Celkem 12 nových poboček v letošním roce nově otevřela Česká spořitelna, 29 dalších poboček zmodernizovala a 14 přemístila do atraktivnějších prostor ve stejné lokalitě. Do konce roku chystá banka otevřít ještě další tři pobočky, dalších 20 zmodernizovat a dalších 5 přemístit. Letos se tak investice do pobočkové sítě vyšplhají na 1,1 mld. Kč. Roste i dostupnost poboček o víkendu. Za poslední rok Česká spořitelna dala klientům k dispozici sedm poboček s víkendovým provozem a jejich celkový počet tak stoupl na 18. Pracovní dobu rozšiřují i ostatní pobočky, celkově se tak otevírací doba zvýšila oproti loňskému roku o téměř 740h.
„Pobočková síť je nejdůležitějším článkem fungování především retailové banky a investice do nových trendů ale i jejího rozšiřování a dostupnosti je pro nás prioritou. Průběžně monitorujeme, ve kterých lokalitách pobočky chybějí, zjišťujeme návštěvnost stávajících poboček a reagujeme na aktuální potřeby klientů,“ vysvětlil Aleš Sloupenský, ředitel úseku pobočková síť Region východ ČS. „Dostupnost je důležitý parametr pro všechny klienty. S tím, jak se mění životní styl generací našich klientů, je potřeba tomuto trendu přizpůsobit i naše obchodní místa, proto například otevíráme každý rok více nových poboček především v nákupních centrech či v nových obytných čtvrtích,“ dodal Aleš Sloupenský.
Česká spořitelna investuje prostředky do modernizace stávajících poboček. Do čekacích zón zrekonstruovaných poboček průběžně umísťuje nové informační prostředky – plazmové obrazovky, které sdělují klientům důležité informace a zprávy z banky, vyvolávací zařízení pro lepší organizaci obsluhy klientů, rozšiřuje dětské koutky, které jsou vybavené počítačovými hrami pro děti a hracími terminály. Samozřejmostí jsou časopisy na čtení a pitná voda. Banka se snaží také zlepšit podmínky pro handicapované spoluobčany a v současné době testuje použití tzv. indukčních smyček, které pomohou špatně slyšícím klientům v komunikaci s bankovním poradcem. „Potřeby našich klientů se mění, a proto modernizujeme tak, abychom splnili jejich očekávání. Například právě s nápadem indukční smyčky nás oslovil klient, který nemá dobrý sluch a se zařízením už měl
zkušenosti. Indukční smyčky plánujeme pořídit zatím asi do 25 největších poboček,“ prozradil Tomáš Vaníček, ředitel úseku pobočková síť Region západ ČS.
Ve strategii rozšiřování pobočkové sítě bude Česká spořitelna pokračovat i v následujícím roce. Otevře zhruba 10 až 15 nových poboček, zmodernizuje cca. 60 poboček a přemístí 10 až 20 poboček do atraktivnějších a lépe vyhovujících prostorů ve stejné lokalitě. Česká spořitelna je s více než 655 pobočkami bankou s nejširší pobočkovou sítí, kterou doplňuje 15 komerčních center pro firemní klientelu, 22 hypotečních center a devět developerských center.
(Zdroj: Tisková informace České spořitelny)