Tržby v maloobchodě za březen mírně klesly o 0,4 procenta, v meziročním srovnání byly nižší 0,3 procenta. V prvních dvou měsících roku prodejům pomáhal kalendář, počty pracovních dní byly meziročně vyšší. V březnu se karta obrátila, bylo naopak o jeden pracovní den méně. Bez tohoto vlivu by maloobchod vykázal mírný růst. Celkově za první kvartál sektor vzrostl o 0,9 procenta, což znamená zpomalení oproti předchozímu kvartálu a značné zpomalení ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku. Data ukazují, že poptávkové inflační tlaky z domácí ekonomiky stále nepřicházejí. Centrální banka ale ani tak žádné zvyšování sazeb nenaznačuje, po posledním jednání naopak ukazuje posun holubičím směrem.
Dynamiku maloobchodu negativně ovlivnily potraviny, kde tržby za březen reálně klesly o 2,1 procenta. Při výrazném růstu cen potravin vytrvalý pokles tržeb ukazuje na omezování spotřeby a přechod na levnější produkty. Dalším významným faktorem byl pokles prodejů aut, který naznačily meziročně nižší březnové registrace. Prodeje pohonných hmot klesly o 2,3 procenta. Ceny sice kulminovaly až v dubnu, rychle ale rostly už od začátku roku a tento vývoj začal doléhat na poptávku. I přes pokles objemu prodejů ale v březnu dál rostla částka, kterou spotřebitelé za pohonné hmoty celkově zaplatili.
Negativní vývoj ve zmíněných oblastech dokázaly na druhé straně téměř kompenzovat vyšší tržby jinde. Tržby za počítačové a komunikační vybavení stouply o 12,5 procenta, u výrobků pro kulturu a rekreaci to bylo 6,3 procenta a u oděvů a obuvi o 10,7 procenta. Slušně rostl také maloobchod s vybavením pro domácnosti včetně elektroniky - o 5 procent. Dřívější strmý růst obchodu přes internet se v prvním kvartále výrazně snížil. Za březen tento typ obchodu rostl jen o 1,1 procenta.