Známý analytik a investor Jim Cramer ve svém včerejším vystoupení na televizní stanici CNBC uvedl, že v posledních dnech se hodně hovoří o tom, jak jsou akcie levné. Podle Cramera na to neexistuje jednoznačná odpověď a spíše záleží na tom, komu tuto otázku položíte.
Cramer se domnívá, že když dojde na stanovení toho, zda je akcie levná, zajímá nás pouze názor několika skupin lidí. Jednu z takových skupin tvoří hedgové a vzájemné fondy. Tyto fondy sázejí na momentum výsledků společností. Manažeři těchto fondů se snaží kupovat akcie, které překonávají svými výsledky odhady analytiků, a sázejí na to, že jim to vydrží i v následujícím období. Vzhledem k obrovským prostředkům, kterými fondy disponují, je důležité vědět, jak tito kupci uvažují.
Druhou a poslední skupinu, která je pro nás důležitá, tvoří společnosti provádějící akvizice. Tato skupina vyhledává společnosti k nákupu, aby si vylepšila své výsledky. Po zhodnocení dvou klíčových skupin, které stanovují, zda je akcie levná nebo ne, Cramer říká: „Pokud uvažujete o nákupu akcií, které nesplňují tyto parametry, tak si to ještě jednou promyslete. Je jedno, jak levná se akcie jeví, nepůjde nahoru, dokud nedokáže přilákat hedgové a vzájemné fondy, nebo se nestane cílem převzetí.“
Excentrický showman Cramer v tomto duchu nedoporučuje akcie bank nebo technologií, které se sice mohou jevit jako levné, ale nevidí v nich skrytou žádnou hodnotu. Podle Cramera jim chybí perspektiva růstu a v nejbližší době u nich nelze čekat ani zvýšení dividend. Pro manažery fondů jsou levné akcie s nejsilnějším růstem zisků jako například: Netflix, .com nebo . Jinými slovy, jestli si tyto společnosti udrží tento růst zisků, tak by se časem mohly ukázat jako velmi levné. Vyhledávání akcií, které by se mohly stát terčem převzetí, je značně obtížné, avšak v případě správného tipu mohou podle Cramera přinést zajímavé zisky.
Na závěr tedy Cramer dodává: „To, co se zdá levné vám, novinářům nebo analytikům, je ve skutečnosti nepodstatné. Nízké ocenění je na rozhodnutí manažerů, kteří denně investují peníze. Menší obchodníci musí uvažovat jako oni, pokud chtějí najít akcie, které míří vzhůru.“