Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Přichází Kingdom Come: Deliverance. Na financování se podílel i crowdfunding

Přichází Kingdom Come: Deliverance. Na financování se podílel i crowdfunding

13.2.2018 8:50, aktualizováno: 13.2. 16:19
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Tuzemské herní studio Warhorse v úterý po několika letech odkladů vydává svou zásadní hru Kingdom Come: Deliverance. Část peněz, přes 1,1 milionu liber (cca 31,5 milionu korun), na jeden z nejdražších českých herních titulů vývojáři získali od fanoušků prostřednictvím crowdfundingového financování. Vyplývá to z údajů Warhorse Studios.

Ve Warhorse Studios má většinový podíl 70 procent finančník Zdeněk Bakala. Podle informací v médiích byly celkové náklady na hru ve stovkách milionů korun a většinu zaplatil právě Bakala.

Kingdom Come patří do skupiny tzv. RPG (role playing game) her. Odehrává se jako reálný příběh ve středověkém Česku, zmítaném válkami a nepokoji. I když hra vznikla v českém studiu, vyjde v angličtině bez kompletní české lokalizace, pouze s českými titulky.

Launch party with the whole team and all the people who helped to make it happen! pic.twitter.com/hkHO1tvJrJ



Kingdom Come bude podle odborníka na tuzemský herní trh Martina Bacha patřit mezi nejdražší hry, které kdy v ČR vznikly. Z hlediska nákladů bude zhruba na stejné úrovni jako Mafia II (vývojářem je 2K Czech) nebo série Arma (Bohemia Interactive Studio).

"Moc velkých projektů typu KCD u nás samozřejmě nevzniká a mnohem častější jsou finančně méně náročné projekty. Ale několik let je ve vývoji například hra DayZ od Bohemia Interactive, u které si troufám říct, že už Kingdom Come: Deliverance rozpočtem překonala a k vydání má stále poměrně daleko. Finančně rozmáchlejší tituly pak dělají třeba i Madfinger Games nebo Craneballs, ale v obou firmách na hrách pracují spíše desítky než stovky lidí," řekl ČTK Bach.

Kingdom Come: Deliverance vychází na PC, Xbox One a PlayStation 4. Cena v předprodeji začíná na zhruba 1300 .

 
 
 
 

Trochu podrobněji

Nová hra, jejíž vydání se několikrát odložilo, se odehrává v Čechách v době panování Václava IV. Vznikla ve studiu Warhorse vývojáře Daniela Vávry, který už před více než 15 lety stál u zrodu asi nejúspěšnější hry českého původu, trilogie Mafia. Ta vznikla pod jeho vedením ve firmě Illusion Softworks, první díl se na trhu objevil v roce 2002. Akční hry se prodalo přes dva miliony kopií, hráče zaujala kvalitním příběhem připomínajícím legendárního Kmotra, dabingem i propracovaným prostředím.

Díky úspěchu hry se o brněnskou společnost začala zajímat zahraniční herní studia a začátkem roku 2008 se ocitla v rukou amerického gigantu Take-Two Interactive Software a přejmenovala se na 2K Czech. V roce 2010 přišel druhý a podobně úspěšný díl Mafie, kterého se po celém světě prodalo téměř 3,5 milionu kopií pro počítače i herní konzole. Zatím poslední třetí díl Mafie přišel na trh předloni a jeho prodej už loni v únoru překonal hranici pěti milionů.

Mafia nebyla prvním i v zahraničí úspěšným titulem Illusion Softworks, už v roce 1999 zaujala jiná akční hra Hidden and Dangerous, inspirovaná působením britské speciální jednotky SAS za druhé světové války. Hry i jejího pokračování z roku 2003 se prodaly přibližně dva miliony kopií. Illusion Softworks se společně se studiem Pterodon (později jej pohltila) podílela i na dalším úspěšném válečném titulu Vietcong, odehrávajícím se za války ve Vietnamu.

Druhým českým studiem, které dosáhlo celosvětového úspěchu (a na rozdíl od Illusion Softworks dodnes zůstalo v rukou svých zakladatelů, bratrů Ondřeje a Marka Španělů) je Bohemia Interactive. Prorazilo už v roce 2001 hrou Operation Flashpoint, tedy simulací válečného konfliktu mezi SSSR a Západem, které nabídla do té doby nevídanou interakci s prostředím. Z ní čerpá nejen dodnes vycházející série podobných her ArmA, ale i taktický simulátor pro armády řady zemí včetně USA.

Od českých herních vývojářů nepocházejí jen akční tituly, ačkoli ty jsou podle počtu prodaných kopií výrazně úspěšnější. Velkou pozornost vyvolalo například Machinarium z roku 2009, dobrodružná hra ve které malý robot Josef zachraňuje ze spárů nepřítel přítelkyni Bertu. Získala na čtyři miliony zákazníků (jak na počítačích a konzolích, tak v mobilních telefonech nebo tabletech) hlavně svým originálním designem, vycházejícím z ruční kresby.

Mezi úspěšné tituly pro klidnější hráče patří i Euro Truck Simulator z roku 2008 a jeho o čtyři let mladší pokračování od společnosti SCS Software. Jde o simulátor kamionové dopravy, ve kterém je možné vybudovat si vlastní logistickou firmu. Stejní vývojáři stojí nejen za hrou American Truck Simulator z roku 2016, ale i řadou dalších titulů, které vycházejí ze světa velkých dopravních prostředků.

Českou stopu mají i úspěšné hry určené primárně pro mobilní zařízení. Desítky milionů lidí si například stáhly titul Dead Trigger a jeho pokračování (vyvinulo je studio Madfinger Games), ve kterých má hráč za úkol bránit se útokům nemrtvých tvorů. Mírnější zábavu vytvářejí programátoři firmy Geewa, který slavila celosvětový úspěch s mobilním kulečníkem Pool Live Tour. Kromě her pro mobily a tablety vyvíjí tato společnost například hry pro prostředí Facebooku.


Čtěte více:

Evropská startupová scéna roste, narodí se příští gigant u nás?
7.12.2017 13:07
Evropské startupy jsou na dobré cestě překonat za rok 2017 hranici 19 ...
První startupový exit O2 v historii: Skrze akcelerátor BOLT operátor odešel s Taxify
20.12.2017 9:25
Operátor O2 prodal svůj podíl v estonské přepravní platformě Taxify za...

Váš názor
  • Palec nahoru
    13.2.2018 20:08

    Pekny clanek, dik za souhrn. Ze se prodalo 4 miliony Machinaria od Amanita Design jsem netusil. Preju jim uspech, jejich hry, ted naposledy Samorost 3, jsou masterpiece.
    Tuvok
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba