Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala jen za prvních jedenáct měsíců letošního roku 702 400 vozů, čímž překonala loňské prodeje a vůbec poprvé překročila 700tisícovou hranici. Společnost o tom informovala ve čtvrtek.
Za celý loňský rok přitom automobilka prodala 684 tisíc aut.
Jen letos v listopadu si značka celosvětově polepšila o 15,8 procenta a prodala 64 200 vozů (loni v listopadu jich prodala 55 500). Dvojciferné nárůsty prodejů zaznamenala Škoda Auto především na růstových trzích v Číně, Indii a Rusku.
Na domácím českém trhu se automobilce podařilo dále posílit svou vedoucí pozici. Tržní podíl v listopadu vzrostl z loňských 32,9 procenta na současných 34,3 procenta. Automobilka v České republice prodala v prvních jedenácti měsících roku 53 400 vozů , což je meziročně o 5,1 procenta (2600 vozů) více. Vysoké nárůsty prodejů zaznamenaly hlavně modely Octavia Combi a Superb Combi. K zákazníkům zamířily také první vozy druhé generace modelu Octavia Tour.
Také ve střední a východní Evropě Škoda Auto dále zlepšovala svou pozici. Na Ukrajině (+15,9 procenta), v Maďarsku (+11,4 procenta), Slovinsku (+18,8 procenta), Estonsku (+17,5 procenta) nebo Srbsku (+24,4 procenta) zvýšila jak počty vozů dodaných zákazníkům, tak i tržní podíly.
Podíly na trhu zvýšila Škoda Auto i v západní Evropě (bez Německa). V Irsku (+107 procent), v Nizozemsku (+92,1 procenta), ve Finsku (+52,6 procenta) nebo ve Velké Británii (+23,1 procenta) dosáhla automobilka značných nárůstů prodejů.
Vysokým tempem nadále rostly trhy Indie, Číny a Ruska. Škoda Auto zaznamenala ve všech třech zemích dvojciferný růst. V Indii vzrostl počet dodávek v prvních jedenácti měsících o 33,3 procenta na 17 800 vozů. V Číně je Škoda Auto v letošním roce s doposud 167 tisíci prodanými vozy o 56,2 procenta nad úrovní loňského roku. V Rusku automobilka prodala 41 500 vozů, což představuje nárůst o 37,9 procenta.
Vysokého růstu prodejů dosahuje Škoda Auto také na dalších rozvíjejících se trzích - v Egyptě (+154,4 procenta), v Turecku (+90 procenta), v Izraeli (+58,4 procenta) a v Austrálii (+32,1 procenta).