Aktualizováno Rada České televize zvolila pět finalistů volby generálního ředitele České televize. Jsou jimi bývalý šéf TV Nova Petr Dvořák, bývalý výkonný ředitel TV Óčko Hynek Chudárek, prezident Česko-německé obchodní a průmyslové komory Radomír Šimek, někdejší marketingový ředitel TV Prima a pražského dopravního podniku Jan Svoboda a výkonný ředitel ČT24 Roman Bradáč.
Podle výsledků dnešního hlasování by byl favoritem výběrového řízení Dvořák. Do finálové volby prošel již v prvním kole hlasování, a to počtem 12 hlasů. "Svědčí to o tom, že rada své sympatie a svou důvěru rozložila celkem jednoznačně. Dvanáct hlasů pro pana Petra Dvořáka je velmi výmluvný doklad, o tom, kdo je favoritem," řekl předseda rady Milan Uhde. Do další volby se v prvním kole dostali ještě Chudárek a Šimek, kteří dostali po osmi hlasech. Svoboda a Bradáč postoupili až ve druhém kole.
Pětice předstoupí před radní ve středu 21. září. Každý z nich dostane deset minut na to, aby představil sebe a svou vizi rozvoje ČT ve veřejném slyšení. Radní poté u každého z nich dostanou půl hodiny na to, aby mu položili své otázky.
Poté radní v tajném hlasování vyberou vítěze výběrového řízení. Hlasování bude mít více kol. V prvním kole označí členové rady nejvýše dvě jména. Sečtou se hlasy a do druhého kola postoupí dva kandidáti s nejvyšším počtem hlasů. V případě rovnosti postoupí kandidáti se shodným počtem hlasů. Ve druhém kole označí členové rady svého favorita. Pokud jeden z nich dostane deset a více hlasů, jmenují jej radní generálním ředitelem. Pokud žádný z nich nebude zvolen, budou z nich radní opět vybírat. Pro volbu bude opět potřeba deset hlasů. Pokud se ani poté nepodaří nového ředitele zvolit, bude se celá finálová volba opakovat, a to nejvýše dvakrát. Pokud se ani ve druhém opakování nepodaří ředitele zvolit, výběrové řízení se zruší.
Výběrové řízení rada vypsala v polovině července, krátce poté, co bývalý ředitel Jiří Janeček oznámil, že hodlá ze zdravotních důvodů rezignovat. Do tendru se přihlásilo cekem 36 lidí, čtyři z nich byli vyřazeni, protože neposlali v pořádku přihlášku s materiály. Janeček odstoupil 31. srpna, ČT od té doby řídí statutární zástupce a vedoucí kanceláře generálního ředitele Vladimír Karmazin.
Bývalý šéf TV Nova Petr Dvořák v případě svého vítězství chce snížit provozní i personální náklady televize a vytvořit nový kanál pro děti. Navrhuje také personálně posílit tým zpravodajských Událostí. V oblasti tvorby plánuje systém producentských skupin s omezeným počtem stálých zaměstnanců. Rada ČT dnes Dvořáka spolu se čtyřmi dalšími kandidáty poslala do dalšího kola výběrového řízení na nového šéfa televize. "Hodlám navrhnout Radě ČT zřízení nového nízkorozpočtového terestrického kanálu ČT3, zaměřeného na oblast pořadů pro děti a vzdělávacích pořadů," uvedl Dvořák ve svém projektu. Nový kanál pro děti by měl být podle něj financovaný z úspor ČT. Investiční náklady na spuštění kanálu by neměly přesáhnout 35 až 45 milionů korun, roční provozní náklady odhaduje Dvořák na 120 milionů Kč.
Výkonný ředitel ČT24 Roman Bradáč ve svém projektu upozornil, že otázka financování České televize podle něho zůstává z dlouhodobého hlediska nedořešená. Reálná hodnota poplatku v roce 2018 klesne prý až na úroveň roku 1997. Upozornil na to Roční vysílací doba ČT se totiž po rozšíření nabídky o dva kanály ČT24 a ČT4 zdvojnásobila ze 17.500 na 35.000 hodin ročně, dodal.
Bývalý výkonný ředitel TV Óčko Hynek Chudárek (50) plánuje v případě svého zvolení prudké snížení počtu zaměstnanců. "Předpokládám, že ze stávajících cca 2800 zaměstnanců ve stálém pracovním poměru v průběhu následujících třech let odejde celkem 20 procent z nich," uvedl ve svém projektu rozvoje veřejnoprávní televize.
Navázat v pohraničí spolupráci se zahraničními televizemi plánuje prezident Česko-německé obchodní a průmyslové komory a jeden z kandidátů na generálního ředitele České televize Radomír Šimek.
Primárním úkolem nového generálního ředitele ČT bude zastavit pokles sledovanosti kanálu ČT1, uvedl ve svém projektu pátý kandidát na funkci ředitele ČT - Jan Svoboda, někdejší marketingový ředitel TV Prima a pražského dopravního podniku. Posílit by se podle něj mělo i postavení stanic ČT24 a ČT4.