Pokud se současná generace skutečně stane facebookovými humanizátory, o kterých jsem psal minulý týden, bude trh s potřebami pro psy, kočky jen kvést a to zejména jeho prémiový segment (viz „Facebookoví humanizátoři a investiční příležitost desetiletí“). V předchozím příspěvku na toto téma jsem sliboval i konkrétní tip od . Je jím Blue Buffalo Pet Products. Právě tato společnost by měla podle analytiků banky nejvíce těžit z posunu poptávky po prémiovém krmivu a ze zmíněné „humanizace“ našich zvířecích společníků.
Jak ukazuje následující graf, investorská veřejnost se zatím s nějakým výjimečně dobrým výhledem pro tuto akcii neztotožnila. Nejenže je její cca dvouletá návratnost znatelně pod celým trhem, ona je dokonce v záporu. Podle našeho naturelu tedy kvůli tomu můžeme akcii odepsat, nebo to v našich očích její zajímavost ještě více zvedne, protože může jít o dosud neobjevenou hodnotu.

Zdroj: Financial Times
Z následujícího grafu je zřejmé, že ani analytici žádnou humanizační revoluci letos, či v roce 2018 nečekají – tržby by měly dál hezky růst, ovšem spíše lineárně, než aby přišel nějaký pozitivní šok. Ale to není překvapivé, protože z logiky věci tu hovoříme o dlouhodobém trendu a posunu v preferencích zákazníků.
Zdroj: Financial Times
Cash flow BB je zajímavé a to v dobrém slova smyslu (viz výše uvedenou tabulku). Společnost totiž na provozu vydělává soustavně více, než proinvestuje a její volné cash flow je tak v plusu. Minulý rok jí zbylo asi 70 milionů dolarů, v roce 2015 to bylo necelých 130 milionů dolarů (investice ale tehdy byly mimořádně nízko). BB přitom zatím nevyplácí žádné dividendy, ani neprovádí odkupy. Hromadí tedy hotovost v rozvaze a její čisté zadlužení je zároveň hodně nízké (poměr čistého dluhu k EBITDA je zhruba na hodnotě 0,5).
BB je menší společností, ale jde o hotovostní dojnou kravku, která má potenciál začít vyplácet zajímavé dividendy. Nebo se může vydat cestou akvizic a pak bude záležet na tom, jak pečlivě bude vybírat své cíle. Doposud to vypadá, že pokud se ztotožníme s humanizační tezí od , BB by skutečně mohla být dobrou kartou. Jak je to ale s její valuací?
Kapitalizace nyní dosahuje asi 4,95 miliard dolarů. Pokud bychom počítali s 5 % střednědobým růstem volného cash flow (poté růst klesne na 2 %), na ospravedlnění kapitalizace by nyní muselo volné cash flow dosahovat téměř 260 milionů dolarů. V minulém roce to ale bylo jen zmiňovaných 70 milionů dolarů. Růst volného cash flow tedy bude muset značně převýšit tempo růstu celého trhu, o kterém hovoří . Pokud vezmeme za bernou minci oněch 70 milionů dolarů, musely by na ospravedlnění současné kapitalizace růst hodně dlouhodobě o 25 % ročně. Už za tři roky by tedy muselo být volné cash flow ve srovnání s rokem 2016 téměř dvojnásobné, za pět let trojnásobné.
Akcie tedy trochu mate tělem. Podle vývoje její ceny by se zdálo, že jí investoři moc nevěří. Jenže ona se stále pohybuje na úrovních, které fundamentálně vyžadují dost prudké zlepšování výsledků společnosti (organické, tedy ne tažené akvizicemi). Na takové zlepšování by se zmiňovaná humanizace musela dostávat do skutečných obrátek. Ani tato investiční teze tedy není černobílá a je dobré vědět, jaké jsou její odstíny.