Praha (ČTK) - Mediální společnost Central European Media Enterprises (CETV), která v Česku vlastní televizi Nova a další stanice, má zatím v plánu držet hotovostní rezervy a s dalšími akvizicemi počkat na oživení reklamního trhu. V dnešním rozhovoru pro agenturu Reuters to řekl generální ředitel (530,5 CZK, -3,72%) Adrian Sarbu.
měla na konci března v hotovostních rezervách 494,4 milionu dolarů (přes deset miliard Kč). Společnost v prvním čtvrtletí snížila čistou ztrátu meziročně o pět procent na 42,3 milionu dolarů a její výnosy se o pět procent zvýšily na 143,6 milionu USD. Středeční výsledky a výhledy byly vesměs výrazně horší, než se čekalo, a akcie na to reagovaly propadem o více než 21 procent.
"Vzhledem k situaci na našich trzích v prvním a druhém čtvrtletí se nedotkneme hotovostních rezerv, dokud neuvidíme stabilní oživení," řekl Sarbu. Firma ve středu sdělila, že na trzích, kde působí, ve druhém čtvrtletí počítá s celkovým poklesem výdajů na reklamu asi o tři procenta. Za celý letošní rok by se ale měl reklamní trh stabilizovat.
se potýká s propadem výdajů na televizní reklamu od finanční krize ve druhé polovině roku 2008 a loni se její příjmy z reklamy propadly o 30 procent. Společnost očekává, že na předkrizovou úroveň se reklamní výdaje nevrátí dříve než v roce 2012.
se nyní zaměří na své dosavadní trhy, kde chce růst "organickým způsobem" čili vnitřním rozvojem, který není tak nákladný jako akvizice. "Jakmile se to zvedne, rozhlédneme se kolem a uvidíme, jaké příležitosti tu jsou," řekl Sarbu.
působí v šesti zemích střední a východní Evropy. Největšími trhy jsou pro ni český a rumunský, působí ale rovněž v Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku. Letos se firma stáhla z Ukrajiny. Se vstupem na polský trh podle Sarbua nepočítá, protože tam je příliš velká konkurence.