Tržby německého maloobchodu za celý loňský rok vzrostly v nominálním vyjádření o 2,6 procenta, což byl nejvyšší růst od roku 1994. K růstu přispěly hlavně tržby z prodeje přes internet a zásilkového prodeje. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil německý spolkový úřad.
Tržby z prodeje přes internet a zásilkového prodeje se meziročně zvýšily o 5,7 procenta. Tržby z prodeje kosmetických, farmaceutických a zdravotnických výrobků vzrostly jen o 0,4 procenta.
Po očištění o inflaci se tržby zvýšily o 0,9 procenta. Růst sice zpomalil z 1,4 procenta o rok dříve, po prudkém poklesu v období krize však zaznamenal růst již druhým rokem za sebou.
Analytici však upozorňují, že přestože celý loňský rok byl silný, není důvod ke spokojenosti. V prosinci se podle předběžných údajů ve srovnání s předchozím měsícem tržby po sezonním očištění v nominálním vyjádření snížily o 1,7 procenta, přestože trh práce byl silný a nálada spotřebitelů dobrá. Základní meziměsíční změna ukázala na prosincový pokles maloobchodních tržeb o 1,4 % při očekávaném růstu o 0,8 %, meziročně pak na -0,9 % místo očekávaných +0,9 %. Listopad vykázal meziměsíční pokles o 1 % při meziročním růstu o 0,9 %.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)