Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Potřebuje U2 firmu Apple, nebo je to naopak?

Potřebuje U2 firmu Apple, nebo je to naopak?

11.9.2014 16:30
Autor: Petr Žabža, Patria Online

Od včerejšího odpoledne plní mediální prostor jedno jediné téma – Apple a jejich každoroční podzimní konference, na níž firma představuje produktové novinky pro nadcházející předvánoční sezónu. V okamžiku publikování tohoto textu jsou všechny otázky na téma „co firma představí tentokrát“ zodpovězeny a jediná neznámá tak zůstává odpověď na otázku, kolik nové modely iPhone 6 přinesou Apple v předvánočních tržbách.

Nevím jak Vy, ale pro mě – relativně nadšeného fanouška produktů firmy z kalifornského Cupertina – byla včerejší předváděčka vcelku nuda. Uvedení nového iPhone byla v zásadě jistota a jediné tápání bylo kolem toho, jak velký bude „ten větší“ model. Hodinky Apple Watch nedokážu komentovat, protože vůbec nevím, k čemu bych je jako spotřebitel využil. A nic jiného – s výjimkou integrovaného platebního systému – firma neukázala. O iPadech nepadlo v zásadě ani slovo a zlí jazykové tvrdí, že tento segment spotřební elektroniky píše jednu ze svých posledních kapitol.

Nejzajímavější na celém večeru tak v zásadě byla až ta úplně poslední část – mini-koncert skupiny U2 a oznámení, že nové album „Songs of Innocence“ bude až do 13. října na platformě iTunes zadarmo. I když slovíčko „zadarmo“ není tak úplně správné. Bono Vox, leader skupiny U2, patří v této branži mezi jednoho z nejschopnějších obchodníků a bezpochyby je tím posledním, kdo by chtěl cokoliv komukoliv dát zadarmo. Přiznal to ostatně i během včerejšího vystoupení, kde „zpražil“ Tima Cooka ve smyslu, že „někdo nejdřív bude muset zaplatit, protože my tu rozhodně nejsme od toho, abychom rozdávali hudbu zdarma“. Podle interních informací zaplatil Apple skupině U2 nespecifikovanou částku jako de facto bianko autorský honorář a současně se firma zavázala k marketingové kampani, jejíž hodnota by měla dosahovat minimálně 100 milionů dolarů.

Skvělá reklama pro Apple? Ne. Podle mě se kyvadlo zhouplo a v porovnání s dobou, kdy Apple spolupracoval s U2 poprvé a skupina potřebovala Apple, nyní je situace přesně opačná a Apple potřebuje U2 – jinak by totiž včerejší akce byla totální flop. A Bono si mne ruce – za své album má zaplaceno (a podle všeho dokonce předem), marketingová kampaň je domluvená a starosti s distribucí nového alba nese do značné míry někdo jiný.

Dobrá zpráva pro U2, špatná pro Apple. Myslím si totiž, že pokud pro získání či oživení zájmu spotřebitele o váš produkt potřebujete angažovat celebritu, něco je u vás ve firmě špatně…


Čtěte více:

Komentář analytika k výsledkům Apple: Silné prodeje v kombinaci s marží nesou své ovoce
23.7.2014 18:12
Čísla za F3Q14 jsou celkově vzato víceméně v souladu s tržním očekáván...
Akcie Apple na historickém maximu!
20.8.2014 9:09
Akcie technologického giganta Apple včera vytvořily své nové historick...
Apple už není lídr; Tim prostě není Steve
10.9.2014 13:17
Apple včera večer našeho času představil na svém eventu v Cupertinu ně...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
PL - Jednání NBP, základní sazba
8:00DE - Průmyslová výroba, m/m
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
10:30UK - Průmyslová výroba, m/m