Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šéf železničního nováčka LEO Express: Dluhopisy jsou pro nás dnes nejlepší volbou, může ale dojít i na akcie

Šéf železničního nováčka LEO Express: Dluhopisy jsou pro nás dnes nejlepší volbou, může ale dojít i na akcie

30.11.2012 18:17

„Zájem o naše dluhopisy je velmi dobrý, jak ze strany českých investorů, tak zahraničních,“ řekl dnes k úpisu obligací slibujících 7,5% roční výnos Leoš Novotný, zakladatel a generální ředitel firmy LEO Express, v online rozhovoru na Patria.cz. Firma je připravena vydat 5leté obligace až za 550 milionů korun, přičemž úpis probíhá až do pondělí 3. prosince a k vydání dluhopisů následně dojde 12. prosince. Pozitivní odezvu má LEO Express zatím nejen od investorů Praze, Vídni a Bratislavě, ale i u významných švýcarských institucí. Šéf společnosti v rozhovoru připustil, že kromě dalších emisí dluhopisů, tentokrát již s nižším výnosem, může firma v budoucnosti zvažovat i vstup na akciový trh.

LEO Express již zahájil pilotní provoz se čtyřmi spoji denně na trase mezi Prahou a Ostravou zajištěnými novými soupravami švýcarského výrobce Stadler. Od 9. prosince, kdy začne platit nový zimní jízdní řád, potom na této trati spustí plný provoz se 16 spoji denně.

„Veškeré prostředky získané z právě probíhajících emisí dluhopisů použijeme do financování naší další expanze a rozjezdu provozu na dalších trasách, nikoliv té stávající, která je již plně profinancovaná,“ řekl v rozhovoru šéf LEO Expresu Leoš Novotný.

Za priority v rámci další rozvojové strategie Novotný označil rozjezd osobní železniční dopravy na páteřních trasách v Česku spojujících Prahu s dalšími velkými aglomeracemi s napojením na Vídeň či Berlín. „Časový horizont záleží na výsledcích jednání s výrobci vlaků,“ dodal s tím, že výroba nového vlaku trvá se všemi povoleními přibližně 2 roky. LEO Express podle slov generálního ředitele na Patria.cz nyní již dokončuje jednání o nákupu nových vlakových jednotek na další trasy v Česku.

Investoři se v online rozhovoru ptali také na to, co stojí za v současné emisi pětiletých dluhopisů nabízeným 7,5% kupónem. „Nabízený výnos odpovídá tomu, že naše společnost, jakkoliv je perspektivní, tak je na začátku, máme zatím jednu trasu, startujeme a rosteme, proto logicky nabízíme na začátku vyšší úrok. Nicméně všechna naše čísla a parametry našich nových souprav (např. výrazně nižší hmotnost vůči konkurenci, a tím i úspora na poplatcích a energiích) svědčí o tom, že na trhu dlouhodobě uspějeme. Předpokládáme, že v budoucnu se budeme financovat za podstatně menší úrok,“ vysvětlil Novotný.

Mimo prostředků získaných z emise dluhopisů LEO Express počítá také s využitím dalších zdrojů financování. „Zejména vlastní equity a bankovní financování. Zároveň jednáme s několika investory, kteří chtějí vstupovat do naší společnosti,“ vypočetl šéf a zakladatel nového hráče na trhu české železniční dopravy.

Leoš Novotný ale neodmítl ani možnost budoucího financování dalšího rozvoje společnosti i skrze akciové trhy. „Ano, je to jedna z možných variant, do té doby ale chceme pracovat na expanzi ve střední Evropě, přesvědčovat zákazníky o našich službách a zároveň zvýšit diverzifikaci příjmů, tj. zahájit provoz na více trasách – jak nedotovaných tak dotovaných,“ řekl v dnešním online rozhovoru.

Rozhovor se dotkl i názoru mladého českého podnikatele na možné další zajímavé investiční příležitosti. „Za atraktivní považuji sektory, které mají dlouhodobou perspektivu a budou se vyvíjet další dekády. Jde například o ekologicky šetrnou dopravu na železnici, dále pak oblasti e-commerce a nových technologií,“ nechal se slyšet Leoš Novotný.

Kompletní přepis dnešního online rozhovoru s Leošem Novotným na Patria.cz naleznete ZDE


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data