Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV - Český reklamní trh letos poroste, ale jen mírně, shodují se mediální agentury (+komentář Patrie)

CETV - Český reklamní trh letos poroste, ale jen mírně, shodují se mediální agentury (+komentář Patrie)

31.3.2011 14:42, aktualizováno: 31.3. 16:07
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Několik mediálních agentur v nedávané době představilo své revidované odhady investic do reklamy na letošní rok, které souzní v jednom názoru: Situace se pomalu zlepšuje. Aktuální odhady hovoří o nárůstu reklamních výdajů v České republice o 1 až 3,5 %.Přehled odhadů publikoval týdeník Marketing&Media (M&M) a dnes na něj na svých stránkách upozornila i mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV), která zatím výhled pro očekávané výnosy z reklamy pro letošní rok neoznámila.

Podle posledního výzkumu agentury Universal McCann by se mediální trh v České republice měl v tomto roce zotavit z krize. „Růst ve výši 3,5% však jen mírně zahladí ztráty z posledních dvou let,“upřesnil pro M&M Ondřej Novák, ředitel výzkumu v agentuře Universal McCann.

Agentura GroupM pro rok 2011 také odhaduje mírný nárůst investic do reklamy, konkrétně ve výši okolo 2 %. Za nezanedbatelný faktor přitom označuje absenci voleb, která poznamená reklamu především v segmentu deníků a venkovní reklamy. Investice do reklamy budou podle prognózy agentury nadále brzdit i přetrvávající zdrženlivost a úsporná opatření vyvolaná ekonomickou krizí na straně zadavatelů. Tím spíše, že snížení reklamních rozpočtů následkem ekonomické krize komunikaci v posledním období nepřineslo výrazné zhoršení komunikace některých zadavatelů, což je nenutí tyto rozpočty opět navyšovat, píše Marketing&Media.

Mediální agentura ZenithOptimedia, která při predikcích vychází z hrubých monitorovaných údajů, podle M&M revidovala svůj odhad vývoje reklamních investic a očekává v letošním roce v ČR růst okolo 1 procenta. Šéf výzkumu firmy Jan Poláček pro týdení prognózu zdůvodnil mírně rostoucím hrubým domácím produktem, růst cen ve vybraných komoditách a zvyšováním životních nákladů obyvatel. Následky těchto změn se podle něho mohou v druhé polovině letošního roku projevit také v posunu načasování kampaní u mezinárodních klientů nebo i přesunu plánovaných investic na jiné, klíčové trhy pro zadavatele.

„V našem modelu také pro letošní rok očekáváme pomalé oživení reklamního trhu v ČR, naše prognóza je však optimističtější a blíží se spíše k horní hranici odhadu mediálních agentur. Reklamní výdaje na televizní reklamu by měly růst o něco rychleji než celkový trh s reklamou. Růst výdajů na televizní reklamu v ČR odhadujeme nejvýše v rozmezí 4 až 6 procent,“ komentoval zprávu Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance.

(Zdroj: Marketing&Media, CETV)


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.3.2017
11:18Micron Technology Inc překvapil investory skvělými výhledy
10:47Nálada v eurozóně zdolává 6ti měsíční maxima
10:34Další nárůst optimismu v eurozóně táhne euro vzhůru  
10:26Unipetrol nejvýš od července 2008. Pražská burza míří k týdennímu zisku
9:59Komerční banka, a.s.: Zveřejnění Výroční zprávy za rok 2016
9:53Komerční banka, a.s.: Pozvánka na valnou hromadu
9:50MONETA Money Bank, a.s.: Zveřejnění pozvánky na řádnou valnou hromadu společnosti MONETA Money Bank, a.s.
9:38Klíčová zdravotní reforma: Trump chce slyšet ano, zamrzlá Sněmovna to zkusí dnes
9:34Technická analýza: Euro dnes může zamířit zpět k 1,08 EURUSD
9:07Rozbřesk: Kdy se smaže rozdíl mezi německými a americkými výnosy?
9:01Akcie Huishan Dairy (-85 %) zažily pád z útesu. Zatím se neví proč  
8:56Po solidním růstu páteční pokles? Otestuje Moneta 85 Kč a dál posílí VIG?  
6:09„Millennials“ v USA na tom jsou ekonomicky hůře, než na tom byli v jejich věku jejich rodiče
23.3.2017
21:00Na Wall Street se vrací volatilita; VIX letos poprvé nad 13
18:47Akcie třech velkých překvapení
17:59Inflace už není monetárním jevem? Jen u malých dětí na zadním sedadle
17:32Uspěje Trump s reformou? Pozitivní nálada převažuje, zabrzdila postup jenu  
17:32Credit Suisse: Spekulace o navýšení kapitálu srazily akcie (-3 %)
16:53Pražskou burzu podpořily ČEZ, Erste a silný růst akcií VIG po výsledcích
16:52Summary: Credit Suisse chce vylepšit svou kapitálovou základnu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
1:30JP - PMI v průmyslu
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
13:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m