Větší zisky chtějí mít z evropského trhu placených televizních služeb společnosti a . A jak to chtějí udělat? Vsadili na angažování lokálních televizních stanic a lokálního televizního obsahu. A klíčem k otevření dveří k vyšším příjmům má být Německo. Podle dostupných informací využívá v Německu služeb Netflixu zhruba jeden milion předplatitelů, což je ale jen 7 % všech evropských zákazníků a 3 miliony německých domácností využívá služby Prime video, což je asi 7,7 % německých domácností, které vlastní televizi.
Německý trh má otevřít dveře do Evropy
Podle propočtu výzkumné agentury IHS může německý trh placených televizí v roce 2019 nabídnout až 58 miliard amerických dolarů, zatímco v loňském roce provozovatelé kabelových sítí, satelitů a stremovaných služeb inkasovali 44 miliard dolarů. Agentura Bloomberg proto uvedla, že Německo se stává klíčovým trhem v boji o evropský trh placených televizí. Provozovatelé televizního obsahu, třeba společnost Sky, hýčkají zákazníky navyšováním výdajů do původního obsahu a spojují se se značkami jako HBO a Showtime. Z koláče výnosů placeného televizního obsahu si chtějí ale ukousnout více i internetové společnosti, které jsou nováčky v byznysu. Ty oslovují zákazníky pořady z lokální jazykové produkce. A nyní se do intenzivnějšího boje o evropské zákazníky rozhodly promluvit společnosti a .
Srovnání Evropy a USA, co do využívání předplacených televizních služeb, vyznívá pro záměry Netflixu a Amazonu příznivě. Zatímco v USA placené televizní služby využívá až 90 procent domácností, v Německu je to jen 30 procent a ve Velké Británii dvě třetiny domácností. Podle Bloombergu může být výhodou Netflixu a Amazonu ve srovnání s evropskými firmami v boji o nové zákazníky jejich relativně nižší cena za služby placených televizí. V Německu prodává služby od 7,99 EUR za měsíc, Prime stojí 49 EUR ročně, což zahrnuje i streamování hudby a dopravu zdarma za nákupy v jeho internetovém obchodě.
Průměrný poplatek za kabelové televize se pohybuje od 20 do 100 EUR/měsíc, kdy navíc většina poskytovatelů obsahu dává jako bonus připojení k internetu. I kvůli tomu se spojil s kabelovými a telekomunikačními firmami, jako Virgin Media ve Velké Británii a v Německu, aby rozšířil svou nabídku. Pomoci firmám má ale další eso v rukávu. Totiž sázka na lokální obsah. už během února 2016 oznámil, že najal populárního německého herce Matthiase Schweighöfera k výrobě prvního originálního seriálu, vyrobeného mimo území USA. Půjde o thriller, jehož děj se odehrává v Berlíně a bude mít název „Wanted“.
Konkurent zveřejnil jen o dva týdny později svůj záměr produkovat první německý projekt s názvem „Dark“. Má jít o seriál s tématikou „nadpřirozena“, který režíruje Švýcar Baran bo Odar, jehož thriller „Kdo jsem já“ zaznamenal v Německu kasovní úspěch. Podle záměrů Amazonu a Netflixu je „lokální“ obsah v jejich nabídce velmi důležitým faktorem, neboť firmy se snaží expandovat na mezinárodní úrovni.
Rizikem pro plány je vysoká konkurence v Evropě
Agentura Bloomberg ale upozornila, že obě firmy se rozhodly navýšit své příjmy na trhu, kde už působí silné a zavedené společnosti, jako například francouzský Canal Plus, s 15 miliony předplatitelů, či Sky, u které využívá placených služeb 21 milionů zákazníků. Její nabídka sází na speciální sportovní programy, zaměřené na fotbal, ragby a jiné sporty. Filmový kanál HBO působí v 15 zemích Evropy a nyní nově hledá příležitosti ve Skandinávii. Výzvou pro Netlix a jsou i streamovácí služby, které nabízejí v Evropě většinou vysoce kvalitní obsah, produkovaný dobře financovanými veřejnoprávními televizními společnostmi.