Italský výrobce brýlí Luxottica, mezi jehož značky patří Ray-Ban či Oakley, bude spolupracovat s firmou na výrobě rámečků pro internetové brýle Glass. Luxottica podle prohlášení bude navrhovat, vyrábět a distribuovat rámečky pro Glass. Finanční podmínky dohody nebyly zveřejněny.
Spolupráce Googlu s italskou firmou je dalším pokusem Googlu učinit z nositelné technologie, která má zajistit, že se lidé budou moci připojit k internetu odkudkoli, běžnou věc, a ne podivínskou zábavu. Minulý týden oznámil spolupráci s výrobcem módních doplňků Fossil Group při výrobě náramkových hodinek s připojením k internetu.
Glass je počítačové zařízení s malou obrazovkou velikosti známky a kamerou, které se připojí k brýlovým rámečkům nad pravým okem. Může nahrávat video, připojit se k mailu a vyhledávat informace na internetu přes mobilní připojení k telefonu uživatele. Cena Glass je 1500 USD (30.000 Kč).
prodal své brýle zatím pouze vybrané skupině více než 10.000 uživatelů, kteří je testují. Ti jsou však často terčem posměchu kvůli nošení futuristických brýlí, které se podle vzhledu hodí spíše pro kyborgy, než pro lidi. Od Luxottiky se očekává, že přinese internetovým brýlím přitažlivost. Luxottica by také mohla brýle Googlu prodávat ve svých obchodech, kterých má v USA více než 5000.
zatím neupřesnil, kdy budou jeho brýle dostupné široké veřejnosti. Očekává se, že to bude ještě letos. V lednu představil čtyři styly rámečků, které mohou mít také dioptrická skla. Za tyto rámečky si uživatel připlatí 225 USD (4500 Kč), napsaly agentury AP a Reuters.