Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Ukončení reklamy povede k monopolizaci trhu, Nova a Prima na ní ale nakonec prodělají, soudí obchodní ředitel ČT

Ukončení reklamy povede k monopolizaci trhu, Nova a Prima na ní ale nakonec prodělají, soudí obchodní ředitel ČT

23.06.2011 12:39
Autor: Redakce, Patria.cz

Ukončení reklamy na hlavních kanálech veřejnoprávní televize povede k monopolizaci televizního reklamního trhu, kdy televize Nova a Prima dosáhnou 95 procent tržního podílu. Uvedl to obchodní ředitel České televize Robert Kvapil v rozhovoru pro deník Právo. Digitalizace televizního vysílání podle Kvapila nepřispěla ke zvýšení obchodní konkurenceschopnosti, ale naopak posiluje duopol obou komerčních stanic. Nevylučuje, že taková „centralizace“ povede v budoucnu ke zvýšení reklamních cen. To podle něj uvítají televize, které šly při klesajícím trhu v roce 2009 s cenou výrazně dolů a nyní se jen těžko dostávají na předkrizovou úroveň. „Divím se klientům a mediálním agenturám, že více nebojovali,“ podotkl Kvapil.

Prospěch z možného „přelití“ reklamních příjmů České televize však mít soukromé televize nebudou, domnívá se Kvapil a takovou úvahu označuje za „naivní“. Jednotlivé televizní stanice mají svou stabilní diváckou základnu, klient tak usiluje vždy o kombinaci médií, aby maximalizoval zásah reklamy. „Peníze se tedy přelijí do jiných mediálních kanálů nebo je klient neutratí. Prodělají tedy nakonec především televizní stanice, protože se zavázaly k platbám do fondu kinematografie,“ soudí Kvapil.

Generální ředitel Novy, která patří do skupiny Central European Media Enterprises (CETV), tento měsíc prohlásil, že Nova je připravená nahradit výpadek příjmů Státního fondu kinematografie a souhlasí navíc se zachováním reklamy na kulturním a sportovním programu ČT. "Do Státního fondu na podporu kinematografie jde 150 milionů korun ročně. Jsme připravit se podílet na získání stejné, možná i vyšší částku," uvedl Andruško.

Česká televize podle jejího obchodního ředitele plnila díky své unikátní cílové skupině funkci určitého stabilizátora cen, které tak zůstávaly na úrovni odpovídající kvalitě cílové skupiny. „Klient buď preferoval kombinaci kampaní na Nově a ČT, nebo Primě a ČT, málokdy pouze na komerčních stanicích,“ vysvětluje.

Pokud bude změna zákona o televizní reklamě dotažena do konce, od listopadu zmizí reklama ze stanic České televize ČT1 a ČT 24 i jejího webu. Reklama má zůstat pouze na kulturním a sportovním programu ČT, tedy ČT 2 a ČT 4, konkrétně v rozsahu půl procenta denního vysílacího času. Poslanci rozhodnou o změně zákona v polovině července.

(Zdroj: Právo, mediafax, čtk)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.10.2019
17:40Čemu by měli drobní investoři věnovat velkou pozornost
17:13Pražská burza, finanční trhy: Diskutujte s analytikem a makléřem Patrie 24. října v Brně!
17:12Před večerním hlasováním libra ztrácí. Hlavním trhům se však daří  
17:11Summary: Merck se dostal pod tlak, McDonald's naservíroval horší výsledky, než se čekalo
16:08BBC: Vláda dnes v případě porážky stáhne zákon o brexitové dohodě
15:27Boeing stahuje americkou ekonomiku
14:54UPS doručil dobré zprávy, trhy ale čekaly ještě lepší (komentář analytika)  
14:00Trh START má nový přírůstek, boršovského zpracovatele kůží KARO
13:50Fed: Jsme lepší v projekcích, ale nevíme přesně proč
13:48Credit Suisse: Majetek domácností rostl o 2,6 %, mezi bohatými je poprvé více Číňanů než Američanů
12:20UBS: Pokles tržeb zmírnil příliv nových aktiv pod správou  
11:22EK: Rozpočty Itálie a Francie možná budou v rozporu s pravidly EU
11:07Posen: Kryptoměny bez regulace ne, na čele je Švédsko a Čína
10:13Kanadští liberálové zřejmě ztratili většinu, u moci ale zůstanou
10:05Lehká korekce včerejšího optimismu. Od Číny se pozornost opět přesune do britského parlamentu  
9:26Bance UBS kvůli slábnoucí ekonomice a nízkým úrokům klesl zisk o 16 procent
9:14Rozbřesk: Dluhy v unii klesají pomalu
8:58Optimismus kvůli obchodu přetrvává, burzy zřejmě otevřou lehce v plusu  
8:33UniCredit zvažuje, jak se zbavit pověsti italské banky
5:58Boone: Monetární politika sama nestačí, firmy brzdí špatná infrastruktura

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Biogen Inc (09/19 Q3, Bef-mkt)
Harley-Davidson Inc (09/19 Q3, Bef-mkt)
Hasbro Inc (09/19 Q3, Bef-mkt)
Kimberly-Clark Corp (09/19 Q3, Bef-mkt)
Kuehne + Nagel International AG (09/19 Q3)
Lockheed Martin Corp (09/19 Q3, Bef-mkt)
McDonald's Corp (09/19 Q3, Bef-mkt)
NextEra Energy Inc (09/19 Q3, Bef-mkt)
Novartis AG (09/19 Q3)
Procter & Gamble Co/The (09/19 Q1, Bef-mkt)
Snap Inc (09/19 Q3, Aft-mkt)
Texas Instruments Inc (09/19 Q3, Aft-mkt)
UBS Group AG (09/19 Q3, Bef-mkt)
United Technologies Corp (09/19 Q3, Aft-mkt)
7:15Randstad NV (09/19 Q3)
8:00Husqvarna AB (09/19 Q3)
12:00Centene Corp (09/19 Q3)
13:00United Parcel Service Inc (09/19 Q3)
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba
16:00USA - Prodeje starších domů
22:10Chipotle Mexican Grill Inc (09/19 Q3)
22:10Whirlpool Corp (09/19 Q3)