Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
GM může svou vizí sdílení aut

GM může svou vizí sdílení aut "překopat" auto segment

1.2.2016 15:53
Autor: Pavel Daniel

General Motors Co nechce ztratit kontakt s technologickým vývojem v auto-segmentu, který stále rychleji míří k „samo řiditelným“ autům. Firma proto sestavila speciální tým, který má urychlit rozvoj samo řiditelných a elektrických aut. Od 1. února 2016 byl viceprezidentem divize autonomních technologii a výroby aut jmenován Doug Parks, dosavadní viceprezident GM pro globální programy produktů.

Společnosti jako Alphabet Inc., Tesla Motors Inc. nebo právě GM navíc lobbují u regulačních orgánů, aby vývoji segmentu aut „bez řidiče“ přizpůsobily co nejrychleji současnou legislativu. Automobilka GM vychází totiž z vize, která konstatuje, že průměrné auto stráví až 96 % času zcela nevyužito. A jak využití auta zlepšit? Cestou je společné sdílení a přeprava osob díky „on-demand“ aplikacím. I proto GM investovala 500 milionů amerických dolarů do společnosti Lyft a snaží se urychlit aplikaci vyspělých bezpečnostních funkcí aut, jako je automatické brzdění, udržování jízdy v pruzích nebo adaptivní tempomat, rychleji do výroby. Prvním výsledkem je na konci ledna 2016 spuštěná aplikace Maven, která pro sdílení aut zatím funguje ve městě Ann Arbor, ve státě Michigan.

Pokud by se tato vize GM naplnila, znamenala by ale podle analytiků doslova revoluci v automobilovém průmyslu. Analytici míní, že GM směřuje ke změně podstaty auto-segmentu, když chce vyměnit tradiční „vlastnictví auta za „sdílení“ vozu. Nová divize GM má proto pod Parksovým dohledem rozvíjet nové elektrické a akumulátorové systémy a software pro vozidla, včetně „obslužných“ platforem. GM již dříve oznámila, že v roce 2016 spustí výrobu elektrického modelu Chevrolet Bolt pro veřejnost. Ten má na jedno „nabití“ ujet až 200 mil (zhruba 322 km) a jeho pořizovací cena startuje na 35 000 amerických dolarech. Problémem ale může být to, že cena je na zhruba dvojnásobku cen podobných modelů v segmentu elektrických automobilů.

Vize GM je podle hodnocení analytiků atraktivní i pro investory. Automobilový průmysl se nezmění ze dne na den, a to ani přesto, že se několik start-upů rozhodne vytvořit program na sdílené jízdy, či pro výrobu aut bez řidiče. Jde o to, že automobilky, které dnes pracují na inovativních technologiích, jakou je právě technologie auta bez řidiče, získávají před ostatními náskok do budoucna. Podle deníku The Wall Street Journal má segment samo řiditelných aut slibnou perspektivu. A to kvůli tomu, že jej podporují veřejnoprávní instituce. Příklad? Administrativa nynějšího prezidenta USA Baracka Obamy chce jen během příští dekády utratit až 4 miliardy dolarů k urychlení nástupu „bezpilotních“ vozů.

Zdroj: The Wall Street Journal, Reuters. GM


Čtěte více:

T. Vlk: Americký trh práce a jednání BoE (Video)
1.2.2016 12:33
Nový týden začíná sérií indexů nákupních manažerů. Čínské indexy vyšly...
Demokracie vyžaduje tištění peněz a to bude prospívat akciím
1.2.2016 14:00
Medvědi, kteří sledují Čínu, předpovídají, že se její současné problém...
Američané v prosinci výdaje nezvyšovali, příjmy jim však rostly
1.2.2016 14:44
Osobní příjmy Američanů v prosinci stouply o 0,3 procenta, tedy stejně...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.10.2018
9:48Víkendář: Nejhorší ze všeho jsou Japonci. A Evropská unie.
20.10.2018
15:18Jak centrální banky zkrotí příští recesi?
9:31Víkendář: „Deep fake“ technologie jako další krok k paranoie a ohrožování demokracie
19.10.2018
22:05Houpačka na Wall Street
17:41Přichází velká uhelná rotace, někde by měly být elektromobily snad zakázány
17:25Proměnlivý pátek možná skončí dobře. Pomohlo americké obchodování a zprávy o Itálii  
17:24Summary: Schlumberger se držel tržního konsensu, Volvo ho opětovně překonal
17:13Pražská burza prohloubila ztráty, v Evropě se trápí Daimler  
16:58Technická analýza: Koruna pod tlakem, dolaru pomáhá Fed i Itálie
16:47Reuters: OPEC a jeho spojenci mají problém se zvýšením těžby
15:51Karel Sokolovský: Alibaba je pro mě čínská investice č. 1 (video)
15:15Ministryně Nováková: Výstavba jaderných bloků ČEZ musí respektovat akcionáře
13:51Investiční tipy Patrie pro USA: Když hospodářský cyklus stárne...  
13:47Obří pekárenská akvizice: Penam z Agrofertu znovu kupuje United Bakeries
12:12Perly týdne: Všude extrémní přeprodanost, atraktivní Facebook, Evropa dušená daněmi
11:26AMISTA investiční společnost, a.s. - Společnost SAFICHEM, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. zveřejňuje Vnitřní informaci
11:16Wüstenrot hypoteční banka a.s.- Informace k výplatě hypotečních zástavních listů
10:50Čínu potěšilo uvolnění regulace, ale evropské trhy se po slibném úvodu znovu trápí  
10:49Michelin posílá automobilový průmysl do červeného, unijní výtka Římu stahuje banky  
10:36Pimco si stojí za svým: Nízké sazby tu budou i nadále

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data