Aktualizováno Nizozemské maloobchodní firmě NV klesl v posledním čtvrtletí loňského roku čistý zisk o 42 procent na 154 milionů eur a výrazně tak zaostal za očekáváním trhu 241 milionů eur. K poklesu podle firmy přispěl nárůst světových cen komodit, který se firmě plně nepodařilo promítnout do konečných cen pro zákazníky. Skupina působící také v České republice skrze sít Albert, ale udržela tržby jejich meziročním zvýšením o 2,6 procenta na 6,98 miliardy eur na očekávané úrovni (6,97 mld. eur).
provozuje největší řetězec maloobchodů v Nizozemsku Albert Hejn. Největší podíl na jeho tržbách ale mají Spojené státy se zhruba 60 procenty. Marže v USA poklesla na 4 %, což je nepříznivý výsledek (odhad 4,6 %, 4,4 %). Marže v Nizozemí naopak řetězec udržel (6,8 %, odhad 6,9 %). Ve střednědobém horizontu stále má jako svůj cíl 5% marži a 5% roční růst prodejů.
V Nizozemsku se očištěný provozní zisk snížil o 4,8 procenta na 160 milionů eur. V USA pak klesl o 28 procent na 215 milionů USD (3,8 miliardy Kč). Očištěný provozní zisk nezahrnuje mimořádné náklady, změny v počtu obchodů a kalendářní vlivy. Ahold upozornil, že jeho ziskové marže se snížily, protože zákazníci, zvláště v USA, vyhledávají výhodné nabídky, což firmu donutilo k posílení propagace. Výsledky také negativně ovlivnily náklady na začlenění koupeného řetězce Ukrop v USA do sítě a mimořádné daňové náklady ve Skandinávii.
Přes nepříznivý vývoj čistého zisku rozhodl o navýšení dividendy o 26 % na 0,29 eura za akcii ze zisku roku 2010. Trh překvapilo také rozhodnutí firmy o zpětném odkupu akcií v rozsahu jedné miliardy eur. Odhady hovořily o polovičním objemu.
V České a Slovenské republice tržby Aholdu loni klesly o 3,5 procenta na 1,7 miliardy eur. Důvodem bylo uzavření a zmenšení některých obchodů v rámci restrukturalizace. Při srovnatelném počtu obchodů se tržby zvýšily o 0,8 procenta. V samotném čtvrtém čtvrtletí pak stouply o 2,7 procenta na 428 milionů eur. má kolem 2900 obchodů v 11 zemích. V České republice byl zásadní proměnou nový model supermarketů a hypermarketů Albert, na které se v rámci restrukturalizace změnily původní prodejny Hypernova.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)