Řetězec AG, pod který spadá také tuzemské Makro, v prvním čtvrtletí roku 2011 výrazně snížil ztrátu na 3 miliony eur či jeden eurocent na akcii po ztrátě 16 mil. EUR či 5c/akcie před rokem a překonal tak očekávání trhu na úrovni ztráty 12,9 mil. EUR. Zisk před zdaněním, úroky a započtením mimořádných položek německé obchodní skupině stoupl o 6,6 procenta na 145 milionů eur. Výsledky na této úrovni zaostaly za odhady analytiků, stejně jako tržby, které stagnovaly na úrovni 15,52 miliardy eur a zhruba tak vyrovnaly konsensus 15,6 mld. EUR. Za první čtyři měsíce roku, tedy včetně velikonočních svátků, tržby stouply o procento. Právě pozdějšími Velikonocemi Makro vysvětluje své slabší výsledky.
Divize obchodů se spotřební elektronikou MediaMarkt-Saturn se v prvním čtvrtletí opět vrátila k růstu. Její tržby se zvýšily o 0,8 procenta na pět miliard eur, hlavně díky energeticky úsporným přístrojům a počítačovým tabletům.
Firma ponechala beze změny výhled na celý letošní rok, který počítá s růstem tržeb o čtyři procenta a provozního zisku bez mimořádných položek o deset procent. Věří, že její hospodaření podpoří hlavně předchozí opatření na snížení nákladů.
je čtvrtá největší maloobchodní skupina na světě a v České republice vlastní velkoobchody Makro. provozuje velkoobchodní sklady, obchody s elektronikou, hypermarkety i obchodní domy. Má přes 2200 obchodů ve více než 30 evropských, asijských a afrických zemích. Ve střední a východní Evropě působí společnost od roku 1993, v České republice je zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash&Carry ČR provozuje 13 velkoobchodních center a podle tržeb patří mezi největší obchodní řetězce v zemi.
(Zdroj: Makro, Bloomberg, čtk)