Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Pos (Letiště Praha): Cílíme na předstižení Vídně v roli centra pro střední a východní Evropu

Pos (Letiště Praha): Cílíme na předstižení Vídně v roli centra pro střední a východní Evropu

8.4.2010 12:10
Autor: Josef Němeček, Patria Finance

Letiště Praha si klade za cíl předstihnout Vídeň v roli regionálního centra pro pasažéry mířící do oblati střední a východní Evropy. Uvedl to v rozhovoru vrchní ředitel divize letecký obchod, provoz a řízení majetku Jiří Pos. “Naší dlouhodobou strategií je nebýt jen destinací, ale regionálním centrem pro pasažéry mířící do oblasti střední a východní Evropy,” uvedl. “Nekonkurujeme Frankfurtu či Mnichovu, ale Vídeň je z tohoto pohledu zřejmý cíl,” dodal.

Letiště Praha plánuje investice v rozsahu 20 miliard korun v následujících 10 letech do nové ranveje (horizont roku 2014) a splnění nových pravidel pro terminály v souvislosti s iniciativou “Single European Sky”. Kapacita pražského letiště by se měla zvýšit do roku 2015 na 16 milionů pasažérů a do roku 2020 na 20 milionů pasažérů, což znamená průměrné roční navýšení přepravené kapacity o 5 procent. V roce 2009 letiště následkem krize a poklesu cestování registrovalo propad přepravy cestujících na 11,6 milionu lidí z 12,6 mil. pasažérů v roce 2008. Vídni počet pasažérů v roce 2009 klesl o 8,3 procenta proti 19,7 milionům v roce 2008.

Jedním z klíčů k posílení významu Prahy je podle Pose posílení dálkových letů z destinací, jako je Čína, Vietnam a Spojené státy. Nová trasa do Dubaje s operátorem z Emirátů by měla přinést 100 tisíc pasažérů ročně.

Ruzyně je jediným letištěm v regionu CEE, které obsluhuje hlavní členy Sky Teamu včetně třetích největších amerických aerolinek Delta, korejské Korean Airlines, ruský Aeroflot či francouzské Air France-KLM. Konkurenční Star Alliance zahrnující Lufthansu a Air Canada využívá Vídeň, Frankfurt či Varšavu.

Jiří Pos vykonává v Letišti Praha funkci vrchního ředitele divize Letecký obchod, provoz a řízení majetku. Přišel 1. července 2006 z Českých aerolinií, kde působil dvacet let a od roku 2002 byl viceprezidentem pro pozemní provoz.

(Zdroj: Bloomberg)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data