Sílící konkurence, nezdravý vývoj tržeb a snaha oživit své podnikání. Tak vysvětlují některé americké značky, například či , své plány dramaticky snížit náklady. Inc. kvůli tomu oznámil, že propustí až 2 procenta svých zaměstnanců. Důvodem je snaha být rychlejší a konkurence schopnější než rychle se dotahující firmy AG a Under Armor Inc.. Nikde chce kvůli tomu změnit své fungování. A ? Ten kvůli propadu tržeb a zlému očekávání výsledku hospodaření ovlivněnému silným dolarem, hodlá srazit náklady uzavřením až 125 obchodů z celkových 850.
Znatelný úbytek výdajů do luxusní spotřeby je u Michaela Korse připisován především silnému americkému dolaru. Majitel luxusní značky ovšem říká, že negativní vývoj tržeb ovlivnilo i zpomalení růstu výdajů za luxus v Číně a rychle rostoucí online konkurence. Nečekaně rychle se měnící nálada spotřebitelů tak stojí za snahou firem udělat změny ve svém celosvětovém byznysu. Tak jako třeba v případě Nike.
chce nejen smysluplně zredukovat rozsah nabízeného sortimentu výrobků, ale také snižovat počty zaměstnanců. Výrobce sportovní obuvi a oblečení proto uvedl, že celosvětově propustí zhruba 1 400 zaměstnanců, což představuje zhruba 2 % z globální pracovní síly firmy. Mark Parker, generální ředitel firmy agentuře Bloomberg řekl, že na konci fiskálního roku 2016 zaměstnával více než 70 000 lidí. A co se týká redukce sortimentu, počítá s tím, že omezí nabídku zhruba o čtvrtinu.
V rámci plánu restrukturalizace se chce soustředit na 12 míst v 10 zemích. Vybrané lokality by se měly na očekávaném růstu, který má přijít do konce roku 2020, měly podílet více než 80 procenty. Mezi místy jsou města jako New York, Los Angeles, Berlín, Paříž, Barcelona, Milano, Londýn, Peking, Šanghaj, Soul, Tokio a Mexico City. Podle Parkera mohou za snižování objemu prodejů firmy neuspokojivé výsledky v posledním čtvrtletí. A to se přisuzuje rychlejšímu růstu konkurence. Dařilo se zvláště Adidasu a Under Armor, kvůli kterým firma zaznamenala první pokles čísla u budoucích objednávek od roku 2009, a to zhruba o 1 procento.
Nike chce také pokračovat ve změnách organizační struktury. Nově by měl ovládat trhy místo ze šesti center pouze ze čtyř: A to pro Severní Ameriku; centra pro Čínu a Evropu, Střední východ a Afriku a Asii a Tichomoří. K velkým změnám dochází také v online prodejích. Novým šéfem online divize se stal Adam Sussman, který musí sjednotit webové stránky a obchody a zaměřit se na přímý prodej a digitální produkty.