Hrubé výdaje za televizní reklamu v prosinci meziročně vzrostly o 21 %, tzn. 1,66 mld. Kč, ale ve srovnání s listopadem poklesly o 35 %, tzn. 2,57 mld. Kč. V prosinci televize vysílaly v meziročním srovnání o 29 hodin více reklamy – TV Nova (vlastněná CME) o 16,75 hodin reklamy více, zatímco její největší konkurent, TV Prima, o 11 hodin více. Přestože podíl sledovanosti TV Prima (počítaný v GRP bodech) po dvou měsících klesl pod 30% hranici, meziročně vzrostl o 7,9 bodů. Podíl TV Nova se snížil o 6,9 bodů na 57 %, zatímco na jaře byl tento podíl 70 %. Myslíme si, že je tato zpráva mírně negativní, ale neměla by ovlivnit dnešní obchodování s akciemi CME, protože tento sestupný trend můžeme pozorovat delší dobu. Opakujeme naše doporučení Koupit.
Nova Prima ČT
2005 2004 2005 2004 2005 2004
Březen 70,0 62,9 18,3 24,0 11,8 13,1
Duben 70,2 63,6 19,6 22,7 10,2 13,7
Květen 67,5 63,4 22,0 23,8 10,5 12,7
Červen 70,0 62,0 20,8 25,1 9,2 12,9
Červenec 67,1 59,7 17,2 21,8 15,6 18,5
Srpen 63,5 59,3 21,0 22,4 15,5 18,4
Září 62,5 61,7 26,6 26,0 10,9 12,2
Říjen 59,3 62,7 30,5 26,4 10,1 10,8
Listopad 57,7 65,0 31,8 24,4 10,5 10,6
Prosinec 57,0 63,9 28,7 20,8 14,3 15,3
Zdroj: ČTK