Většinou se auto nabíjí, když stojí. Je blbost jet k rychlonabijecce a čekat tam, když večer a v noci auto stojí doma kde ho budete nabíjet proudem do vysavače, takže žádné posílení sítí není třeba. Když celé sídliště v neděli vaří, jede myčka, pračka, proč by síť nezvládla jeden vysavač v noci, i kdyby v každé domácnosti. Což pravda nebude, protože ne každý jezdí 400km denně, takže většina lidí bude nabíjet 3x měsíčně, někdo třeba jen jednou. Nebo si pojede do lidlu nebo kauflandu na nákup, a tam to na dobu nákupu může nabít a dal nemusí nic řešit. U nás máme kapacity pro základní zatížení dost, jen ta energie nepůjde do například dlouhých strání, ale přímo do spotřebičů a ztráta bude mnohem menší. V denních špičkách opět může být elektřina levnější při přebytku, proto se dneska investuje do chytrých sítí a sam ČEZ již instaluje chytré elektroměry . Navic pri milionu ev s baterií 50kwh které budou připojené k síti a umožní elektřinu dodávat zpět do sítě vytvoří zálohu 50Gwh. Když jen umožní z auta čerpat 5 kWh, máme tady zdroj 5Gwh, cca 5 jaderných bloků. Což navic dává spotřebiteli, který ale jezdí další výhody a návratnost auta jde v podstatě i když stojí. O tomhle a dalších výhodách si majitelé spalovaku můžou nechat jen zdát, proto ten přechod na ev bude mnohem rychlejší než se původně očekávalo.
štíreček

Zdá se, že toto téma bude ještě dlouho předmětem sporů. Je jasné, že ropa, uhlí a plyn jednou dojdou, takže rozhodující bude, zda se podaří zavést do praxe jadernou fúzi. Pokud ano, tak budou elektromobily jedinou možností. Uspěchané zavádění elektromobilů v současnosti mi vzhledem k tomu, že vůbec neřeší celkové emise CO2, připadá podezřelé. Mám pocit, že jde o účelové zvýšení zadluženosti, stejně jako si to myslím u Covidu, aby bylo lidstvo donuceno k zásadní změně společenského zřízení. Piráti by nám mohli vyprávět o co půjde.
Jan47
