, jihokorejský výrobce mobilních telefonů, dlouhodobě čelil silné konkurenci v segmentu high-endových telefonů, kde silně dominuje se svými výrobky. V dalších segmentech bojoval výrobce dokonce s celou paletou výrobců, do značné části z Číny – např. Huawei nebo Xiaomi.
Zdá se však, že nový Galaxy S7 částečně změnil toto zažité vnímání Samsungu. Společnost prezentovala svoje předběžné výsledky za první čtvrtletí roku 2016 a operativní příjem firmy vzrostl na 6,6 bilionu wonů, což představuje velmi pěkný meziroční růst proti loňským 5,7 bilionu wonů. To představuje růst +10,4 % meziročně. Předběžný údaj překonal i průměr analytických očekávání od agentury Bloomberg 5,53 bil. wonů.
I tržby Samsungu se dostaly výše na 49 bilionů wonů ze 47,1 bilionů wonů před rokem. Zdá se tak, že se start prodejů nové vlajkové lodi vydařil lépe než u předchozího modelu S6. Přispěly k tomu hlavně dva faktory. výrazně snížil marketingové výdaje na start prodeje nového „apple-killera“ a co trošku opticky pomohlo, byl fakt, že analytici nevěřili, že by přístroj, kteří nepřináší nic závratně nového proti stávajícímu modelu, mohl performovat na trhu dobře. Zdá se však, že model S7 roste mezi spotřebiteli na popularitě.
Tato skutečnost poskytuje Samsungu trochu prostoru pro oddych, kdy byl dlouhé dva roky jako mezi mlýnskými kameny mezi Applem a ostatními low-cost výrobci. Samsungu možná trochu taktéž pomohly tentokrát ne tak astronomicky skvělé prodeje vlajkového iPhonu, jehož nová iterace by měla přijít až v druhé polovině roku. To je přesně ta doba, do které, podle analytiků, vydrží popularita nového modelu jihokorejského Samsungu.
Pro to neznamená, že má na určitou dobu vystaráno. Na ostatních frontách dál vede boj s propady. Operativní příjem se pravděpodobně propadl v byznysu polovodičů o 15 % na 2,5 bilionu wonů. Dobrý výkon modelu S7 pomohl této divizi jen neznatelně. Divize nepřišla s ničím zásadním a tak se budeme muset ještě nechat překvapit, s čím přijde ve své klíčové divizi, poté co se přiklonil na cestu vývoje vlastních čip setů, namísto setrvání v byznyse spotřební elektroniky.
Trable Samsungu nekončí ani, když se dostaneme k produkci displejů. Divize byla 160 mld. wonů ve ztrátě a nedaří se jí. Společnost počítala s rychlejším růstem segmentu, který postupně nahrazuje tradiční LCD panely pokročilejšími OLED technologiemi. V dlouhém období nečeká také zářná budoucnost. Je třeba se obávat hlavně spojení Foxconnu a divize displejů společnosti Sharp, kterou Foxconn nedávno koupil. Po spojení se bude jednat o subjekt, který bude schopný Samsungu konkurovat.
Zdroj: FT, Bloomberg
Foto: Karlis Dambrans - CC BY 2.0