Akcie se propadly poté, co poprvé od pandemie klesl prodej módního a koženého zboží, což odhalilo rozsah poklesu poptávky kdysi nenasytných čínských spotřebitelů. Organické tržby klíčové divize, mezi jejíž značky patří Louis Vuitton a Christian Dior, se ve třetím čtvrtletí snížily o 5 %. To byl nejhorší výsledek od druhého čtvrtletí roku 2020, kdy se svět ocitl pod zámkem.
Akcie se během pařížského obchodování propadly až o 7,5 %, čímž jejich letošní pokles dosáhl již 21 %. Středeční propad akcií luxusních společností umazal z tržní hodnoty čtyř klíčových evropských akcií - , , Richemont a Kering - ekvivalent přibližně 33 miliard dolarů. Následně ovšem akcie velkou část úvodní ztráty smazaly a obchodovaly se s 3% ztrátou.
„Většina našich trhů se v současné době potýká s ekonomickými problémy, včetně pevninské Číny,“ uvedl finanční ředitel Jean-Jacques Guiony během čtvrtletní prezentace a dodal, že spotřebitelská důvěra v pevninské Číně se dnes opět blíží historickému minimu dosaženému během Covidu.
Nedávná řada stimulačních opatření Pekingu se soustředila na podporu růstu sužovaného akciového trhu a podporu problémového sektoru nemovitostí, aniž by zatím došlo k významnému posílení spotřeby. Po nedávném obratu v makropolitice „nedošlo ke zlepšení spotřeby luxusního zboží“, uvedla banka ve své zprávě na základě kontroly luxusního obchodního centra ve východní Číně během svátku Zlatý týden, který se konal tento měsíc.
Guiony uvedl, že v současné době je těžké posoudit potenciální dopad těchto opatření na poptávku, ale „ukazuje to, že tuto otázku berou velmi vážně,“ dodal s odkazem na čínské úřady.
Organické tržby v regionu, který zahrnuje Čínu, klesly ve čtvrtletí o 16 %, což je více, než se odhadovalo, a představuje zklamání pro skupinu, která patřila k nejodolnějším vůči ochlazující se poptávce v této zemi. Všechny hlavní jednotky skupiny dosáhly horších výsledků, než analytici předpokládali.
Výsledky jsou „jasným negativem pro odvětví před výsledkovou sezónou za třetí čtvrtletí a před klíčovým obdobím vánočních svátků a čínského Nového roku,“ napsal ve svém komentáři analytik Thomas Chauvet.
Společnost Moët Hennessy Louis Vuitton SE, kterou řídí a kontroluje Bernard Arnault, jeden z nejbohatších lidí na světě, má přibližně 75 luxusních značek zahrnujících módu, šperky, hotely a lihoviny.
Zdroj: Bloomberg, Patria