Americkému výrobci motocyklů (57,45 USD, 2,85%) stoupl ve druhém čtvrtletí zisk o téměř deset procent na 271,7 milionu USD a výsledkem 1,21 dolaru na akcii předčil očekávání na úrovni 1,17 dolaru. Hospodaření podpořilo oživení poptávky po motocyklech ve Spojených státech, které jsou největším trhem firmy.
Tržby se se za tři měsíce do konce června zvýšily o 3,4 procenta na 1,79 miliardy USD, a předčil tak na konsensus trhu na úrovni 1,63 miliardy dolarů.
Zisk společnosti rostl rychleji než tržby díky snižování výrobních nákladů, se kterým začala firma před čtyřmi lety. Hrubé marže společnosti díky těmto opatřením ve 2Q dosáhly 36,9 procenta proti konsensu 36,7 procenta.
Nezávislí prodejci podle firmy prodali za duben až červen 90.193 nových motocyklů, tedy o 5,2 procenta více než před rokem. Prodej ve Spojených státech, který se na celkovém prodeji motocyklů podílí více než polovinou, se zvýšil o 4,4 procenta.
očekává, že za celý rok dodá prodejcům po celém světě 259 tisíc až 264 tisíc motocyklů, a z toho ve 3Q 51-56 tisíc. Loni to bylo 247.625 a předloni 233.117 motocyklů. Na vrcholu byla firma v roce 2006, kdy dodala prodejcům zhruba 350 tisíc motocyklů, napsala agentura Reuters.
patří v posledních letech k nejaktivnějším značkám na českém trhu. V prvním čtvrtletí tato značka ovládla český trh motocyklů v nejvyšší objemové kategorii nad 800 ccm. I přes nepříznivé chladné počasí se v Česku prodalo přes 70 nových harleyů, což bylo zhruba stejně jako loni. Podle odhadů prodejců v Česku jezdí kolem 6000 motocyklů značky , z toho je přes 4000 mladších deseti let. Ročně se v Česku prodá kolem 300 až 400 motocyklů této značky.