Ford Motor Co., jediný z amerických automobilových výrobců, který odmítl nucenou pomoc ze strany vlády, skončil ve druhém čtvrtletí letošního roku s provozní ztrátou 638 milionů dolarů. Ta je však o více než polovinu nižší, než očekával trh. Ztráta na akcii po vyloučení jednorázových položek totiž dosáhla 21 centů ve srovnání s konsensem trhu dle agentury Bloomberg na 50 centech na akcii. (Po započtení razantní restrukturalizace dluhu Ford vykazuje čistý zisk 2,3 miliardy dolarů ve srovnání s rekordní ztrátou 8,7 miliardy dolarů ve 2Q08.)
Tržby klesly meziročně o 34 % na 27,2 miliardy dolarů, ale i tak zůstaly na konsensem trhu 24,8 mld. USD.
Odmítnutí státní pomoci Fordu pomohlo k nižšímu propadu domácích tržeb, než zaznamenaly konkurenční General Motors a Chrysler Group LLC. Pokles tržeb Fordu v USA dosáhl do června 33 % ve srovnání se 40 % GM a 46 % Chrysleru. To Fordu pomohlo ke zvýšení tržního podílu v USA na 16,1 %, čímž Ford předstihl Toyotu.
Ford oznámil, že očekává nárůst tržního podílu za celý rok jak v Evropě, tak v USA. Prodeje v USA očekává v rozmezí 10,5-11,0 milionů vozů s tím, že ve 3Q09 počítá s nárůstem produkce. „Počítáme s udržením finančních cílů vytyčených do roku 2011,“ uvedla společnost.
Výsledek je lepší rovněž v meziročním srovnání, kdy ztráta Fordu dosáhla 63 centů na akcii, či 2,8 miliardy dolarů.
Akcie Fordu v letošních roce posílily trojnásobně a jejich růst je třetí nejvyšší v rámci indexu S&P 500.
Mirko Mikelic, senior portfolio manažer Fifth Third Asset Management před zveřejněním výsledků uvedl, že udržení očekávané ztráty otevírá Fordu cestu k navýšení kapitálu prostřednictvím úpisu nových akcií. Podle JPMorgan by Ford mohl k takovému kroku přikročit v horizontu jednoho roku.
7,45% dluhopisy vydané Fordem se splatností v roce 2031 v reakci na zveřejněné výsledky mírně posílily.
(Zdroj: Bloomberg, AP)