Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Ukončení reklamy povede k monopolizaci trhu, Nova a Prima na ní ale nakonec prodělají, soudí obchodní ředitel ČT

Ukončení reklamy povede k monopolizaci trhu, Nova a Prima na ní ale nakonec prodělají, soudí obchodní ředitel ČT

23.6.2011 12:39
Autor: Redakce, Patria Online

Ukončení reklamy na hlavních kanálech veřejnoprávní televize povede k monopolizaci televizního reklamního trhu, kdy televize Nova a Prima dosáhnou 95 procent tržního podílu. Uvedl to obchodní ředitel České televize Robert Kvapil v rozhovoru pro deník Právo. Digitalizace televizního vysílání podle Kvapila nepřispěla ke zvýšení obchodní konkurenceschopnosti, ale naopak posiluje duopol obou komerčních stanic. Nevylučuje, že taková „centralizace“ povede v budoucnu ke zvýšení reklamních cen. To podle něj uvítají televize, které šly při klesajícím trhu v roce 2009 s cenou výrazně dolů a nyní se jen těžko dostávají na předkrizovou úroveň. „Divím se klientům a mediálním agenturám, že více nebojovali,“ podotkl Kvapil.

Prospěch z možného „přelití“ reklamních příjmů České televize však mít soukromé televize nebudou, domnívá se Kvapil a takovou úvahu označuje za „naivní“. Jednotlivé televizní stanice mají svou stabilní diváckou základnu, klient tak usiluje vždy o kombinaci médií, aby maximalizoval zásah reklamy. „Peníze se tedy přelijí do jiných mediálních kanálů nebo je klient neutratí. Prodělají tedy nakonec především televizní stanice, protože se zavázaly k platbám do fondu kinematografie,“ soudí Kvapil.

Generální ředitel Novy, která patří do skupiny Central European Media Enterprises (CETV), tento měsíc prohlásil, že Nova je připravená nahradit výpadek příjmů Státního fondu kinematografie a souhlasí navíc se zachováním reklamy na kulturním a sportovním programu ČT. "Do Státního fondu na podporu kinematografie jde 150 milionů korun ročně. Jsme připravit se podílet na získání stejné, možná i vyšší částku," uvedl Andruško.

Česká televize podle jejího obchodního ředitele plnila díky své unikátní cílové skupině funkci určitého stabilizátora cen, které tak zůstávaly na úrovni odpovídající kvalitě cílové skupiny. „Klient buď preferoval kombinaci kampaní na Nově a ČT, nebo Primě a ČT, málokdy pouze na komerčních stanicích,“ vysvětluje.

Pokud bude změna zákona o televizní reklamě dotažena do konce, od listopadu zmizí reklama ze stanic České televize ČT1 a ČT 24 i jejího webu. Reklama má zůstat pouze na kulturním a sportovním programu ČT, tedy ČT 2 a ČT 4, konkrétně v rozsahu půl procenta denního vysílacího času. Poslanci rozhodnou o změně zákona v polovině července.

(Zdroj: Právo, mediafax, čtk)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
14.12.2017
22:01Americké trhy bez výraznějších zpráv mírně ztrácely, Teva si připsala 10%
19:25Zdánlivě nerozbitná investiční teze od Morgan Stanley
18:45Světový trh s ropou bude v prvním pololetí v přebytku, říká IEA
17:59Summary: Prodej větrníků, nákup filmů a internetová neutralita
17:35Pražská burza rostla třetí den za sebou, PX +0,52 %
17:10Disney koupí aktiva Foxu za 66 miliard dolarů. Měl by se Netflix bát?
17:02Technická analýza: Týden bohatý na události rozhoupal trh s ropou
16:30ECB euru další zisky nepřinesla, zatímco dolar využil dobré zprávy z ekonomiky  
15:15ECB výrazně vylepšuje prognózu, ale dál mává holubičími křídly
15:14Česká zbrojovka a.s.: Zápis z řádné valné hromady akciové společnosti
14:41Listopad znovu nastartoval americký maloobchod  
14:38České ekonomice došli lidé, její růst v příštím roce zpomalí
14:09INFOND investiční fond s proměnným základním kapitálem: Oznámení ohledně delistace investičních akcií
13:48ECB zlepšila výhled růstu v eurozóně a Draghi hýbe eurem. Sledovali jsme ŽIVĚ
13:35Konsorcium v čele s EPH kupuje většinu v druhé největší maďarské elektrárně
13:15Sazby v Británii beze změny, další proměny rétoriky tentokrát nepřišly
11:54Ifo: Německá ekonomika poroste příští rok nejrychleji od 2011
11:37Evropa před ECB ztrácí, Vestas Wind Systems +7 %
11:01Eurodolar přestal růst, když vyprchal efekt Fedu. Jsou tu ale data a přijde ECB  
10:44VIG (-0,19 %) spojí dvě české pojišťovny

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
3:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
3:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00CZ - Běžný účet, mld. Kč
10:00EMU - PMI v průmyslu
10:30UK - Maloobchodní tržby vč. PHM, y/y
13:00UK - Jednání BoE, základní sazba
13:45EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
15:45USA - PMI v průmyslu (Markit)