Automobilky PSA (12,78 EUR, 1,39%) Citroën a zváží možnost rozšíření strategické aliance, na jejímž založení se dohodly minulý měsíc. Oznámila to dnes podle agentury Reuters společnost PSA. Aliance by se tak mohla týkat více typů vozidel a technologií, než se zatím plánovalo.
Automobilky ohlásily vytvoření aliance koncem února. Firmy předpokládají, že aliance přinese roční úsporu kolem dvou miliard dolarů (37 miliard Kč). (25,05 USD, -0,95%) by alianci mohla využít ke snížení provozních nákladů ztrátové evropské divize Opel. PSA by díky ní mohla získat přístup na nové trhy v době, kdy je poptávka po automobilech v Evropě pod tlakem v důsledku dluhové krize.
je největším výrobcem automobilů ve Spojených státech. Firma loni navíc získala zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, o kterou ji v roce 2008 připravil japonský konkurent (84,43 USD, 0,56%). v roce 2009 prošla bankrotovým režimem. Přežití a reorganizaci aktivit podniku tehdy umožnila rozsáhlá státní pomoc. Firma se poté vrátila k zisku a s jejími akciemi se začalo znovu obchodovat na burze.
PSA Citroën je po německém (122,13 EUR, 0,29%) druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Společnost koncem října oznámila, že hodlá v rámci plánu na snížení nákladů zrušit zhruba 6000 pracovních míst. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou . TPCA omezí od května výrobu pouze na čtyři dny v týdnu.