Škoda Auto zvýšila prodej automobilů za prvních devět měsíců letošního roku meziročně o 0,7%. Celkově po celém světě prodala Škoda za leden až září 335 597 vozů. Společnost, jejímž mateřským koncernem je německý Volkswagen, již držíce oznámila propad 9M čistého zisku o 5% na 1,47 mld. Kč při tržbách 111 miliard korun.
Nejvíce automobilů prodala Škoda v západní Evropě (178 684), meziročně však jde o pokles o 2,2%. Prodej v ČR poklesl z 55 711 na 54 678 vozů, tržní podíl se tak zmenšil na 48,55% z 51,17% ve stejném období loni. Celosvětově nejprodávanější značkou je Škoda Fabia (195 536) následovaná Octavií (123 310) a Superbem (16 751).
Podle zjištění ČTK považuje vedení mírný meziroční nárůst prodejů za velký úspěch s ohledem ke konkurenci a celkové stagnaci automobilového trhu. Zvláštní úspěchy automobilka prý slaví v Polsku a Německu.
(zdroj: Reuters, ČTK)