v jedné ze svých posledních analýz dává svým klientům impulz k zamyšlení nad „investiční příležitostí pro následující desetiletí“. Ta podle analytiků banky pramení z vývoje na americkém trhu péče o to, čemu se trochu inflantilně říká domácí mazlíčci (DM). Čistě fakticky by mělo jít o následující: Probíhá „humanizace“ psů a koček, což by majitele mělo vést k tomu, že jim budou kupovat stále kvalitnější a prémiovější krmivo a celkově na starost o ně věnují vyšší a vyšší částky.
Celý trh krmiva pro DM rostl v USA v posledních letech průměrným tempem 5 % ročně. Podle bude další vývoj z výše uvedeného důvodu podobný a právě to by mělo představovat „významné investiční příležitosti“. Ty by neměly končit jen u výrobců krmiv, těžit by z nastoleného trendu prý mohly i internetové obchody, protože „prémiová“ krmiva už jsou pro tento typ prodeje vhodnější, než vysokoobjemové žrádlo.
Je tedy možné, že zatímco část populace se stále pohybuje na hranici chudoby, paralelně s nimi si budeme v našich očích humanizovat psy a kočky. jako důkaz tohoto trendu a své investiční teze uvádí i následující dva grafy. V prvním z nich je podíl populace, u níž její domácí mazel nikdy nespí v posteli (světle modře), spí tam každou noc, či někdy a nakonec pouze, když je partner mimo domov (šedě):

Druhý graf už je investičně zajímavější – ukazuje, jaká část z generace babyboom, generace X a millenials je ochotná platit za prémiové krmivo. Trend je jednoznačně rostoucí a pokud bude pokračovat, budeme na prémiová krmiva asi skutečně dívat víc a víc:
Následující graf ukazuje vývoj cen výběru akcií společností, které nabízí krmivo, či péči pro psy a kočky. Na své si zde přijdou všichni od kontrariánů až po trendaře. Těm prvním bude spíše sedět zeleně vyznačená Blue Buffalo Pet Products, či Unicharm, těm druhým zase Spectrum Brands:
Zdroj: Financial Times
Ať již se díváme na „humanizaci“ psů a koček jakkoliv, zdá se být pravděpodobné, že s ní související trh si nepovede zle. Nyní se v USA prodá krmiva pro DM asi za 28 miliard dolarů, z toho prémiová kategorie generuje asi 9 miliard dolarů. odhaduje, že přechod na prémiové produkty by americkou domácnost ročně stál 235 dolarů u psů a 100 dolarů u koček.
Uvažuji o tom, že generace přicházející po mileniánech se možná bude za čas nazývat „facebookoví humanizátoři“. Ti budou dost bohatí na to, aby dali ročně pár stovek dolarů navíc na prémiové zacházení s jejich psím, či kočičím přítelem. Jelikož jejich kontakt s lidmi bude omezen na lajky a hejty na sociálních sítích, budou psi a kočky tím posledním článkem skutečného života, který nelze narvat za monitor. Takže si jej budou hýčkat. se domnívá, že těžit z toho všeho bude zejména jedna z výše jmenovaných společností, ale té se budu věnovat až příště.