Americký řetězec kaváren (60,5 USD, 1,12%) dokázal do konce března posílit své postavení na klíčovém trhu ve Spojených státech a v druhém čtvrtletí fiskálního roku zvýšil čistý zisk na 390,4 milionů dolarů, nebo-li 51 centů na akcii. O rok dříve ve stejném období vydělal 309,9 milionů dolarů, nebo-li 40 centů na akcii.
"Američané možná nevidí ekonomické vyhlídky optimisticky, ale za kávu ve Starbucksu utrácejí více," poznamenal komentátor agentury AP. Jiné řetězce rychlého občerstvení si naopak stěžují na to, že zákazníci šetří, (100,94 USD, -0,08%) či (18,06 USD, -1,20%) už zaznamenaly pokles prodejů. Kavárny nejen rozšiřují sortiment o nové nápoje a obědové balíčky, ale také dokázaly přilákat milion nových klientů do svého věrnostního programu.
Tržby největšího kavárenského řetězce na světě meziročně vzrostly o 11 procent na 3,56 miliard dolarů, ale nedosáhly na očekávání trhu na úrovni 3,58 miliardy dolarů. Firma dále oznámila, že zvýšila svůj odhad letošních zisků na 2,12 až 2,18 dolaru na akcii z 2,06 až 2,15 dolar. Akcie ale přesto po závěru obchodování klesly o 2,6 procenta poté, co na Wall Street uzavřely s více než 2% ziskem.