Energetické nápoje zažívají boom. Analytici očekávají do roku 2010 roční nárůst prodeje vitamínových nápojů ve výši kolem 30 %. Tento trend by měl pozitivně ovlivnit i giganta ve světě limonád, společnost Coca-Cola, která zítra zveřejní své čtvrtletní výsledky.
Coca-Cola nedávno převzala nápojový koncern Energy Brands, který prodává vitamínové a energetické nápoje pod značkou Glaceau. Rozšíření nabídky o energetické nápoje bylo na Wall Street přijato pozitivně. „Glaceau se dobře hodí k portfoliu značek Coca-Coly,“ vysvětluje analytička investiční banky Davenport&Company Ann Gurkin. Coca-Cola by tak podle ní mohla těžit z očekávaného růstu prodeje vitaminových nápojů. Analytička sice věří, že akvizice v letošním roce zisk Coca-Coly do jisté míry sníží, ale od příštího roku by se již Glaceau měla v hospodaření společnosti projevit pozitivně. Doporučení analytičky zní „koupit“, cílová cena 58 USD.
Optimisticky se vyjadřuje také analytik Lehman Brothers Michael Branca, a to již o výhledu na příští čtvrtletí. Provozní zisk ve druhém čtvrtletí podle něj vzrostl o 10,1 % na 0,83 USD na akcii. Zlepšil se podle něj především odbyt na japonském trhu, se silnými čísly počítá i v eurozóně a Latinské Americe. Pro akcie Coca-Coly má analytik investiční doporučení „overweight“ a cílovou cenu 60 USD.
Banc of America doporučuje „koupit“ s cílovou cenou 57 USD.
Podle Welt Online