Aktualizováno Největší evropská automobilka , ovládající také tuzemskou Škodu Auto, zvýšila svůj podíl v německém výrobci nákladních vozů nad 30 procent a usiluje o jeho celkové získání. uvedl, že k dnešnímu datu ovládá 30,47% hlasovacích práv ve společnosti a oznámil předložení závazné nabídky na převzetí celého výrobce nákladních vozů na ceně 95 EUR za akcii. To znamená mírný diskont proti dnešní ceně akcií SE, která se před zveřejněním zprávy pohybovaly u 97 EUR/akcie a po jejím oznámení posílily až o 4,4 % či 4,3 EUR nad 100 EUR/akcie. Páteční uzavírací cena dosahovala 96,52 EUR/akcie. Od počátku roku akcie SE posílly o 12 procent a dosahují tržní kapitalizace 14,5 miliardy eur.
oznámil, že jeho cílem je vytvořit velkého producenta užitkových aut, který by měl kromě značek a zahrnovat také švédskou společnost . Akcie koncernu na zprávu reagovaly až 3% posílením. K předložení nabídky na převzetí ale také zavazují německé zákony, kde je po překročení 30% podílu krok povinný. Před dnešním dnem držel podíl 29,9 procenta a podle vyjádření mluvčí koncernu Christine Ritzové bude usilovat o „stabilně nadpoloviční kontrolu“.
Krok je logický z pohledu portfolia ovládaných značek producentů užitkových a nákladních vozů. a již v listopadu loňského roku oznámily, že jednají o možném spojení. přitom vlastní ve Scanii rozhodující více než 70% podíl. „Kvůli prohloubení spolupráce mezi Scanií, a jsou fúze a navýšení kontroly ze strany v nezbytné,“ uvedl německý koncern. ve Stockholmu od počátku roku posílila o 9,9 procenta. Šéf Ferdinand Piech synergický efekt propojení odhaduje na jednu miliardu eur ročně.
V segmentu osobních vozů fúzuje v automobilkou a chce se do roku 2018 stát celosvětově největším výrobcem automobilů na světě.
DZ Bank přispěchala k transakci s komentářem, podle kterého je velmi nepravděpodobné, aby akcie MAN SE v průběhu nabídky dále rostly, protože VW podle názoru banky k navýšení stávající diskontní nabídky nepřistoupí.
(Zdroj: Bloomberg, , čtk)