Společnost , jeden z největších provozovatelů služby videa na vyžádání (VoD) na světě, výrazně snížila rozsah obsahu ve své „online knihovně“. AllFlicks - online centrum - ve kterém předplatitelé vyhledávají to, co chtějí vidět, totiž mezi březnem 2016 a lednem 2014 výrazně omezilo počet nabízených titulů. Jak zjistil server Seeking Alpha.com američtí předplatitelé Netflixu měli ke konci března 2016 možnost shlédnout 4 335 filmů a 1 197 televizních pořadů, což je oproti lednu 2014 o 33,2 % méně u filmů a u 25,6 % méně u televizních pořadů. Otázkou je, zda snižování rozsahu "filmotéky" je příležitostí pro konkurenci, do které patří HBO, Hulu a další společnosti a co vlastně touto politikou sleduje.
Změna rozsahu nabídku služby
Zdroj: , AllFlicks
Jasné je, že i přes nižší nabídku obsahu Netflixu se společnosti zatím nezastavily výnosy z předplatného od nových zákazníků. A co víc – například podle mediálních měření v USA, by se společnost , pokud by se měřilo podle toho, kolik hodin zákazníci sledují „vysílání“ dané společnosti, stala osmou největší „kabelovou sítí“ v USA. Následovala by tak značky jako , či Discovery Communications. Celkový počet hodin, které u Netflixu jeho zákazníci sledovali vybrané pořady, dosáhl za rok 2015 v USA odhadovaných 29 miliard, což ale stále nedosahuje úrovně celkového počtu hodin, které zákazníci strávili u tradičních hráčů segmentu, jakými jsou společnosti , NBC Universal, či .
Vývoj vybraných kategorií příjmů společnosti
Zdroj:
Některá americká média spojují snížení rozsahu nabídky společnosti se změnou její strategie. Například podle mínění Seeking Alpha pohled na seznam titulů, které připravuje pro své zákazníky na duben 2106, mezi které patří nové díly seriálu „House of Cards“ či „Orange is the New Black“ a které získávají u klientů stále větší pozornost, stejně jako „jednorázové“ nákupy práv k filmům, jako například „Bright“ od Willa Smithe, nasvědčuje údajně tomu, že se začíná koncentrovat na unikátní obsah ve své nabídce.
Akcie společnosti za rok 2015 podle burzovních statistik zhodnotily o 134 %. Analytici vysvětlují růst hodnoty akcií zájmem investorů o nového hráče v segmentu streamování videa a možnou „štiku“ v rybníce služeb online videa. říká, že díky zahraničním expanzím „jeho“ pořady celosvětově diváci sledovali za 42,5 miliardy hodin.
Z případné změny obsahové strategie Netflixu se vyvozuje i další názor, který spojuje změnu s příležitostí pro ostatní hráče na trhu. Ti totiž hledají každou možnost, jak využít mezer na trhu. A mezi ně se mohou řadit společnosti Hulu, HBO nebo . Zatímco zaznamenal ke konci roku 2015 v USA 42 milionů předplatitelů a jeho on-line streamovací služby dosáhly 60% penetrace amerických domácností s rychlým připojením k internetu, zatímco o rok dříve vykázala tato statistika 51% údaj, Prime dosáhl meziročně nárůstu penetrace 27 % z 24 % o rok před tím a Hulu 13 % za rok 2015 z 12 % v předchozím roce.