Co nechce ztratit kontakt s technologickým vývojem v auto-segmentu, který stále rychleji míří k „samo řiditelným“ autům. Firma proto sestavila speciální tým, který má urychlit rozvoj samo řiditelných a elektrických aut. Od 1. února 2016 byl viceprezidentem divize autonomních technologii a výroby aut jmenován Doug Parks, dosavadní viceprezident pro globální programy produktů.
Společnosti jako Alphabet Inc., Motors Inc. nebo právě navíc lobbují u regulačních orgánů, aby vývoji segmentu aut „bez řidiče“ přizpůsobily co nejrychleji současnou legislativu. Automobilka vychází totiž z vize, která konstatuje, že průměrné auto stráví až 96 % času zcela nevyužito. A jak využití auta zlepšit? Cestou je společné sdílení a přeprava osob díky „on-demand“ aplikacím. I proto investovala 500 milionů amerických dolarů do společnosti Lyft a snaží se urychlit aplikaci vyspělých bezpečnostních funkcí aut, jako je automatické brzdění, udržování jízdy v pruzích nebo adaptivní tempomat, rychleji do výroby. Prvním výsledkem je na konci ledna 2016 spuštěná aplikace Maven, která pro sdílení aut zatím funguje ve městě Ann Arbor, ve státě Michigan.
Pokud by se tato vize naplnila, znamenala by ale podle analytiků doslova revoluci v automobilovém průmyslu. Analytici míní, že směřuje ke změně podstaty auto-segmentu, když chce vyměnit tradiční „vlastnictví auta za „sdílení“ vozu. Nová divize má proto pod Parksovým dohledem rozvíjet nové elektrické a akumulátorové systémy a software pro vozidla, včetně „obslužných“ platforem. již dříve oznámila, že v roce 2016 spustí výrobu elektrického modelu Chevrolet Bolt pro veřejnost. Ten má na jedno „nabití“ ujet až 200 mil (zhruba 322 km) a jeho pořizovací cena startuje na 35 000 amerických dolarech. Problémem ale může být to, že cena je na zhruba dvojnásobku cen podobných modelů v segmentu elektrických automobilů.
Vize je podle hodnocení analytiků atraktivní i pro investory. Automobilový průmysl se nezmění ze dne na den, a to ani přesto, že se několik start-upů rozhodne vytvořit program na sdílené jízdy, či pro výrobu aut bez řidiče. Jde o to, že automobilky, které dnes pracují na inovativních technologiích, jakou je právě technologie auta bez řidiče, získávají před ostatními náskok do budoucna. Podle deníku The Wall Street Journal má segment samo řiditelných aut slibnou perspektivu. A to kvůli tomu, že jej podporují veřejnoprávní instituce. Příklad? Administrativa nynějšího prezidenta USA Baracka Obamy chce jen během příští dekády utratit až 4 miliardy dolarů k urychlení nástupu „bezpilotních“ vozů.
Zdroj: The Wall Street Journal, Reuters. GM