Tržby mobilního operátora T-Mobile dosáhly v Česku za první čtvrtletí letošního roku 6,5 miliardy korun, zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) dosáhl 3,3 miliardy korun. Společnost o tom informovala v pátek.
Celkové integrované tržby za první čtvrtletí tohoto roku dosáhly 6,5 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 9,4 procenta, tržby z mobilních služeb pak přesáhly šest miliard korun. Ukazatel EBITDA dosáhl 3,3 miliardy korun, což je pokles o pět procent. EBITDA marže z celkových tržeb přesáhla - zvláště díky neustálému tlaku na efektivitu – 50 procent.
Průměrná měsíční útrata za mobilní telekomunikační služby (ARPU) činila 370 korun, což je o 10,8 procenta méně než v prvním čtvrtletí loňského roku. K rostoucím parametrům v posledních letech patří podíl nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb; ten k 31. březnu 2011 činil 24 procent.
K 31. březnu 2011 měl T-Mobile 5,4 milionu zákazníků, tedy přibližně tolik, co před rokem. Podíl zákazníků, kteří využívají některý z paušálních mobilních programů, meziročně vzrostl téměř o 100 tisíc na 2,8 milionu, což představuje 51 procent z celkové základny. Průměrný měsíční podíl zákazníků, kteří se rozhodnou odejít (churn), se drží na nízkých 1,3 procenta.
"Dosažené výsledky zcela odpovídají prostředí, v němž působíme. Zákazníci jsou převážně věrni svému operátorovi a majitelé předplacených karet stále častěji přecházejí na výhodnější tarifní smlouvy. Ceny telekomunikačních služeb trvale klesají, což se logicky odráží i na tržbách. Jasným trendem je rostoucí podíl datových služeb na příjmech," okomentoval výsledky hospodaření generální ředitel T-Mobile Milan Vašina.
T-Mobile i v prvním čtvrtletí významně investoval, především do pokrytí vysokorychlostní 3G sítě. Ke konci března 2011 pokrývá 42,5 procenta populace a 329 lokalit. K pátku tyto ukazatele dosahují 45 procent, resp. 406 měst a obcí.
"V dnešní době je jasné, že hlavním úkolem operátora je udržet stávající zákazníky. Předpokladem jsou samozřejmě spolehlivé služby za rozumnou cenu, ale to by nestačilo. Snažíme se zákazníkům poskytovat nejen kvalitní péči a pomoc, když to potřebují, ale také další výhody, kterými je chceme odměnit za to, že jsou s námi," dodal Vašina.