Březina serveru dále sdělil, že oba návrhy se zrodily na půdě Evropského parlamentu při projednávání Strategie na snižování emisí CO2 z osobních automobilů. „Jsem přesvědčen, že tyto snahy je třeba utnout v samotném zárodku, dříve než se stihnou plně rozvinout,“ tvrdí Březina.
Březina obě nařízení ostře kritizuje a odmítá argumenty o větší bezpečnosti a snížení vypouštěných škodlivin v důsledku omezení rychlosti. „Skutečné nebezpečí pro řidiče představuje slabý motor neschopný účinného zrychlení," tvrdí Březina a dodává: "Mezi rychlostí auta a množstvím vypouštěných emisí CO2 neexistuje přímá souvislost. Neplatí, že čím vyšší rychlost, tím víc škodlivin v ovzduší. Ekologicky šetrné auto nemusí být nutně pomalé."
Naopak by podle něj bylo namístě zaměřit se na snížení valivého odporu pneumatik či zvážit zavedení šestistupňové převodovky jako povinné výbavy nových aut.
Vážné výhrady má rovněž k druhému zmíněnému návrhu, podle něhož by po vzoru krabiček cigaret mělo být na každém autu umístěno varování o tom, kolik emisí CO2 vypouští do ovzduší. "Házet do jednoho pytle cigarety a auta mi přijde na hranici ekologického fanatismu,“ prohlásil Březina.
(Zdroj: Euro Online)