Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Stížnosti redaktorů na zásahy do zpravodajství ČT prošetří audit i nezávislí odborníci

Stížnosti redaktorů na zásahy do zpravodajství ČT prošetří audit i nezávislí odborníci

06.11.2013 15:08
Autor: ČTK

Rada České televize podle očekávání požádala generálního ředitele Petra Dvořáka o prošetření stížnosti části redaktorů na ovlivňování zpravodajství veřejnoprávní televize. Dvořák chce vytvořit nezávislou skupinu složenou ze zástupců médií, akademické sféry a mediálních odborníků, která by stížnost posoudila. Vytipované členy skupiny již oslovil. Zároveň zadal vnitřní audit a zapojit chce i etický panel. Komplexní stanovisko chce prezentovat na jednání rady 11. prosince. Uvedl to na zasedání rady. 

Na údajné ovlivňování zpravodajství šéfredaktorem Petrem Mrzenou upozornilo minulý týden v dopise radě 23 redaktorů ČT v čele s Danielou Drtinovou a Adamem Komersem. Ovlivňování se mělo dít ve prospěch prezidenta Miloše Zemana nebo strany SPOZ. Ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal dnes před radou všech 12 uvedených příkladů ovlivňování podoby zpráv odmítl a postupně zdůvodnil zvolené postupy v těchto případech. Argumenty ČT zveřejnila na internetu. 

 K neodvysílání vrávorajícího prezidenta při představení korunovačních klenotů Šámal například uvedl, že záběry se objevily ve všech třech hlavních zpravodajských relacích a opakování záběrů nemocného člověka na ČT24 by bylo v rozporu s kodexem ČT. Jediné oficiální stanovisko k prezidentovu stavu totiž bylo, že má virózu a tím se redakce řídila. Některá média spekulovala o jeho opilosti. 

K tvrzení, že šéfredaktor Petr Mrzena v srpnu během eskalujícího sporu uvnitř ČSSD trval na větším prostoru ve vysílání pro statutárního místopředsedu ČSSD Michala Haška v neprospěch předsedy ČSSD Bohuslava Sobotky, Šámal řekl, že oba aktéři se na obrazovce objevili rovnoměrně, ve zmiňovaný den každý celkem jedenáctkrát a podobný prostor dostali i v hlavních relacích den předem. 

Neodvysílání přenosu tiskové konference prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga na téma Benešových dekretů a ataků ze strany Miloše Zemana a Václava Klause pak podle Šámala souviselo s předvolebními pravidly, podle kterých televize před volbami přímé přenosy nikdy nevysílá. Základní sdělení ČT poté odvysílala desetkrát ze záznamu, dodal. 

Předseda rady Milan Uhde uvedl, že záležitost vysvětlením Šámala nekončí a problém považuje za velmi vážný. Navrhl všechny petice i reakce na ně zveřejnit. Dodal, že spoléhá na to, že se redaktoři neuchýlí k projevům občanské nespokojenosti. "Považuji za základní problém, zda ve zpravodajství existuje tvůrčí atmosféra umožňující výměnu názorů, nebo atmosféra obav a strachu," uvedl. 

Na dopis radě minulý týden reagovala další petice šesti desítek redaktorů, podle kterých zpravodajství ovlivňované není. Petici doplnil další dopis 16 redaktorů, kteří upřesnili, že podporují Šámala jako šéfa zpravodajství. 

Redaktory, kteří si stěžovali na údajné zásahy do zpravodajství, v úterý podpořil Český filmový a televizní svaz a další organizace. Vyzvaly Radu ČT, ať se nespoléhá na audit zadaný Dvořákem a prověří věc sama.


Čtěte více:

Zaměstnanci ČT24 si stěžují RRTV: Zpravodajství bylo ovlivňováno směrem Zemana a SPOZ
31.10.2013 13:04
Třiadvacet zaměstnanců kanálu ČT24 včetně moderátorky Daniely Drtinové...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
02.07.2020
8:48ČEZ se dnes obchoduje bez nároku na dividendu, akciové futures se zelenají  
8:23Představitele Fedu znepokojuje závažnost poklesu ekonomiky
6:16Ponaučení z potlačování pandemie
01.07.2020
22:07Smíšená nálada na Wall Street, Nasdaq Composite +1 %  
17:20Zakázané dividendy
17:05Ústup dluhopisů, smíšené akcie. Zprávy se dnes točí kolem dat a vakcín  
16:40OSN: Covid-19 může stát globální cestovní ruch až 3,3 bilionu USD
16:28Aktivita v americkém průmyslu se z hlubin vrací k růstu (komentář analytika)  
15:14Aghion: Covid a povaha kapitalismu
15:00AMISTA investiční společnost, a.s: FOCUS INVEST, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a. s. - Informace snížení emise počtu akcií Emitenta
14:30Schodek rozpočtu stoupl na 195,2 miliard, dosud nejhorší výsledek
12:50Aktiva Wirecardu vzbuzují zájem, říká insolvenční správce
10:54Německá ekonomika se zotavuje, nezaměstnanost rostla méně, než se čekalo
10:43Nunes: Iluze o elektromobilech
10:42O2 začalo jako první v Česku komerčně nabízet 5G
10:18Dopoledne je pro akcie smíšené. Čísla o ekonomice lepší než o nákaze  
9:42ČEZ Energo plně ovládla firma ČEZ, koupila podíl od Tedomu
9:32ČEZ, a. s. - ČEZ ESCO získala zbylý podíl 49,9 procenta v ČEZ Energo
9:18Rozbřesk: Evropské vlády mluví o “New deal”, realita je však zcela jiná
9:00ČEB, a.s. - Informace o vyplacení úrokových výnosů z emisí dluhopisů

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, m/m
14:30USA - Změna počtu prac. míst
16:00USA - Průmyslové objednávky, m/m