PRAHA (MEDIAFAX) - První desítka největších reklamních inzerentů investovala v Česku v červenci do reklamy podle ceníkových cen 700 milionů korun. Vyplývá to z údajů společnosti Admosphere zabývající se monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu a na internetu, které zveřejnila v pondělí.
"První místa drží giganti (59,98 USD, -0,35%) Czech Republic (141,8 milionu korun), (37,39 EUR, 0,39%) ČR (108,3 milionu korun) a (21,05 EUR, 0,26%) ČR (86,8 milionu korun). Mezi top 10 se poprvé dostala i XXXLutz CZ se svou velmi diskutovanou kampaní na obchodní dům s nábytkem. Ta vzbudila mezi Čechy v červenci nemalý rozruch," řekl ředitel společnosti Admosphere Karel Honzl a dodal, že více než polovina proinzerované sumy obchodního domu s nábytkem (58 procent) byla podle monitoringu Admosphere investována do televizní reklamy.
Upozornil však, že jeho společnost srovnává zadanou reklamu pouze s ceníkovými cenami, skutečné náklady inzerentů jsou ve skutečnosti nižší. Ovlivňují je totiž různé množstevní slevy, promoakce a jiné případné bonusy.
Společnost Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v takzvaných out of home mediích na území České republiky. Jejími partnery v tom jsou profesní organizace, mezi něž patří například Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu je pomáhat inovativním řešením zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.
Kolik v červenci do reklamy investovalo deset největších inzerentů
1. |
Czech Republic |
141 807 000 |
2. |
ČR |
108 343 000 |
3. |
ČR |
86 840 000 |
4. |
Czech Republic |
74 154 000 |
5. |
Plzeňský Prazdroj |
53 588 000 |
6. |
Lidl Česká republika |
53 024 000 |
7. |
XXXLutz CZ |
52 186 000 |
8. |
(437,1 CZK, 0,23%) ČR |
46 783 000 |
9. |
Reckitt Benckiser (Czech Republic) |
41 395 000 |
10. |
(55,3 USD, 0,04%) HBC Česká republika |
41 143 000 |
(Zdroj: Admosphere)