Corp., známý výrobce čipů pro počítače, notebooky a další zařízení, se chce etablovat na dalším trhu, který má potenciál stát se několikrát větším, než si zatím dokážeme představit. Tím trhem má být rozšířená realita.
Je třeba ji odlišovat od virtuální reality. Rozdíl je v tom, že virtuální realita (VR - virtual reality) je kompletní projekcí a nic z toho není reálné. Kdežto rozšířená realita (AR - augmented reality) v podstatě nutí pozorovatele koukat skrze brýle na standardní obraz ovšem s přídavnými projekcemi právě na podkladu běžného vidění světa.
Corp. chce připravit hardware a software pro své zákazníky na základě své současné technologie RealSense. Jedná se v podstatě o tři kamery v režimu FullHD, které jsou ještě doplněny infračerveným senzorem a infračervený projekční laser. Kombinace těchto prvků dokáže vidět jako člověk – chápe a vidí prostorově, uvědomuje si hloubku a dokáže zaznamenat pohyb. Tyto všechny vlastnosti jsou klíčové pro správné zobrazení rozšířené reality.
Corp. cestou na trh s rozšířenou realitou a taky do segmentu wearables jasně pracuje na tom, co již avizoval před nějakou dobou. Obává se, že zmenšující se segment klasických PC a také notebooků částečně limituje možnosti expanze společnosti resp. může začít ohrožovat jeho tržby a příjmy. chce více diverzifikovat svoje produktové portfolio, které je teď celkem jednostranně zaměřené.
Například u tržeb je tato snaha poměrně jasně znatelná. V roce 2013 tvořily produkty pro osobní počítače přes 65 % veškerých tržeb. V roce 2015 tato hodnota poklesla na 58,2 %. V absolutních číslech není tak markantní, ale poměr se mění hlavně díky růstu poměru tržeb z prodeje produkt pro datová centra.

Společnost i nadále zůstane u svého přístupu k byznysu B2B – tzn., nepřipraví žádný head-set pro koncového uživatele, ale spíše vyrobí klíčové komponenty a samotný design nechá na svých obchodních partnerech tak, jak jsme zvyklí třeba u PC, laptopů a další elektroniky, kterým propůjčují výkon právě výrobky .
ovšem není sám, kdo věří, že AR nebo VR je tou další věcí, která jim bude plnit tržby a zisky. Svojí technologii asi nejvýrazněji tlačí vpřed v podobě produktu HoloLens.
Právě na konci února se objevila zpráva, že set HoloLens je dostupný v před-objednávkách za cca. 3 000 USD. A první zákazníci se tak můžou stát těmi, kdo první zakusí schopnosti rozšířené reality. Protože se jedná o teprve velmi ranou fázi vývoje, objednávky jsou na pozvání a drtivá většina pozvaných budou vývojáři a ostatní profesionálové z oboru.
jde také vpřed s AR. Mark Zuckerberg oznámil už v říjnu 2015, že jeho firma pracuje na zařízení pro rozšířenou realitu. Spekulace se začaly rojit poté, co koupil společnost Oculus, která dodává svá zařízení ve spolupráci se Samsungem.
Za určitou formu rozšířené reality se dají považovat také chytré brýle od Google – tzv. Google Glass. Tudíž je patrné, že i o tento trh se svede v budoucnu tuhý boj, stejný jaký se svádí dnes na trhu třeba es smartphony apod.
Zdroj: WSJ, web Corp., Reuters, Bloomberg
Foto: Flickr.com | Marcus Kazmierczak