Aktualizováno Po nedávných raketových startu technologických nováčků - společnosti a ruského internetového vyhledávače – dnes Wall Street v podobném duchu vítá i akcie provozovatele internetových rádií Pandora Media. V prvních minutách dnešního obchodování, v nichž se hlavní americké akciové indexy propadly skoro o procento níže, vystřelila Pandora až o 51,3 procenta nad upisovací cenu a stanovila svá historická maxima až na 24,2 dolaru za akcii.
Již primární úpis společnosti Pandora Media ukázal, že o nové technologické tituly je mezi investory stále zájem. Zatímco původně stanovené rozmezí IPO znělo 10-12 dolarů, zvýšená poptávka nakonec manažery úpisu vedla k navýšení upisovací ceny na 16 dolarů.
Příběh za úvodním růstem tohoto IPO je přitom velmi podobný tomu viděnému u obou zmiňovaných technologickým předchůdců, jmenuje se omezená nabídka. Jak , který v rámci prvního obchodního dne hodnotu akcií zdvojnásobil, tak (při premiéře +55 %) a stejně i Pandora Media totiž nedali na trhu více než desetinu celkového podílu. Zajistily si tak převis poptávky. Investory navíc úspěchy dvou předchůdců Pandory lákají také se svést na nové technologické vlně.
Pandora Media je poskytovatelem vysílání radiových stanic streamováných přes internet do počítačů a mobilních telefonů. Svým uživatelům nabízí možnost zadat své oblíbené umělce a písně, podle kterých jim pak navrhne k poslechu rozhlasovou stanici dle jejich vkusu. Od svého založení v roce 2000 společnost v rámci svého rozjezdu ztratila již 92 milionů dolarů (loni -1,8 mil. USD v roce 2009 -16,8 mil. USD). V rámci IPO si však prodejem 9,2% podílu přišla na 234,9 milionu dolarů.
(Zdroj: AP, Bloomberg)
Nafukuje se podle Vás na trzích další internetová bublina? - hlasujte v naší anketě ZDE