco fyzického nového vyrábět, něco co umím a něco, co má globální potenciál tak, jako Russian Traveller. A v Rusku jsem uviděl obrovskou příležitost v civilním bezpilotním létání. 

Patria.cz: Co by ten zlomový spouštěč? 

Sám jsem aktivní pilot „amatér“, létám od roku 1999. S roky v Moskvě, Rusku jsem viděl obrovskou příležitost vyvinout bezpilotní civilní letoun pro ochranu ropovodů, plynovodů nebo i hranic. Dříče, který je schopný splnit elegantněji, spolehlivěji, s nižšími náklady a mnohem větším komfortem misi, kterou zákazník od stroje očekává. Tuto roli v Rusku plnily a stále plní staré vrtulníky Mi8 s drahým provozem a s ohledem na stáří problematickou spolehlivost. Viděl jsem prostor vybudovat v tomto směru výrazně lepší a levnější službu.

Patria.cz: Čím tedy Vaše letadlo je a co umí? Říkáte, že razíte nový segment trhu, na kterém se chcete stát světovým lídrem či jedním z nich.

Z médií jistě víte, že existují vojenské bezpilotní stroje, které se pohybují mimo civilní letový prostor. My jsme jako jedni z průkopníků vstoupili do civilního segmentu. Letoun jsme začali stavět v mantinelech běžného civilního stroje tak jako malé letadlo typu například Cessna, se kterým si zaletíte na víkend k moři. 

To, co jsme vyvinuli, je civilní bezpilotní prostředek s tělem ze skla a karbonu, s rozpětím křídel 5 metrů a délkou necelé 4 metry. Máme dva modely, které se liší pouze výkonem motoru a tím také nosností. One 100 disponuje motorem o výkonu 20 koní a One 150 motorem našeho vlastního vývoje o výkonu 50 koní. Oba jsou to čtyřválcové motory typu Boxter, dvoutaktní, tedy fungující na běžný benzín Natural 95 s příměsí oleje. 

Maximální vzletová hmotnost silnějšího stroje je 150 kilogramů. Je schopen nést payload, tedy užitné zatížení, do 50 kilogramů. Silnější stroj jsme vyvinuli především kvůli dosahování limitů slabšího motoru v těžkých subtropických podmínkách. Typicky ale znamená 80 až 90 procent všech misí našeho bezpilotního letounu nesení kamery s vahou pouhých 2,5 kilogramu i s flir optikou na noční vidění. 

 

Primoco UAV: Oficiální video ke vstupu na trh START pražské burzy

Začít výrobu vlastního motoru jsme se rozhodli v lednu 2017. Na trhu jsme vhodný motor k použití nenašli – na světě jsou takové motory dva, tři, čtyři. Původní majitel našich výrobních objektů celý život vyráběl motory pro vozy série WRC. Dohodli jsme se na vývoji s ním a motor je na světě a funguje. Stroj s ním rychle startuje s plným payloadem a cestovní rychlost dosahuje 200 kilometrů v hodině. Motor nám na klíč dělá subdodavatel v Písku, autorská práva a vše této povahy je na naší straně. 

Cestovní rychlost slabšího stroje je 100 až 150 kilometrů v hodině. Letoun dokáže létat až 10 hodin, což jsme ukázali například během více než 9hodinového kroužení nad letištěm ve Vodochodech. 

Na co jsme pyšní z pohledu vývoje stroje, který je počátku koncipován jako ryze tuzemský, že letoun umí plně automaticky vzlétnout i přistát. Pilot mu jednoduše naprogramuje letový plán a letoun je schopen misi sám téměř ve všech klimatických podmínkách realizovat.

Patria.cz: Jak vypadá Váš světový trh a konkurence na něm? Rozveďme ještě, o jakém stroji se bavíme. I mezi laickou veřejností je povědomí o tom, že dron si lze dnes koupit mezi běžnou spotřební elektronikou.

Nebo v hračkářství. Rozvedu to. Na celém světě je dnes zhruba tisíc výrobců dronů, bezpilotních letadel. 95 procent z nich jsou právě hobby zařízení s doletem do hodiny a nulovou nosností, nic to neuveze. Na druhé straně spektra máte vojenské stroje, kde dominují Spojené státy a Izrael.

My jako civilní stroj, kterému někdy s nadsázkou říkám „létající traktor“ a produkt dvojího užití v naší kategorii máme z pohledu konkurence kolem 10 soupeřů – jsou tam Izrael, USA, zástupce Ruska, Švýcarska. Většina konkurentů ale vychází z vojenských strojů. 

a 

Primoco UAV: Stroje ve výrobě

Na našem webu říkáme přesně, kdo je náš konkurent. Problém je jen ten, že my publikujeme takřka vše, zatímco konkurenti skoro nic. Ve stávajícím množství výroby ročně si troufnu říci, že jsme nejméně ve světové trojce.

Naší konkurenční výhodou je vyspělá technologie – letoun umí v zásadě to, co vojenské stroje - cena a obecně Česká republika. Našimi hlavními cílovými trhy jsou Blízký východ, Asie, Jižní Amerika, Jižní Afrika. V určitých zemích nechtějí stroje izraelské a nemohou nakupovat ty americké. Česko má v tomto směru dobrý zvuk.

Patria.cz: V jaké fázi firma dnes je? Jak vypadá vývoj, objednávky, prodeje? 

Během následujících 12 měsíců bychom měli podepsat zhruba 130 letounů pro naše zákazníky. Z pohledu kontraktů dnes máme Malajsii, Irák, zajišťování leteckých služeb v Rusku. Chceme poskytovat také letecké služby pro jednorázové úkoly a aplikace – příklad je jednorázový dokonalý 3D model terénu, například lomu a kolik jste v něm vytěžili.

V Rusku jsme dostali povolení a souhlas, že našimi letadly můžeme obsluhovat letecké práce. Hlavní je létání plynovodů, ropovodů a toto bylo schváleno. Zákazníci toto chtěli zhruba ze dvou třetin. Sankce na nás dolehly v té podobě, že nemůžeme prodávat v Rusku ruským zákazníkům, pouze provozovat naši službu. Dále nyní na jaře začínáme létat ve Finsku, nově máme kontrakt na letecké práce na Slovensku. 

Nyní v roce 2018 tak začínáme sklízet zasazené ovoce v letech 2015 až 2017. Tři roky jsme vyvíjeli, testovali a certifikovali civilní bezpilotní stroj a dnes jsme připraveni dodávat nějaký objem letadel na světový trh. To se povedlo a daří a dnes jsme ve fázi, kdy začínáme prodávat objemy, které neumíme vyrobit. To je důvod, proč si jdeme pro peníze na kapitálový trh. Abychom tento proces zásadně urychlili, měli peníze k dispozici rychle, mohli rychle růst a rychle uspokojovat poptávku. 

Naším cílem je dostat se na 250 letadel ročně na horizontu pěti let, čím dříve, tím lépe. To prakticky znamená jedno letadlo denně. Do prosince 2017 jsme vyrobili 40 letounů, 5 máme ve vlastním provozu. Trh je hladový a to je důvod, proč vstupujeme na burzu. Z úpisu nových akcií chceme postavit vlastní výrobu, která umožní těch 250 letounů ročně a zároveň nám dovolí v nových prostorách vlastní letiště s potřebnou vzletovou dráhou 600 metrů.

Patria.cz: Tím se dostáváme k hlavnímu motivu, proč chce Primoco získat důvěru investorů na novém, neprošlapaném trhu START pražské burzy?

Přišlo mi příjemně úsměvné si tak, jak razíme neprošlapanou cestu v civilním bezpilotním letectví, jít pro peníze na další rychlou expanzi na neprošlapaný trh START pražské burzy, jak jsem řekl i v našich debatách s jejím šéfem Petrem Koblicem. 

Velký smysl pro nás má veřejně obchodovatelná společnost. Je to o kreditu. Jsme velmi transparentní firma, sami naši zákazníci jsou často veřejně obchodovatelné firmy, zákazníci nám na počátku zakázky skládají zálohy v rádu milionů eur. Důvěra leží a padá na mojí osobě a dává mi velký smysl ji podpořit vstupem na veřejný trh.

Jasným motivem je rychlé získání hotovosti, kterou můžeme využít čím dřív tím líp na uspokojení poptávky a potřebnou expanzi s tím spojenou.

V této souvislosti chci ale jasně říci, že jsme zdravá a už letos zisková firma. Vlastními penězi bych si dokázal obsloužit expanzi až do objemu 250 letadel ročně. K IPO na pražské burze přistupujeme s přesvědčením o úspěchu, jinak bych to nedělal, na druhé straně s pokorou. Chci ale jasně deklarovat, že pokud by IPO nevyšlo, rozhodně druhý den nezkrachujeme, jsme schopni fungovat i bez toho. 

Po IPO počítáme s pravidelnou výplatou dividendy. Pokud by tento projekt nevyšel, dividendy bychom neplatili a financovali bychom místo toho vlastními penězi vývoj, jen pomaleji. Nic nefinancujeme dotacemi, nemáme bankovní úvěry.

Patria.cz: Přesto, hledali jste i jiné cesty, jak peníze na růst získat? 

Diskutovali jsme s private equity fondy, nikdo z nich ale není zaměřen na letectví, což znamená neznalost byznysu. Nám ale vstup na burzu nepřijde jako složitá či nelogická věc, naopak. Od počátku roku 2015 jsme jako produkt dvojího užití naprosto transparentní. Nepotřebujeme žádnou transformaci z s. r. o. na akciovou společnost, žádné skrytosti objevující due dilligence. 

Novou halu a výrobu bychom dokázali financovat i sami, ale proces potřebujeme výrazně urychlit. Naším cílem je z nově upsaných akcií postavit vlastní výrobní závod a být schopni uspokojit zákazníky, které máme nyní rozpracované. Vidíme se jako jeden z mála světových výrobců, kteří letadlo v tomto segmentu budou produkovat sériově. Dnes nekoukáme na další nové letadlo, chceme sklidit, co jsme zaseli v uplynulých třech letech. Až prodeje ve větším objemu a vývoj u zákazníků ukáže nové potřeby a pak případně nový letoun. To ale na horizontu třeba pěti let. V minulosti jsme dostali i nabídky na vývoj vojenského bezpilotního letadla v koprodukci, ale tímto směrem jít nechceme – chceme být lídrem na trhu civilních bezpilotních strojů. 

a 

Primoco UAV: osazování kamery

Patria.cz: Hovoříte o letošním zisku. Jak vypadá v tuto chvíli hospodaření firmy?

Náš zisk za první kvartál roku 2018 dosáhl kolem 2,5 milionu korun. Cílem pro tržby v roce 2018 je 100 milionů korun. Osobně si myslím, že budou vyšší, ale nebudu předjímat. Na úrovni celého roku jednoznačně očekáváme, že budeme v zisku. Produkt má vysokou marži.

Patria.cz: Zatím jsme nerozebrali konkrétní cenu takového stroje.

Prodejní cenu publikovat nechci. Orientačně mohu říci, že průměrný kontakt na tři letouny a jednu pozemní ovládací stanici je někde nad jedním milionem eur jako řekněme dnešní průměrná konfigurace. Hlavním důvodem, proč cenu nechci uvést, je ale to, že my neprodáváme jen letadlo, ale několik položek: samotné letadlo, jeho payload – tedy výbavu – a jen samotná kamera se pohybuje dle vyspělosti a potřeby zákazníka od od 70 do 250 tisíc eur, dále pozemní stanici – opět se lišící například tím, na jakou vzdálenost mohu s letounem komunikovat. Dál jsou to položky výcviku pilota, otázky ročního náletu stroje, údržby. Zákazník je od nás smluvně povinen si kupovat originální náhradní díly.

Z tohoto pohledu je číslo samotné prodejní ceny stroje hodně zavádějící. Pak: dnešní typický rozsah objednávky musíme brát do určité míry jako testovací. Až si stroje zákazníci vyzkouší, objednávky dále porostou i ze strany už stávajících klientů.

Patria.cz: Jak byste tato slova promítl do očekávání tržeb? 

Letos čekáme kolem 95 procent tržeb ze samotného prodeje letadel, v čase to bude narůstat ve prospěch dalších položek.

Kvartálně budeme reportovat, kolik jsme sjednali kontraktů. Pak fyzické proclení a dodání. Tedy kolik a za kolik jsme prodali a kolik a za kolik jsme vyexpedovali. 

Ty zaváděcí tři éra jsou začátek vztahu. Pokud to bude fungovat, budou zákazníci kupovat mnohem více. Cílové země jsou obrovské, trasy ropovodů a plynovodů mají mnohdy i tisíce kilometrů.

Patria.cz: Jak chcete zajišťovat servis po světě? 

Každé letadlo má svůj maintenance plán. Je tam několik stupňů údržby. Díky tomu, že jsem se věnoval roky vývoji softwaru, jsme si vytvořili vlastní systém, který můžeme nazvat „řízením letového provozu, údržby“. Do něj se ukládá, kolik kde a jak jaké letadlo nalétalo a jsme schopni predikovat, kdy kdo bude potřebovat které konkrétní díly a podle toho zásobovat.

a 

Primoco UAV: Záběr z nesené kamery

Patria.cz: Jak vůbec vypadá sjednání kontraktu? 

Obchodní cyklus a negociace kontraktu trvá v podstatě rok. Od prvního kontaktu, návštěvy v ČR, ukázky výroby, létání na letišti, akceptace nabídky. Zákazníci nám platí více než polovinu ceny kontraktu jako depositum předem.

Skladba kontraktu je dána typem konečného zákazníka. Vojenský svět si jistě bude provozovat sám, v civilním segmentu bude postupovat outsourcing. Prodej letounu, výcvik, údržba atd. Pilířů je mnoho a  čím víc bude létat letounů, tím více porostou příjmy v ostatních položkách, než je samotný prodej letadla. Další rovinou je školení pilotů, což děláme ve spolupráci s tréninkovým centrem pilotů na Ruzyni.

Patria.cz: Část strojů sami provozujete. Prodali jste nějaký bezpilotní letoun tady v Česku?

Neprodali. Provoz zde je natolik omezen, že například ani policie nemá legislativní prostor takový letoun využívat. V ČR nesmíte dnes létat s bezpilotním strojem mimo vizuální kontakt, z pohledu civilních předpisů není povoleno cargo. 

Patria.cz: To je zajímavé sdělení s ohledem na plány světových i velkých tuzemských eshopů, které by chtěly doručovat zboží k zákazníkům s využití malých bezpilotních strojů, dronů.

Civilní letecký zákon říká jednoduše řešeno, že z letadla nesmí nic padat. V tomto směru jsou dle mne cesty typu Mall, Amazon hudbou budoucnosti a neproveditelné, odhaduji, nejméně na horizontu příštích 10 let. Dnešní stroje to nezvládnou ani technicky – sebrat se, letět do skladu, pak na místo dodání 30, 90 minut… Další rovinou je: musela by se vytvořit zvláštní letová oblast, vyhýbat se zastavěným oblastem, nelétat pod 150 m výšky, minimální bezpečná výška 300 metrů. To jsou věci, kde změna je otázkou na příští dekády. Vize je to hezká, ale podle mne hudba hodně velké budoucnosti.

Patria.cz: Pojďme zpět k rozvoji Vaší firmy. Pokud by Vám IPO nevyšlo, těžko rychle dosáhnete na novou halu a letiště. Co pak? 

V Radotíně, kde dnes vyrábíme, jsme ke stavu roku 2017 dělali 3 až 4 letouny ročně s tím, že naším cílem je do pěti let oněch 250 letounů ročně. Nyní jsme už v Radotíně plně zainvestování na 40 až 50 letadel ročně. V nynějších výrobních prostorách jsme schopni se dostat na 100 letadel ročně, další limitací ale je potřeba vlastního letiště. Mohu tedy říci, že na letošek i příští rok jsme zajištěni. IPO ale proces růstu a uspokojení poptávky výrazně urychlí.

a

Patria.cz: Jaké by měly být parametry výroby nové? Kde bude stát?

To zatím nevíme. Z peněz z IPO chceme investovat téměř vše do nového závodu s letištěm. Požadavky jsou zhruba Výroba 30 až 40 tisíc metrů čtverečních, rovinatý terén nedaleko Prahy, potřeba vybudovat dráhu 600 metrů, ideálně vhodný směr vůči větru, tak jak jsou i dráhy například na Ruzyni 06/24.

Patria.cz: Jak a kde chcete získat lidi do výroby při dnešní situaci na trhu práce v Česku?

V blízké době přijmeme nových 15 lidí do stávající výroby v Radotíně. Všichni zaměstnanci v Primoco jsou s leteckým backgroundem, z oprav vojenských letadel nebo třeba waltrovky. Tuto tradici nechceme narušovat, už kvůli klimatu v týmu. 

Já se domnívám, že v množství lidí, které hledáme, ty správné lidi získáme. Máme proti dalším výrobcům v letectví lepší mzdy, ale především naši lidé letadly opravdu žijí.

Patria.cz: Ve výrobě ani lidech tedy nevidíte velká rizika pro budoucnost firmy. Kde je vidíte? Pro firmu i pro budoucnost tohoto byznysu?

Dnes je to zřejmě proces schvalování prodeje přes příslušné ministerstvo. Fakticky to funguje tak, že jakmile máme potenciálního klienta, aktivujeme předběžný schvalovací proces a zhruba do měsíce víme, zda zákazník je pro Českou republiku vyhovující či není. Samozřejmě od počátku nechceme jednat se zákazníkem, kde je jakékoli riziko nedotažení transakce.

Druhý risk je vývoj legislativy o bezpilotním letectví. Dnes si letouny do 150 kg v zásadě určuje stát od státu. My si ale myslíme, že díky typu postaveného letounu budeme úpravu předpisů i různou v jednotlivých státech schopni snadno splňovat.

Třetím rizikem je neznalost ze strany samotných zákazníků. Nejméně polovina z nich nikdy nic takového neprovozovala, může existovat tendence se k vyspělému stroji na práci chovat jako ke hračce. Neuvědomění si, že náš letoun je plnohodnotný civilní stroj, vysílající o sobě informace jako jakékoli jiné letadlo a tak dále. 

Patria.cz: Otázka na závěr.  Rozprostření podílu ve firmě mezi další investory může být cestou k ústupu těch stávajících. Co byste vzkázal potenciálním zájemcům o vstup do Vaší firmy v této rovině?

Ano, IPO může být cestou k budoucímu exitu z firmy. To ale není případ mne, ani partnera, se kterým jsme firmu založili. Teď především potřebujeme úspěšně dotáhnout a prodat rozpracované zakázky.  Výnos  z IPO jednoznačně poputuje do nové výroby. Pouze marginální část v řádu nízkých jednotek procent z emise plánujeme využít na umoření našich akcionářských půjček. 

Já i Gabriel Fulopp, můj partner, se kterým jsme firmu založili a který vstoupil především finančně, jsme se zavázali k tomu, že během pěti let nechceme z firmy odejít, chceme si udržet majoritní podíl. 

Případný budoucí exit leží za tímto horizontem. Za několik let budou na trhu jistě existovat konsolidátoři typu například firem Boeing či Honeywell… 

a

Ladislav Semetkovský
Generální ředitel a zakladatel
V roce 1997 Ladislav založil společnost Media Online, přední internetový portál pro životní styl a vybavení domácností v České republice a na Slovensku. V roce 2007 prodal společnost firmě SanomaWSOY. Dnes vyvíjí internetové portály cestovního ruchu RussianTraveller.ru v Rusku a ChineseTraveller.cn v Číně. Kromě toho poskytuje klientům v oblasti EMEA e-commerce řešení. V roce 2013 napsal knihu Podnikání v Rusku. Je vášnivým pilotním a letadlovým nadšencem a sbírá 8bitové počítače. Hovoří česky, rusky a anglicky.

 
 
 
 
 
 
 

Čtěte více:

Pražská burza spustí trh START a s ním levnější model IPO.
9.4.2018 17:22
Ve snaze ubránit se klesajícím objemům obchodování vymýšlí pražská bur...

    Offline rozhovory
    Jan Kovalovský: Růst měsíčních investic do ETF nás hodně překvapil
    20.9.2018 12:17
    Je to už několik měsíců, co renomovaný obchodník s cennými papíry Patr...
    Galerista Matyáš Kodl: Prodej současné tvorby má skvělé výsledky
    6.9.2018 10:16
    Zájem o koupi uměleckých děl nepolevuje ani letos. Autorské rekordy ča...
    Finančník Igor Fait: Vysoce aktivní trh M&A nám vyhovuje
    4.9.2018 11:47
    V červnu prodal s více než šestinásobným zhodnocením jednu ze svých fi...
    Příběh dvou reforem: měnová politika od války až do roku 1953
    1.9.2018 15:23
    Jak vypadala v dobách předchozích lokální ekonomika, obchod, ekonomick...
    Kovárna východního bloku: československá ekonomika po nástupu komunistů
    25.8.2018 14:45
    Jak vypadala v dobách předchozích lokální ekonomika, obchod, ekonomick...
    Válečná konjunktura a první vlny zestátňování: Československá ekonomika od sklonku druhé světové války až po únor 1948
    18.8.2018 16:11
    Jak vypadala v dobách předchozích lokální ekonomika, obchod, ekonomick...

    Online rozhovory

    Váš názor
    Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.

    Nejčtenější zprávy týdne

    Jsme také na sociálních sítích

    Facebook Twitter Youtube RSS Slideshare

    Právě diskutujete

    Nejčtenější zprávy dne

    Nejdiskutovanější zprávy týdne

    Analýza dne

    Investiční tipy Patrie pro USA: Když hospodářský cyklus stárne...
    19.10.2018 13:51
    Po letní revizi evropské části přichází analytický tým Patri...více