Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Netflix začal snižovat rozsah své filmotéky. Mění strategii?

Netflix začal snižovat rozsah své filmotéky. Mění strategii?

06.04.2016 12:52
Autor: Pavel Daniel

Společnost Netflix, jeden z největších provozovatelů služby videa na vyžádání (VoD) na světě, výrazně snížila rozsah obsahu ve své „online knihovně“. AllFlicks - online centrum - ve kterém předplatitelé vyhledávají to, co chtějí vidět, totiž mezi březnem 2016 a lednem 2014 výrazně omezilo počet nabízených titulů. Jak zjistil server Seeking Alpha.com američtí předplatitelé Netflixu měli ke konci března 2016 možnost shlédnout 4 335 filmů a 1 197 televizních pořadů, což je oproti lednu 2014 o 33,2 % méně u filmů a u 25,6 % méně u televizních pořadů. Otázkou je, zda snižování rozsahu "filmotéky" je příležitostí pro konkurenci, do které patří HBO, Hulu a další společnosti a co vlastně Netflix touto politikou sleduje.

Změna rozsahu nabídku služby Netflix

Netflix 

Zdroj: Netflix, AllFlicks

Jasné je, že i přes nižší nabídku obsahu Netflixu se společnosti zatím nezastavily výnosy z předplatného od nových zákazníků. A co víc – například podle mediálních měření v USA, by se společnost Netflix, pokud by se měřilo podle toho, kolik hodin zákazníci sledují „vysílání“ dané společnosti, stala osmou největší „kabelovou sítí“ v USA. Následovala by tak značky jako CBS, či Discovery Communications. Celkový počet hodin, které u Netflixu jeho zákazníci sledovali vybrané pořady, dosáhl za rok 2015 v USA odhadovaných 29 miliard, což ale stále nedosahuje úrovně celkového počtu hodin, které zákazníci strávili u tradičních hráčů segmentu, jakými jsou společnosti Comcast, NBC Universal, Walt Disney či Viacom.

Vývoj vybraných kategorií příjmů společnosti Netflix

Netflix 

Zdroj: Netflix

Některá americká média spojují snížení rozsahu nabídky společnosti Netflix se změnou její strategie. Například podle mínění Seeking Alpha pohled na seznam titulů, které Netflix připravuje pro své zákazníky na duben 2106, mezi které patří nové díly seriálu „House of Cards“ či „Orange is the New Black“ a které získávají u klientů stále větší pozornost, stejně jako „jednorázové“ nákupy práv k filmům, jako například „Bright“ od Willa Smithe, nasvědčuje údajně tomu, že Netflix se začíná koncentrovat na unikátní obsah ve své nabídce.

Akcie společnosti Netflix za rok 2015 podle burzovních statistik zhodnotily o 134 %. Analytici vysvětlují růst hodnoty akcií zájmem investorů o nového hráče v segmentu streamování videa a možnou „štiku“ v rybníce služeb online videa. Netflix říká, že díky zahraničním expanzím „jeho“ pořady celosvětově diváci sledovali za 42,5 miliardy hodin.

Z případné změny obsahové strategie Netflixu se vyvozuje i další názor, který spojuje změnu s příležitostí pro ostatní hráče na trhu. Ti totiž hledají každou možnost, jak využít mezer na trhu. A mezi ně se mohou řadit společnosti Hulu, HBO nebo Amazon. Zatímco Netflix zaznamenal ke konci roku 2015 v USA 42 milionů předplatitelů a jeho on-line streamovací služby dosáhly 60% penetrace amerických domácností s rychlým připojením k internetu, zatímco o rok dříve vykázala tato statistika 51% údaj, Amazon Prime dosáhl meziročně nárůstu penetrace 27 % z 24 % o rok před tím a Hulu 13 % za rok 2015 z 12 % v předchozím roce.


Čtěte více:

ČR - Přebytek obchodu narůstá
06.04.2016 9:30
Vyšší exporty aut a levnější ropa jsou hlavními faktory, které ovlivn...
USA podrazily fúzi Pfizeru s Allerganem nohy, historická transakce padá
06.04.2016 9:42
Americké ministerstvo již delší dobu zbrojí proti takzvaným inverzním ...
Evropa hledá směr, H&M po výsledcích +4 %
06.04.2016 10:57
Evropské akciové trhy se po úvodním růstu vrátily zpět do blízkosti vč...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
07.09.2024
9:08Víkendář: Od „vyrobeno v Číně“ k „vyrobeno Čínou“
06.09.2024
18:29Komoditně – akciové cykly, trend a současnost
17:31Negativní efekt dat převážil, akcie padají, peníze se stěhují do dluhopisů  
16:58Ekonomika EU i eurozóny ve čtvrtletí vzrostla o 0,2 procenta, upřesnil Eurostat
16:34Technická analýza: Obrat trendu na Amazonu?  
15:32Americký trh práce se zvedl, ale bude to stačit? Data pochybnosti nesmazala  
14:41Jan Bureš: Český průmysl stále hlavním rizikem probíhajícího oživení
13:31Než otevře Wall Street: UiPath, DocuSign  
13:22ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
12:40Random Thoughts #1: Trend je přítel  
12:20Komentář analytika: Výhled Broadcom pro další čtvrtletí nenaplnil odhady, akcie klesají  
11:56Nervozita před zásadními daty a slabý Broadcom doléhají na akcie. Jaká bude reakce na trh práce?  
11:20Perly týdne: Morgan Stanley americkým akciím moc nefandí
11:15Zahraniční obchod ČR se v červenci propadl do schodku 4,1 mld. Kč
9:56Stavebnictví v červenci po čtyřech měsících poklesu meziročně vzrostlo o 2 pct
9:55Akcie Raiffeisen propadají o 7 %, soud zablokoval prodej ruské pobočky
9:54Český průmysl zůstává v útlumu, v červenci meziročně klesl o 1,9 pct
9:17Rozbřesk: Hop nebo trop - toť pro Fed srpnová data z amerického trhu práce
8:51Evropské futures červené, událostí dne zpráva o zaměstnanosti v USA  
6:34Budíček jménem Volkswagen nutí Německo přemýšlet o konkurenceschopnosti a roli hospodářské velmoci  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data