Stávka nesplnila očekávání odborových předáků, nic pozitivního nepřinesla a způsobila obrovské finanční škody. Novinářům to dnes řekl premiér Petr Nečas (ODS). Potvrdilo se podle něj, že protest byl politický. Premiér zopakoval, že je připraven s odbory dále jednat o vládních reformních plánech. Kabinet od nich ale neustoupí. Postoj premiéra ke stávce podpořil i ministr financí a místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek.
"Je to vítězství občanů České republiky, kteří projevili větší rozum než vedení odborů," komentoval Nečas klidný průběh protestu. Stávka podle něj přinesla zvýšení politického napětí, protože na ní "parazitovala" levicová opozice. Projevy odborářských předáků a aktivní účast politiků ČSSD podle něj ukázala, že šlo o politický akt.
Nečas zopakoval, že vláda "neodstoupí od svého reformního programu". S představiteli odborů je prý připraven jednat o parametrických změnách vládních plánů. Premiér také poznamenal, že pokud se potvrdí informace o tom, že stávkující v některých místech vyhrožovali zaměstnancům, kteří chtěli pracovat, bude to považovat za neuvěřitelný exces.
Odborový předák Jaromír Dufek hodnotil čtyřiadvacetihodinovou stávku po její půli jako vítězství. I když nakonec nedošlo na plánovanou blokádu hlavních uzlů v Praze, odboráři podle něj ukázali, že by hlavní město zcela zastavit mohli. Předseda opoziční ČSSD Bohuslav Sobotka pak premiéra vyzval, aby obnovil sociální dialog, stáhl vládní reformní zákony a jednal o nich s odbory i s opozicí.
Celý den dnes v Česku stojí kvůli stávce nákladní i osobní železniční doprava, v některých městech včetně Prahy také částečně městská hromadná doprava. Poprvé v historii se zcela zastavilo metro. Odboráři protestují proti vládním reformám, zejména oddalování věku odchodu do důchodu. Celorepubliková stávka kolaps nezpůsobila, lidé se na zastavení dopravy připravili, část jich zůstala doma, část osedlala kola. Prázdné tak zůstaly i autobusy najaté jako náhradní doprava.
České dráhy odhadly škody vzniklé v souvislosti se stávkou na 70 milionů korun. Zahrnují nevybrané jízdné nebo poplatky za provoz vagónů. Nákladní dopravce ČD Cargo vyčíslil ušlé tržby a vícenáklady asi na 57 milionů korun. Obnovení provozu na železnici po stávce vyjde Správu železniční dopravní cesty zhruba na dalších pět milionů korun. Škody už sčítají i některé firmy.
Přes noc se v celém Česku zastavilo asi 120 nákladních vlaků, které stojí ve větších stanicích a rozjedou se až nad ránem. Výpadek části ze 7000 spojů, které denně vypraví, se dráhy snažily kompenzovat zhruba 200 náhradními autobusy. Denně využije vlak kolem půl milionu cestujících, náhradní autobusy ale většinou zely prázdnotou.
Omezený provoz MHD je vedle Prahy stále v Brně, Olomouci a Ústí nad Labem. Řada zaměstnanců zvolila proto pro cestu do práce alternativní prostředky. V Praze se tak radikálně zvýšil počet cyklistů, vyjelo jich tolik, co jindy za celý týden. Někteří z nich ale výlet nezvládli a skončili s úrazy.
Dosah měla stávka například i na Slovensku, kde ovlivnila stovky železničních spojů. Některé vlaky jezdily po zkrácených trasách, další spoje slovenský přepravce ani nevypravil.
Do škol v hlavním městě kvůli stávce dorazila zřejmě méně než polovina žáků, většina škol a školek nicméně zajišťovala aspoň hlídání. K protestu se symbolicky přihlásili i zaměstnanci některých škol v regionech a podpořila jej také část zdravotníků. Krajská předsedkyně odborového svazu pracovníků ve školství v Libereckém kraji Alena Losová ČTK řekla, že v některých školách na podporu stávce vyvěsili plakát, jinde učitelé v poledne na pět minut přerušili výuku. Informaci o stávce vyvěsili zdravotničtí odboráři například v českolipské nemocnici.
Kolem půlnoci by se měly vlaky rozjet podle platného jízdního řádu ze stanic, kde před 24 hodinami zůstaly stát. Mezi prvními tak vyjede z Olomouce mezinárodní spoj Šírava, ve kterém uvízla asi desítka zahraničních cestujících.