Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Ukončení reklamy povede k monopolizaci trhu, Nova a Prima na ní ale nakonec prodělají, soudí obchodní ředitel ČT

Ukončení reklamy povede k monopolizaci trhu, Nova a Prima na ní ale nakonec prodělají, soudí obchodní ředitel ČT

23.6.2011 12:39
Autor: Redakce, Patria.cz

Ukončení reklamy na hlavních kanálech veřejnoprávní televize povede k monopolizaci televizního reklamního trhu, kdy televize Nova a Prima dosáhnou 95 procent tržního podílu. Uvedl to obchodní ředitel České televize Robert Kvapil v rozhovoru pro deník Právo. Digitalizace televizního vysílání podle Kvapila nepřispěla ke zvýšení obchodní konkurenceschopnosti, ale naopak posiluje duopol obou komerčních stanic. Nevylučuje, že taková „centralizace“ povede v budoucnu ke zvýšení reklamních cen. To podle něj uvítají televize, které šly při klesajícím trhu v roce 2009 s cenou výrazně dolů a nyní se jen těžko dostávají na předkrizovou úroveň. „Divím se klientům a mediálním agenturám, že více nebojovali,“ podotkl Kvapil.

Prospěch z možného „přelití“ reklamních příjmů České televize však mít soukromé televize nebudou, domnívá se Kvapil a takovou úvahu označuje za „naivní“. Jednotlivé televizní stanice mají svou stabilní diváckou základnu, klient tak usiluje vždy o kombinaci médií, aby maximalizoval zásah reklamy. „Peníze se tedy přelijí do jiných mediálních kanálů nebo je klient neutratí. Prodělají tedy nakonec především televizní stanice, protože se zavázaly k platbám do fondu kinematografie,“ soudí Kvapil.

Generální ředitel Novy, která patří do skupiny Central European Media Enterprises (CETV), tento měsíc prohlásil, že Nova je připravená nahradit výpadek příjmů Státního fondu kinematografie a souhlasí navíc se zachováním reklamy na kulturním a sportovním programu ČT. "Do Státního fondu na podporu kinematografie jde 150 milionů korun ročně. Jsme připravit se podílet na získání stejné, možná i vyšší částku," uvedl Andruško.

Česká televize podle jejího obchodního ředitele plnila díky své unikátní cílové skupině funkci určitého stabilizátora cen, které tak zůstávaly na úrovni odpovídající kvalitě cílové skupiny. „Klient buď preferoval kombinaci kampaní na Nově a ČT, nebo Primě a ČT, málokdy pouze na komerčních stanicích,“ vysvětluje.

Pokud bude změna zákona o televizní reklamě dotažena do konce, od listopadu zmizí reklama ze stanic České televize ČT1 a ČT 24 i jejího webu. Reklama má zůstat pouze na kulturním a sportovním programu ČT, tedy ČT 2 a ČT 4, konkrétně v rozsahu půl procenta denního vysílacího času. Poslanci rozhodnou o změně zákona v polovině července.

(Zdroj: Právo, mediafax, čtk)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.7.2018
10:29Víkendář: Obama to nakonec nevydržel a promluvil
20.7.2018
22:00Wall Street: Klid před bouří ?
18:24Akcie ztrácí na atraktivitě, firmy hromadí stále více hotovosti
17:51Summary: Katastrofa se na GE nekoná, k problematické turbínové divize se však přidávají i obnovitelné zdroje
17:48Perly týdne: Prodávat Teslu, kupovat Amazon a (ne)bát se bouře na obzoru
17:25Banky poslaly Prahu těsně do zeleného, Trump Evropu opačným směrem  
17:13Trump opět dusí trhy. Chce slabší dolar a má ho  
16:52Státní dluh v pololetí stoupl o 89 miliard na 1,714 bilionu Kč
16:25Technická analýza: Ležérní koruna větší aktivitu neindikuje, nerozhodnému dolaru by se mohlo dařit příští týden
16:15Martin Kycelt: Panika na AbbVie: Příležitost k nákupu? (video)
15:45Honeywell ve čtvrtletí překvapil. Tažným koněm opět divize Aerospace  
15:18Ropa pod tlakem medvědích zpráv  
14:41Hodí Fed trhům „válečný“ záchranný kruh?
13:16Trump je připraven uvalit další cla na čínské zboží za 500 mld. USD
11:56Microsoft opět příjemně překvapil, cloudový byznys se blíží pozici firemní jedničky (komentář analytika)  
11:47Globální růst vrcholí, rostou rizika
10:51Koruna setřásá ztráty, eurodolar se konsoliduje. Hlavní trhy bez jasné myšlenky  
10:40V Praze nejlépe Philip Morris, evropskému trendu se vymykají Commerzbank a Deutsche Bank  
10:29Aktualizovaný výhled Patrie na rok 2018: Ropu čeká konečně zklidnění  
10:04Avast koupí slovenskou vývojářskou firmu INLOOPX

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data