Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Intel se připravuje na vstup na trh rozšířené reality

Intel se připravuje na vstup na trh rozšířené reality

3.3.2016 13:14
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Intel Corp., známý výrobce čipů pro počítače, notebooky a další zařízení, se chce etablovat na dalším trhu, který má potenciál stát se několikrát větším, než si zatím dokážeme představit. Tím trhem má být rozšířená realita.

Je třeba ji odlišovat od virtuální reality. Rozdíl je v tom, že virtuální realita (VR - virtual reality) je kompletní projekcí a nic z toho není reálné. Kdežto rozšířená realita (AR - augmented reality) v podstatě nutí pozorovatele koukat skrze brýle na standardní obraz ovšem s přídavnými projekcemi právě na podkladu běžného vidění světa.

Intel Corp. chce připravit hardware a software pro své zákazníky na základě své současné technologie RealSense. Jedná se v podstatě o tři kamery v režimu FullHD, které jsou ještě doplněny infračerveným senzorem a infračervený projekční laser. Kombinace těchto prvků dokáže vidět jako člověk – chápe a vidí prostorově, uvědomuje si hloubku a dokáže zaznamenat pohyb. Tyto všechny vlastnosti jsou klíčové pro správné zobrazení rozšířené reality.

Intel Corp. cestou na trh s rozšířenou realitou a taky do segmentu wearables jasně pracuje na tom, co již avizoval před nějakou dobou. Obává se, že zmenšující se segment klasických PC a také notebooků částečně limituje možnosti expanze společnosti resp. může začít ohrožovat jeho tržby a příjmy. Intel chce více diverzifikovat svoje produktové portfolio, které je teď celkem jednostranně zaměřené.

Například u tržeb je tato snaha poměrně jasně znatelná. V roce 2013 tvořily produkty pro osobní počítače přes 65 % veškerých tržeb. V roce 2015 tato hodnota poklesla na 58,2 %. V absolutních číslech není tak markantní, ale poměr se mění hlavně díky růstu poměru tržeb z prodeje produkt pro datová centra.

intel_revenues

Společnost i nadále zůstane u svého přístupu k byznysu B2B – tzn., nepřipraví žádný head-set pro koncového uživatele, ale spíše vyrobí klíčové komponenty a samotný design nechá na svých obchodních partnerech tak, jak jsme zvyklí třeba u PC, laptopů a další elektroniky, kterým propůjčují výkon právě výrobky Intel.

Intel ovšem není sám, kdo věří, že AR nebo VR je tou další věcí, která jim bude plnit tržby a zisky. Svojí technologii asi nejvýrazněji tlačí vpřed Microsoft v podobě produktu HoloLens.

Právě na konci února se objevila zpráva, že set HoloLens je dostupný v před-objednávkách za cca. 3 000 USD. A první zákazníci se tak můžou stát těmi, kdo první zakusí schopnosti rozšířené reality. Protože se jedná o teprve velmi ranou fázi vývoje, objednávky jsou na pozvání a drtivá většina pozvaných budou vývojáři a ostatní profesionálové z oboru.

Facebook jde také vpřed s AR. Mark Zuckerberg oznámil už v říjnu 2015, že jeho firma pracuje na zařízení pro rozšířenou realitu. Spekulace se začaly rojit poté, co Facebook koupil společnost Oculus, která dodává svá zařízení ve spolupráci se Samsungem.

Za určitou formu rozšířené reality se dají považovat také chytré brýle od Google – tzv. Google Glass. Tudíž je patrné, že i o tento trh se svede v budoucnu tuhý boj, stejný jaký se svádí dnes na trhu třeba es smartphony apod.

Zdroj: WSJ, web Intel Corp., Reuters, Bloomberg
Foto: Flickr.com | Marcus Kazmierczak


Čtěte více:

Intel Corp. měl ve 4Q solidní výkon; akcie ovšem v poobchodní fázi odepisovala
15.1.2016 10:55
Intel Corp. včera po uzavření americké seance reportoval svoje výsledk...
Obavy investorů z Číny nepolevují - Wall Street to odnesla dalším strmým propadem
15.1.2016 22:00
Wall Street má za sebou další ztrátový týden, když ještě do včerejšího...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data