Společnost Altria uvedla v komentáři ke svým výsledkům za 2. čtvrtletí, že její tržby ve střední Evropě (které meziročně klesly o 4,4 %) byly negativně ovlivněny především poklesem prodeje v České a Slovenské republice. V ČR ztratily značky Philip Morris, Petra a Sparta, ve prospěch levnějších značek konkurenčních výrobců. Na Slovensku bylo meziroční srovnání ovlivněno především tím, jak se prodejci předzásobili před zvýšením spotřební daně v roce 2003 a následným snížením celkových tržeb z prodeje cigaret v důsledku zvýšení ilegálních prodejů. Tyto zprávy jsou v souladu s našimi projekcemi, očekáváme, že výnosy Philip Morris ČR (který je ze 78 % vlastněný Philip Morris Int.) meziročně klesnou v 1. pololetí 2004 o 7 %. Společnost zveřejní výsledky svého hospodaření do konce července.
Jan Hájek, Patria Finance