Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV - Český reklamní trh letos poroste, ale jen mírně, shodují se mediální agentury (+komentář Patrie)

CETV - Český reklamní trh letos poroste, ale jen mírně, shodují se mediální agentury (+komentář Patrie)

31.3.2011 14:42, aktualizováno: 31.3. 16:07
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Několik mediálních agentur v nedávané době představilo své revidované odhady investic do reklamy na letošní rok, které souzní v jednom názoru: Situace se pomalu zlepšuje. Aktuální odhady hovoří o nárůstu reklamních výdajů v České republice o 1 až 3,5 %.Přehled odhadů publikoval týdeník Marketing&Media (M&M) a dnes na něj na svých stránkách upozornila i mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV), která zatím výhled pro očekávané výnosy z reklamy pro letošní rok neoznámila.

Podle posledního výzkumu agentury Universal McCann by se mediální trh v České republice měl v tomto roce zotavit z krize. „Růst ve výši 3,5% však jen mírně zahladí ztráty z posledních dvou let,“upřesnil pro M&M Ondřej Novák, ředitel výzkumu v agentuře Universal McCann.

Agentura GroupM pro rok 2011 také odhaduje mírný nárůst investic do reklamy, konkrétně ve výši okolo 2 %. Za nezanedbatelný faktor přitom označuje absenci voleb, která poznamená reklamu především v segmentu deníků a venkovní reklamy. Investice do reklamy budou podle prognózy agentury nadále brzdit i přetrvávající zdrženlivost a úsporná opatření vyvolaná ekonomickou krizí na straně zadavatelů. Tím spíše, že snížení reklamních rozpočtů následkem ekonomické krize komunikaci v posledním období nepřineslo výrazné zhoršení komunikace některých zadavatelů, což je nenutí tyto rozpočty opět navyšovat, píše Marketing&Media.

Mediální agentura ZenithOptimedia, která při predikcích vychází z hrubých monitorovaných údajů, podle M&M revidovala svůj odhad vývoje reklamních investic a očekává v letošním roce v ČR růst okolo 1 procenta. Šéf výzkumu firmy Jan Poláček pro týdení prognózu zdůvodnil mírně rostoucím hrubým domácím produktem, růst cen ve vybraných komoditách a zvyšováním životních nákladů obyvatel. Následky těchto změn se podle něho mohou v druhé polovině letošního roku projevit také v posunu načasování kampaní u mezinárodních klientů nebo i přesunu plánovaných investic na jiné, klíčové trhy pro zadavatele.

„V našem modelu také pro letošní rok očekáváme pomalé oživení reklamního trhu v ČR, naše prognóza je však optimističtější a blíží se spíše k horní hranici odhadu mediálních agentur. Reklamní výdaje na televizní reklamu by měly růst o něco rychleji než celkový trh s reklamou. Růst výdajů na televizní reklamu v ČR odhadujeme nejvýše v rozmezí 4 až 6 procent,“ komentoval zprávu Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance.

(Zdroj: Marketing&Media, CETV)


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.2.2017
22:04Dow Jones opět překonal svá maxima; First Solar +11 %
20:14Summers: Golf a krátkozrakost korporátního sektoru
17:59Dolar odpoledne míří dolů, stejně jako nálada na trzích  
17:44Krok JPMorgan může přitáhnout další peníze a přibrzdit ČNB
17:17Summary: Veolia Environment SA se výsledky hospodaření dotáhla na loňský rok, AXA SA navýšila dividendu
17:07ČEZ na tříměsíčním maximu pražskou burzu z červeného nedostal
16:56Americký ministr financí: Zásadní daňová reforma bude do srpna
15:58ČEZ, a. s.: Personální změny v představenstvu společnosti
15:43Technická analýza: Po pěti týdnech tu máme pokles zásob ropy
15:28Project Syndicate: Trumpova anachronická obchodní strategie
14:04FT: Záchranu Monte dei Paschi komplikují neshody Bruselu a ECB
13:07Německo čeká díky soukromé spotřebě další rozmach ekonomiky
12:44Obrat k lepšímu v hospodaření evropských energetik?
11:57Peugeot s rekordní ziskovostí: Chceme se "chopit příležitostí"
11:03Šéf Henkelu přilévá do ohně Kraft versus Unilever: Akvizice jsou zásadní i v naší strategii
10:45Fed sázky na březen nezvýšil a strach z Francie polevuje. Eurodolar toho využívá
10:25ČEZ na tříměsíčních maximech, pražská burza maže zisky z úvodu týdne
10:09Šéf ČEZ Beneš: Kvůli Dukovanům zažalujeme Škodu JS. Nový uhelný zdroj se nevyplatí
9:27Technická analýza: Dolar dnes opět může zaútočit na hodnotu 1,05 EURUSD
9:11Rozbřesk: Strach z Marine Le Penové drží euro a výnosy na uzdě

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
Baidu Inc (12/16 Q4, Aft-mkt)
British American Tobacco PLC (03/16 Q1)
Centrica PLC
Herbalife Ltd (12/16 Q4, Aft-mkt)
Hewlett Packard Enterprise Co (01/17 Q1, Aft-mkt)
Chesapeake Energy Corp (12/16 Q4, Bef-mkt)
Intuit Inc (01/17 Q2, Aft-mkt)
ISS A/S (12/16 Q4)
Lloyds Banking Group PLC (12/16 Q4)
Newmont Mining Corp (12/16 Q4)
Orange SA (12/16 Q4)
Peugeot SA (12/16 Q4)
ProSiebenSat.1 Media SE (12/16 Q4)
Range Resources Corp (12/16 Q4)
Repsol SA (12/16 Q4, Bef-mkt)
Seadrill Ltd (12/16 Q4)
Swiss Re AG (12/16 Q4)
Telefonica Deutschland Holding AG (12/16 Q4)
Universal Health Services Inc (12/16 Q4)
Veolia Environnement SA (12/16 Q4)
Vivendi SA (12/16 Q4, Aft-mkt)
7:00AXA SA (12/16 Q4)
7:30Bouygues SA (12/16 Q4)
7:30Henkel AG & Co KGaA (12/16 Q4)
7:30Telefonica SA (12/16 Q4)
8:00Barclays PLC (12/16 Q4)
8:00Glencore PLC (09/15 Q3)
11:00Vale SA (12/16 Q4)
13:30Apache Corp (12/16 Q4)
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
17:30Endesa SA (12/16 Q4)
17:45Saipem SpA (12/16 Q4)
22:15Gap Inc/The (01/17 Q4)