Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Přichází Kingdom Come: Deliverance. Na financování se podílel i crowdfunding

Přichází Kingdom Come: Deliverance. Na financování se podílel i crowdfunding

13.2.2018 8:50, aktualizováno: 13.2. 16:19
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Tuzemské herní studio Warhorse v úterý po několika letech odkladů vydává svou zásadní hru Kingdom Come: Deliverance. Část peněz, přes 1,1 milionu liber (cca 31,5 milionu korun), na jeden z nejdražších českých herních titulů vývojáři získali od fanoušků prostřednictvím crowdfundingového financování. Vyplývá to z údajů Warhorse Studios.

Ve Warhorse Studios má většinový podíl 70 procent finančník Zdeněk Bakala. Podle informací v médiích byly celkové náklady na hru ve stovkách milionů korun a většinu zaplatil právě Bakala.

Kingdom Come patří do skupiny tzv. RPG (role playing game) her. Odehrává se jako reálný příběh ve středověkém Česku, zmítaném válkami a nepokoji. I když hra vznikla v českém studiu, vyjde v angličtině bez kompletní české lokalizace, pouze s českými titulky.

Launch party with the whole team and all the people who helped to make it happen! pic.twitter.com/hkHO1tvJrJ



Kingdom Come bude podle odborníka na tuzemský herní trh Martina Bacha patřit mezi nejdražší hry, které kdy v ČR vznikly. Z hlediska nákladů bude zhruba na stejné úrovni jako Mafia II (vývojářem je 2K Czech) nebo série Arma (Bohemia Interactive Studio).

"Moc velkých projektů typu KCD u nás samozřejmě nevzniká a mnohem častější jsou finančně méně náročné projekty. Ale několik let je ve vývoji například hra DayZ od Bohemia Interactive, u které si troufám říct, že už Kingdom Come: Deliverance rozpočtem překonala a k vydání má stále poměrně daleko. Finančně rozmáchlejší tituly pak dělají třeba i Madfinger Games nebo Craneballs, ale v obou firmách na hrách pracují spíše desítky než stovky lidí," řekl ČTK Bach.

Kingdom Come: Deliverance vychází na PC, Xbox One a PlayStation 4. Cena v předprodeji začíná na zhruba 1300 .

 
 
 
 

Trochu podrobněji

Nová hra, jejíž vydání se několikrát odložilo, se odehrává v Čechách v době panování Václava IV. Vznikla ve studiu Warhorse vývojáře Daniela Vávry, který už před více než 15 lety stál u zrodu asi nejúspěšnější hry českého původu, trilogie Mafia. Ta vznikla pod jeho vedením ve firmě Illusion Softworks, první díl se na trhu objevil v roce 2002. Akční hry se prodalo přes dva miliony kopií, hráče zaujala kvalitním příběhem připomínajícím legendárního Kmotra, dabingem i propracovaným prostředím.

Díky úspěchu hry se o brněnskou společnost začala zajímat zahraniční herní studia a začátkem roku 2008 se ocitla v rukou amerického gigantu Take-Two Interactive Software a přejmenovala se na 2K Czech. V roce 2010 přišel druhý a podobně úspěšný díl Mafie, kterého se po celém světě prodalo téměř 3,5 milionu kopií pro počítače i herní konzole. Zatím poslední třetí díl Mafie přišel na trh předloni a jeho prodej už loni v únoru překonal hranici pěti milionů.

Mafia nebyla prvním i v zahraničí úspěšným titulem Illusion Softworks, už v roce 1999 zaujala jiná akční hra Hidden and Dangerous, inspirovaná působením britské speciální jednotky SAS za druhé světové války. Hry i jejího pokračování z roku 2003 se prodaly přibližně dva miliony kopií. Illusion Softworks se společně se studiem Pterodon (později jej pohltila) podílela i na dalším úspěšném válečném titulu Vietcong, odehrávajícím se za války ve Vietnamu.

Druhým českým studiem, které dosáhlo celosvětového úspěchu (a na rozdíl od Illusion Softworks dodnes zůstalo v rukou svých zakladatelů, bratrů Ondřeje a Marka Španělů) je Bohemia Interactive. Prorazilo už v roce 2001 hrou Operation Flashpoint, tedy simulací válečného konfliktu mezi SSSR a Západem, které nabídla do té doby nevídanou interakci s prostředím. Z ní čerpá nejen dodnes vycházející série podobných her ArmA, ale i taktický simulátor pro armády řady zemí včetně USA.

Od českých herních vývojářů nepocházejí jen akční tituly, ačkoli ty jsou podle počtu prodaných kopií výrazně úspěšnější. Velkou pozornost vyvolalo například Machinarium z roku 2009, dobrodružná hra ve které malý robot Josef zachraňuje ze spárů nepřítel přítelkyni Bertu. Získala na čtyři miliony zákazníků (jak na počítačích a konzolích, tak v mobilních telefonech nebo tabletech) hlavně svým originálním designem, vycházejícím z ruční kresby.

Mezi úspěšné tituly pro klidnější hráče patří i Euro Truck Simulator z roku 2008 a jeho o čtyři let mladší pokračování od společnosti SCS Software. Jde o simulátor kamionové dopravy, ve kterém je možné vybudovat si vlastní logistickou firmu. Stejní vývojáři stojí nejen za hrou American Truck Simulator z roku 2016, ale i řadou dalších titulů, které vycházejí ze světa velkých dopravních prostředků.

Českou stopu mají i úspěšné hry určené primárně pro mobilní zařízení. Desítky milionů lidí si například stáhly titul Dead Trigger a jeho pokračování (vyvinulo je studio Madfinger Games), ve kterých má hráč za úkol bránit se útokům nemrtvých tvorů. Mírnější zábavu vytvářejí programátoři firmy Geewa, který slavila celosvětový úspěch s mobilním kulečníkem Pool Live Tour. Kromě her pro mobily a tablety vyvíjí tato společnost například hry pro prostředí Facebooku.


Čtěte více:

Evropská startupová scéna roste, narodí se příští gigant u nás?
7.12.2017 13:07
Evropské startupy jsou na dobré cestě překonat za rok 2017 hranici 19 ...
První startupový exit O2 v historii: Skrze akcelerátor BOLT operátor odešel s Taxify
20.12.2017 9:25
Operátor O2 prodal svůj podíl v estonské přepravní platformě Taxify za...

Váš názor
  • Palec nahoru
    13.2.2018 20:08

    Pekny clanek, dik za souhrn. Ze se prodalo 4 miliony Machinaria od Amanita Design jsem netusil. Preju jim uspech, jejich hry, ted naposledy Samorost 3, jsou masterpiece.
    Tuvok
Aktuální komentáře
15.10.2018
22:05Wall Street začala týden červenou remízou
18:34Trhy jen dostaly, co si samy přály. Výsledkem je hrozivá technická formace
17:41Vyšší cílová cena pomohla Avastu k pražské výhře, čísla z maloobchodu USA netěší  
17:17Trhy zůstávají nervózní, po propadu se jim zpět nechce  
17:01Roubini tvrdě kritizuje kryptoměny. Pravdu má, ale jen částečnou
16:05Horké podzimní počasí nejen v ulicích
15:46Hospodářská komora: Růst české ekonomiky letos zpomalí na 3,6 procenta
14:53Maloobchod v USA trhy nepotěší, v září zůstal u stagnace
14:28Za poslední krizi platíme více, než se domníváme
14:20Největší producent uranu na světě se chystá na burzu
13:27Zisk Bank of America (-2 %) díky reformě a vyšším sazbám vyrostl nad odhady
12:03Dolar ztrácí. Trhům na začátku týdne dochází optimismus  
11:54Týdenní výhled: Italský rozpočet dopodrobna, brexitosummit a čísla z bank i Číny míří na křehké trhy  
10:49Banky v Česku po zpřísnění pravidel čekají slabší zájem o úvěry na bydlení
10:26Zastíní mraky nad realitním trhem opět celou ekonomiku?
9:39EU se prý chystá podpořit výrobu baterií miliardami eur
9:18ČEB, a.s. - Informace o vyplacení úrokových výnosů z emisí dluhopisů
9:18Rozbřesk: Krach jednání o brexitu ohrožuje libru…
8:58Evropské burzy se po rekonvalescenci asi vrátí do červeného, na Xetře se začne později  
8:41Silný růst, dobré vyhlídky rozpočtu. S&P zlepšila rating Polska

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
CSX Corp (09/18 Q3, Aft-mkt)
Lam Research Corp (09/18 Q1, Aft-mkt)
Omnicom Group Inc (09/18 Q3)
Prologis Inc (09/18 Q3, Bef-mkt)
United Continental Holdings Inc (09/18 Q3, Aft-mkt)
UnitedHealth Group Inc (09/18 Q3, Bef-mkt)
3:30Čína - CPI, y/y
9:00CZ - PPI, y/y
11:00DE - Index očekávání ZEW
12:15BlackRock Inc (09/18 Q3)
12:45Johnson & Johnson (09/18 Q3)
13:00Morgan Stanley (09/18 Q3)
13:30Domino's Pizza Inc (09/18 Q3)
13:30Goldman Sachs Group Inc/The (09/18 Q3)
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m
22:05International Business Machines Corp (09/18 Q3)
22:05Netflix Inc (09/18 Q3)