Aktualizováno Index spotřebitelské důvěry sestavovaný Conference Board přináší v dubnu další mírný pokles. Na základě předběžných výsledků hlavní indikátor klesá na 94,2 bodu (-1,9 b. m/m), což je horší údaj než trhem (agentura BBG) očekávaná hodnota 95,8 bodu. Březen byl revizí nepatrně snížen na finálních 96,1 b. Index se v dubnu vrací pod svůj 3M klouzavý průměr, který má aktuálně hodnotu 94,8 b. Ve stejném období před rokem byl hlavní index na úrovni 94,3 bodu.

Za slabším výsledkem stojí horší budoucí očekávání (příslušný subindex -4,3 b. m/m na 79,3 b.), hodnocení současných hospodářských podmínek se naopak mírně vylepšilo (+1,5 b. na 116,4 b.). Je to především silný trh práce (počet nových žadatelů o dávky v nezaměstnanosti se minulý týden dostal na svá historická minima), který táhne vzhůru hodnocení současné ekonomické situace. Domácnosti však pravděpodobně tuší, že pracovní trh již svoji kondici příliš zlepšovat nemůže a to se promítá v jejich výhledu na příští půl rok. Zde respondenti predikují pomalejší růst mezd a rozvolněnou dynamiku tvorby pracovních míst. Také probíhající primárky a obavy z finálního výsledku prezidentských voleb negativně doléhají na budoucí spotřebitelský optimismus, což potvrzují i konkurenční data z Michiganské university.
Inflační očekávání zůstávají na březnových 4,8 procenta, což je stále na dostřel historickým minimům. Úrokové sazby by měly jít podle respondentů Conference Board v horizontu jednoho roku vzhůru a 31,1 % domácností (+2,5 p.b. m/m) věří v růst cen amerických akcií.
Data Conference Board jsou po statistice z Michiganské university druhým reportem, který poukazuje na mírné ochlazení spotřebitelského optimismu. Na vině jsou přitom v obou případech horší budoucí vyhlídky (následujících 6M). Nervozitu Američanů zvyšuje vyostřující se prezidentská kampaň a relativně pomalý růst mezd, který je pravděpodobně podepsán za stále utlumenými spotřebitelskými výdaji v 1Q16.