Nizozemský maloobchodní řetězec (9,5 EUR, -0,64%) zaostal čtvrtletním ziskem za očekáváním analytiků, především kvůli obtížným podmínkám na klíčovém americkém trhu a vyšším nákladů na domácím trhu. Aholdu meziročně klesl provozní zisk o 3,7 procenta na 289 mil. EUR pod očekávání 315 mil. EUR. Akcie po výsledcích ztrácejí na amsterdamské burze necelé procento na cca 9,50 EUR.
Tržbami za 3Q naplnil očekávání na úrovni 7,6 miliardy eur (meziročně +11 %), čistý zisk 139 mil. EUR ale zaostal za očekáváním nastaveným na 211 mil. EUR. Firma očekává nadále obtížnou situaci na trhu. "Spotřebitelé jsou opatrní na své výdaje," upozornil generální ředitel společnosti Dick Boer. "Ve svých vyhlídkách zůstáváme opatrní a očekáváme, že tržní podmínky zůstanou náročné," dodal.
Navzdory celkovému růstu tržeb společnost zaostává na zásadním trhu v USA, kde prodeje ve čtvrtletí klesly o 1,5 procenta. Společnosti na trhu konkuruje tamní , který představí kvartální výsledky dnes ve 13hod evropského času. „Na nizozemském trhu se firmě daří mírně nad očekávání, zatímco americký trh je zklamáním,“ podotkl analytik ABN Amro Robert Jan Vos, jehož doporučení na titul zní „držet“.
v reakci na složitou situaci na trhu posiluje reklamní kampaň, v Nizozemsku pak pro svou tamní divizi Albert Heijn zavedl systém online nákupů. Do roku 2014 chce společnost snížit náklady o 350 mil. EUR, mimo jiné přesunem centrály z Amsterdamu do Zaandamu.
V České republice společnost provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Na tuzemském trhu působí od roku 1990 a loni byla čtvrtým největším maloobchodníkem v ČR.